زلزله بیخ گوش تهران | زنگ خطر برای تهرانی ها



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: زلزله مهیب دیروز ترکیه به بزرگی 7.8 ریشتر یکی از بزرگترین زمین لرزه هایی بود که در قرن گذشته در ترکیه رخ داد، زلزله ای که قربانیان و خسارات زیادی در سوریه بر جای گذاشت و علاوه بر این دو کشور لبنان و … عراق نیز احساس کرد. شمار قربانیان این زلزله در سوریه و ترکیه تا امشب از مرز پنج هزار نفر گذشت و همچنان احتمال افزایش قربانیان وجود دارد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز در مناطق زلزله زده به مدت سه ماه حالت فوق العاده اعلام کرد. به همین ترتیب، برخی از مقامات محلی از پارگی سد آتاتورک در ترکیه خبر داده اند.

با این حال، سازمان جهانی بهداشت می گوید که تعداد قربانیان زلزله بزرگ در جنوب ترکیه و شمال غرب سوریه می تواند هشت برابر بیشتر از زلزله فعلی باشد، یعنی به 40000 نفر برسد.

هشدار چمران درباره فرسودگی سازه ها در صورت وقوع زلزله در تهران

اگرچه زلزله سوریه و ترکیه ربطی به ایران ندارد، اما انتشار تصاویر آخرالزمانی مقامات ایرانی را بر آن داشته تا به زلزله احتمالی تهران توجه کنند. مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص با اشاره به وقوع زلزله در ترکیه، سوریه و لبنان و اقداماتی که باید در کشور برای غلبه بر زلزله انجام شود، گفت: این موضوع یک حرکت جمعی است. و مردم آن را مطالبه می کنند. در کشور ما روستاهای زلزله زده پس از بازسازی انجام شده توسط بنیاد مسکن و یا توسط خود مردم بر اساس طرح صحیح مقاوم سازی، مطمئناً در زلزله های بعدی آسیب کمتری خواهند داشت زیرا بازسازی و مرمت صحیح انجام شد.

بیشتر بخوانید  سامانه بارشی وارد کشور می‌شود/ پیش‌بینی بارش‌های شدید در این استان ها

وی همچنین با بیان اینکه در صورت وقوع زلزله در تهران خسارت زیادی در بافت های فرسوده خواهیم داشت، گفت: در خوی و روستاهای آن خسارت وارد شد و به نظر می رسد مقاوم سازی و مقاوم سازی اولیه شهرها و روستاها باید انجام شود. تجدید نظر کرد بیایید جدی باشیم. در روستاهایی که زلزله رخ می دهد و خسارات کمتری می بینیم چنین برنامه ریزی هایی انجام می شود. متأسفانه، ایده‌های سوداگرانه هنوز در برخی از موادی که باید می‌داشتیم غالب است و باعث شده است که در مقاوم‌سازی، به‌ویژه پارچه‌های فرسوده، عقب بیفتیم.

بارش برف و باران در کشور / کاهش نسبی دما در تهران

تا پایان هفته در بیشتر استان شاهد بارش کم و بیش برف و باران خواهیم بود و از چهارشنبه کاهش دما در نواحی شمالی و غربی کشور خواهد بود. جزئیات بیشتر را می توانید اینجا بخوانید.

در خصوص تهران نیز طی پنج روز آینده با ورود سامانه بارشی به استان، آسمان نیمه ابری در برخی نقاط با بارش برف و باران، در برخی نقاط با رگبار و رعد و برق و مه و رگبار برف پیش‌بینی می‌شود. ، در برخی نقاط با کولاک همراه است. در برخی نقاط احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

سهم محیط زیست از کل بودجه در سال 1402 تنها «دو دهم» درصد است.

علیرغم اینکه برای اجرای قوانین و مقررات و حفاظت از مناطق چهارگانه، باید بودجه محیط زیست از 680 میلیارد تومان به 3700 میلیارد تومان و سهم بودجه محیط زیست از 1800 درصد به 1800 میلیارد تومان افزایش یابد. نیمی از کل بودجه بودجه، اما بودجه پیشنهادی این سازمان برای سال 1402. تنها دو دهم درصد است.

بیشتر بخوانید  خبر مهم وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان

رئیس جمهور در 21 ژانویه لایحه بودجه را در مجلس ارائه کرد. لایحه بودجه سال 1402 با سقف کل 5261 هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم بسته شد که حدود 1502 هزار میلیارد تومان و نسبت به سال جاری 40 درصد افزایش داشته است. از این بودجه پیشنهادی کل کشور، 1100 میلیارد تومان برای سازمان حفاظت محیط زیست است که به گفته معاون توسعه، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، میزان بودجه پیشنهادی محیط زیست به دو عدد رسید. دهم کل بودجه و این مبلغ بسیار کم است و نظام برنامه ریزی کشور متأسفانه کمتر به محیط زیست توجه دارد.

فروش حداقل 10 واحد آموزشی مازاد در تهران

املاکی در آموزش و پرورش وجود دارد که مازاد هستند و قانون پیش بینی کرده است که این وزارتخانه آن املاک را برای بهره وری بیشتر بفروشد و از وجوه ایجاد شده برای ساخت فضای آموزشی جدید استفاده کند.

در همین راستا علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان روند فروش دارایی های مازاد آموزشی و تخصیص اعتبار برای احداث پروژه های جدید آموزشی در پایتخت اظهار داشت: حداقل 10 مورد از دارایی های مازاد خود را در سال جاری اعلام کرده ایم. تهران برای فروش..

برنامه ریزی برای رایگان کردن “خدمات بستری اولیه”.

وزارت بهداشت برنامه کاهش 10 درصدی کسر در حوزه بستری و خدمات اساسی در قالب نظام ارجاع دارد.

دکتر ساعد کریمی معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: در خصوص هزینه ها درست است که ممکن است فشارهای اقتصادی بر دوش مردم وارد شود، اما اگر به صورت مقایسه ای نگاه کنیم هزینه درمان در کشور ما وجود دارد. خیلی بالا نیست، اگرچه کیفیت خدماتی که ارائه می دهیم بالا است، اما هزینه ها خیلی بالا نیست. به خصوص در مراکز دولتی. اما برنامه هایی برای کاهش 10 درصدی خدمات بستری و اولیه در قالب سامانه ارجاع داریم تا خدمات اولیه در مراکز دولتی رایگان باشد و کشی به دلیل بی پولی از خدمات غافل نشود.

بیشتر بخوانید  غیبت مدافع برزیلی استقلال در دیدار مقابل سپاهان به دلیل محرومیت

تاریخچه موسسه ای که 22 روز پس از انقلاب ایجاد شد

22 روز پس از پیروزی انقلاب با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) کمیته امداد برای ساماندهی و رسیدگی به زندگی محرومان و نیازمندان تشکیل شد و بر این اساس شناسایی و اولویت بندی مستضعفان و رسیدگی به آن. نیازهای اولیه و تامین نیازهای اولیه خانواده های آسیب پذیر، از جمله برنامه های سال های اول تاسیس این نهاد بود که اکنون در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آمارها نشان می دهد با اجرای بیش از دو میلیون و 300 هزار نفر اشتغالزایی برنامه‌ریزی شده از زمان تأسیس این موسسه، حدود یک میلیون نفر به خودکفایی رسیده‌اند.


دیدگاهتان را بنویسید