زمان آشنایی برادران لیلا در ایران


دلگرم به نقل از خبرآنلاین: سید جمال ساداتیان تهیه کننده و رئیس هیئت مدیره خانه فیلم در گفت و گو با امیرعباس صباغ مجری و سردبیر برنامه «سینما معیار» در رادیو تاک از تلاشم خبر داد. این فیلم در مرداد ماه در ایران اکران شود.


فیلمی از برادران لیلا

سید جمال ساداتیان تهیه کننده و رئیس هیئت مدیره خانه فیلم در گفتگو با امیرعباس صباغ مجری و سردبیر برنامه «سینما معیار» در رادیو گفتگو درباره حضور «برادران لیلا» در کن. جشنواره فیلم و زمان اکران آن در ایران گفت: فیلم برادران لیلا سر و گردن بالاتر از سینمای ایران و از دو فیلم روستایی قبلی هم از نظر محتوا و هم از نظر تکنیک جلوتر است. آنها سعی می کنند فیلم را در ماه اوت اکران کنند.”


فیلمی از برادران لیلا

وی ادامه داد: هیچ ارتباط و شباهتی بین «برادران لیلا» و «روزی» وجود ندارد، جز اینکه هر دو فیلم زندگی یک خانواده فرودست را روایت می کنند و فقر در مرکز داستان قرار دارد که محتوای فیلم است. ” ما امروز آن را توصیفی از ایران می‌دانیم که فکر می‌کنم توجه مردم را به خود جلب کند.»

ساداتیان افزود: به دلیل محدودیت زمانی برای نمایش فیلم در جشنواره کن، اجازه نمایش فیلم داده نشد. در بین مسئولان وزارت ارشاد نظرات متفاوتی در مورد این فیلم وجود دارد، اما با توجه به موقعیت جهانی فیلم و شانس خوبی که برای رقابت در اسکار دارد، فکر نمی‌کنم برای گرفتن پروانه ساخت مشکلی پیش بیاید. برای اکران فیلم و فکر می‌کنم مسئولان نیز باید با احترام بیشتری با این فیلم برخورد کنند. در سینمای ایران هر سال فیلم های زیادی ساخته می شود که نام ایران را در دنیا مطرح می کند؟».

بیشتر بخوانید  خلاصه داستان و بازیگران سریال همسرایی + زمان پخش

وی در پایان گفت: فیلم «برادران لیلا» شهریورماه در فرانسه توسط وایلد باچ که «متری شیشنیم» را هم منتشر کرده بود، نمایش داده می شود و پیش بینی من این است که نسبت به «متری شیشنیم» بیننده بیشتری داشته باشد. با توجه به مدت زمان فیلم که نزدیک به 3 ساعت است، قطعا برای اکران عمومی چالش هایی از جمله قیمت بلیت و تعداد اکران خواهیم داشت که در همان زمان در مورد آن تصمیم گیری خواهیم کرد.


دیدگاهتان را بنویسید