زلزله بندرعباس / جزئیات



به گزارش سلام نو، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: زلزله 4.4 ریشتری سه شنبه شب در حوالی قطعه گازی گزی بندرعباس خسارت جانی و مالی نداشت.

مهرداد حسن زاده سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وقوع زمین لرزه های پی در پی در سال جاری بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه طی تماس با بخشداری گزی گزی نیروهای امدادی و ارزیاب به منطقه اعزام شدند اما خسارتی در پی نداشت. . تاکنون اعلام شده است.

وی ادامه داد: هرمزگان یکی از استان های خوب زلزله زده کشور است و امسال شاهد 2 زلزله مهیب به بزرگی 6.4 و 6.3 ریشتر در منطقه فنلاند بندرعباس با خسارت مالی فراوان در 30 روستا بودیم که در حال تکمیل و ساخت مسکن هستیم. واحدهای زلزله زدگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیز 26 بهمن ماه امسال اعلام کرد: دو زمین لرزه به بزرگی 3، 7، 10 و 4 ریشتر در بندرعباس و بندر خمیر در ساعت 4 و 19 دقیقه به ترتیب در ساعت 4 و 19 دقیقه در مقیاس ریشتر رخ داد. در عمق 8 کیلومتری و 33 کیلومتری بندر خمیر، 35 کیلومتری لافت و 43 کیلومتری رویدر و ساعت 5:39 در عمق 18 کیلومتری و 30 کیلومتری کلاه قاضی و 39 کیلومتری تخت هرمزگان آسیبی ندیده است.

مهرداد حسن زاده افزود: با توجه به وقوع زلزله در این استان نیروهای امدادی و امدادی همواره در نقاط مختلف استان در حالت آماده باش هستند که در دو زلزله اخیر بلافاصله تمامی نیروهای ارزیاب با همکاری فرمانداران، بخشداران به منطقه اعزام شدند. ، روستاییان و مردم محلی.” محل وقوع این پرونده بررسی شده اما خوشبختانه خسارتی گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید  لگد گورخر حین فرار به صورت شیر وحشی / فیلم

۲۳ آبان ماه امسال دو زمین لرزه بزرگ به بزرگی ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر در روستاهای بخش فنلاند بندرعباس رخ داد. نهادها و حتی اقتصاد استانی با همکاری صندوق مسکن در حال ساخت این واحدها هستند، این موارد را رصد کنید.

در جریان زلزله به دستور آیت الله رییسی بلافاصله معاون اول رئیس جمهور به همراه وزرای نیرو و بهداشت به هرمزگان سفر کرد و سپس معاون اقتصادی رئیس جمهور از محل وقوع زلزله بازدید کرد و تصمیمات خوبی برای رفع مشکلات مردم گرفت. شد.

ساخت، بازسازی و مرمت خانه های آسیب دیده، پرداخت غرامت به کشاورزان زلزله زده، ایجاد بنگاه های کوچک برای اشتغال افراد با کمک بنیاد برکت، ساخت کانکس های بحران، راه اندازی پایگاه های بشردوستانه روستایی، تعمیر مدارس آسیب دیده، کمک به توسعه تسهیلات، مصوبات مهم سفر محمد مخبر به هرمزگان.

در حال حاضر روستاهای بخش فنلاند بندرعباس شامل «رضوان»، «زارتو»، «کرنا پلانینا»، «گیشان غربی و شرقی»، «پرآب و کم آب»، «پر آب شیرین و کم آب شیرین»، «مزره علیا و «درد» و «سیاهو» بیشترین خسارت را از زلزله دیدند. به سرپرستی وی با حضور نیروهای جهادی بسیجی، سپاه، استان، هلال احمر، بنیاد مسکن و سایر نهادها تلاش هایی برای حذف آثار و بازسازی در این مناطق صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان 17 آذرماه امسال اعلام کرد: با تصویب هیات دولت 3 هزار و 400 میلیارد ریال وام در قالب هزینه و تامین اعتبارات سرمایه ای برای بازسازی قسمت های آسیب دیده مسکن شهری و روستایی و زیربنایی راه های شهری و جاده های ناشی از زلزله اکتبر در حال حاضر.

بیشتر بخوانید  جزییات درگیری خیابانی ۱۳ مرد و زن در تهران / یک مرد با کارد میوه‌خوری کور شد! -

مهدی دوستی افزود: همچنین مبلغ 4 میلیارد و 747 میلیون و 600 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به منظور جبران خسارات ناشی از زلزله در استان هرمزگان از طریق بانک های عملیاتی پرداخت می شود.

وی بیان کرد: این مصوبه از سوی مخبر معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به دستگاه های ذیصلاح استان هرمزگان ابلاغ شد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: تاکنون بیش از 300 میلیارد ریال وام به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط اداره کل بنیاد مسکن استان با همکاری استاندار برای بازسازی مناطق زلزله زده بندرعباس هزینه شده است. . .

همچنین 12 بهمن ماه در جلسه برنامه ریزی هرمزگان، توزیع 1200 میلیارد ریال وام ارتباطی برای جبران خسارات ناشی از زلزله به زیرساخت های استان هرمزگان و 60 پروژه مصوب کارگروه استانی تصویب شد. برای زیرساخت شورای توسعه

این وام چهارشنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان با حضور اعضای این شورا برگزار شد. راه و ترابری، شهرسازی و روستایی و کشاورزی با موافقت اعضا به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی 4.4 ریشتر سه شنبه شب ساعت 23:25 دقیقه در حوالی قلعه قاضی در استان هرمزگان در طول جغرافیایی 56.37، عرض جغرافیایی 27.44 و در عمق زمین رخ داد. از 10 کیلومتر است. .

دیدگاهتان را بنویسید