مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زلنسکی خواستار اخراج روسیه از سازمان ملل شد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش ایسنا، به نقل از تاس، ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین از سازمان ملل خواسته است تا روسیه را از شورای امنیت سازمان ملل که مسکو عضو دائمی آن است، کنار بگذارد.

زلینسکی در یک سخنرانی ویدئویی در نشست شورای امنیت سازمان ملل که روز سه‌شنبه توسط اوکراین برگزار شد، گفت: «روسیه حق شرکت در بحث‌ها و رأی‌گیری درباره مسائل جنگ در اوکراین که ماهیت غیرقابل توجیه و استعماری دارند، ندارد».

وی از شورای امنیت خواست تا مسکو را از سازمان ملل بیرون کند و دادگاهی تشکیل دهد که اقدامات ارتش روسیه را بررسی کند.

«حملات موشکی روسیه را در نظر بگیرید. روسیه (روسیه) به مشارکت در فعالیت های آژانس های تخصصی سازمان ملل ادامه می دهد و حتی از امتیاز عضویت دائمی در شورای امنیت برخوردار است. “سرد از این امتیازات برخوردار بود.”

رئیس جمهور اوکراین در سازمان ملل روسیه را “دولتی تروریستی” خواند و مدعی شد که روسیه از سخنرانی شورای امنیت به عنوان یک “کارزار مخابراتی” برای به دست آوردن سلاح های بیشتر غربی استفاده می کند.

زلنسکی همچنین از سازمان ملل خواست تا کمیته تحقیقاتی را به محل حمله موشکی ادعایی روسیه به مرکز خرید در مرکز کرمانشاه اعزام کند.

وی در جریان سخنرانی خود خواستار یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به روح همه اوکراینی های کشته شده در جریان جنگ شد و بار دیگر خواستار اخراج روسیه از کرسی دائمی خود در شورای امنیت شد.

شورای امنیت درخواست کرد که علاوه بر بازرسی های جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در روسیه، نظارت کند که آیا روسیه به “اقدامات مورد نیاز برجام” احترام می گذارد یا خیر. روسیه ادعاهایی مبنی بر بمباران انبارهای تسلیحات آمریکایی و اروپایی که منجر به انفجار و آتش سوزی در مرکز خرید شد را رد می کند.

بیشتر بخوانید  قول مساعد كالیباف برای رعایت شرایط هورالعظیم و آب آشامیدنی خوزستان

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *