زلزله 7 ریشتری در کمین تهران



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر به گفته برنا: سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در جلسه هیات امنای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران گفت: در این جلسه به دنبال هماهنگی و هم افزایی در مدیریت بحران و برنامه های پدافند غیرعامل هستیم که اصول اولیه مورد توافق است و اگر خدا یاری کند و به موفقیت ادامه دهیم می توانیم در آموزش، تهیه تجهیزات، انجام مانور و … با یکدیگر هم افزایی داشته باشیم.

وی همچنین به نقش نیروهای داوطلب در حوادث اشاره و تصریح کرد: نقش نیروهای داوطلب در مدیریت بحران مهم و موثر است و زلزله سرپل ذهاب نشان داد که استفاده و هماهنگی نیروهای داوطلب می تواند ظرفیت خوبی ایجاد کند. بدیهی است که نیروهای بسیا و سایر نیروهای داوطلب می توانند در این زمینه ها کمک زیادی کنند.

علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران نیز گفت: در تهران هر زمان که از گسلی دور می شویم به گسل دیگری نزدیک می شویم و متاسفانه تهران پتانسیل زلزله 7 ریشتری را دارد. ” در مقیاس ریشتر و زلزله های 6 ریشتری در تهران.» آسیب های سازه ای رخ می دهد.

وی افزود: بنابراین اقدامات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سامانه مدیریت بحران شهر تهران بر اساس امکان تخریب سازه ها، بستن راه های ارتباطی و… است که نیازمند مدیریت غیرمتمرکز و مدیریت بحران محله ای است. بر این اساس 22 قرارگاه مدیریت بحران و 22 مدیر بحران و پدافند غیرکارکردی در تهران فعال شدند.

بیشتر بخوانید  ایا فردا مدارس تعطیل است سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: همچنین سوله مدیریت بحران در 103 منطقه تهران ساخته شده است که باید در 40 منطقه دیگر ایجاد شود و در برخی مناطق بیش از یک پایگاه مدیریت بحران وجود دارد. در این میان، مناطق 1 و 3 فقیرترین مناطق از نظر زیرساخت های مدیریت بحران هستند.

نصیری گفت: پایگاه های مدیریت بحران دارای مکان هایی برای نگهداری کمک های بشردوستانه و فضای باز هستند اما شهروندان به یاد داشته باشند که این پایگاه ها پناهگاه اضطراری نیستند، بلکه مراکز فرماندهی محلی هستند. لذا دکل های ارتباطی پایدار در کنار این پایگاه ها نصب می شود و این طرح ادامه دارد. اورژانس و هلال احمر نیز در این پایگاه ها مستقر هستند.

وی افزود: همچنین خانه های دائمی و ایمن در محلات شهر تهران ساخته شد و 22 هزار داوطلب برای مداخلات اورژانسی آموزش دیدند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص تکمیل و راه اندازی سامانه هشدار سریع زلزله در کلانشهر تهران افزود: برای تکمیل این سامانه به 50 شتاب سنج نیاز داریم که تاکنون 26 شتاب سنج نصب شده است. و 24 شتاب سنج در دوره جدید مدیریت شهری باقی مانده است که تصویب شد و تا پایان سال جاری نصب می شود و بدین ترتیب سامانه هشدار سریع زلزله تهران تکمیل می شود. در مرحله اول از دزدگیر اتوماتیک برای بستن درب ایستگاه های گاز، آب، آتش نشانی و توقف مترو استفاده می شود و دزدگیر عمومی نیست. ضمناً دفترچه راهنمای عملیات سیستم همزمان با تکمیل آماده می شود.

بیشتر بخوانید  فرماندار گناوه: زلزله امروز خسارتی نداشته است

نصیری در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت: زمانی که ارزیابی ریسک به روز باشد، می توان دیدگاه های جدیدی ایجاد کرد و با پیشگیری و اقدام موثر از بروز حوادث جلوگیری کرد. بنابراین نقشه ریسک باید برای هر محله در تهران به روز شود.


دیدگاهتان را بنویسید