مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زائران ایرانی در حج سال 1401 بیش از 38000 راس دام قربانی کردند.

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مسئول اجرایی طرح ایثارگری حج 1401 اعلام کرد: در حج امسال بیش از 38 هزار راس دام توسط زائران ایرانی قربانی شد. بانک توسعه اسلامی مانند هر سال گوشت قربانی حج را بین کشورهای فقیر توزیع می کند.

از میان 39 هزار و 600 زائر ایرانی شرکت کننده در حج، بیش از 38 هزار زائر قربانی شدند. به گفته عبدالعظیم رازانیا مدیر اجرایی طرح ایثار حج امسال 37 کشتارگاه از 16 استان کشور به همراه 23 نفر سه نفر پرسنل بر اساس شئونات شرعی این قربانی را انجام دادند.

مسئول اجرایی طرح ایثار حج نیز گفت: هر کشتارگاه در روز کربان بایرام حدود هزار راس قربانی ذبح کرد.

رضانیا افزود: جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری است که با همکاری بانک توسعه اسلامی وارد طرح متمرکز قربانی شده و تنها کشوری است که کشتارگاه اختصاصی دارد و قربانی ها توسط کشتارگاه های ایرانی انجام می شود. و در بین کشتارگاه ها پزشک معالج حضور دارد.

ذبح و ذبح حیوانات در ایام حج زیر نظر بانک توسعه اسلامی انجام می شود و طبق توضیحات بانک، نحوه مصرف و توزیع قربانی به این صورت است که «توزیع قربانی پس از بازرسی از همان روز آغاز می شود. عید (قرآن). بخشی از گوشت قربانی به زائران و فقرای حاضر در منا داده می شود و بقیه گوشت از طریق دریا و زمین به کشورهای دیگر ارسال می شود.

ایران در حج 98 از عربستان خواست تا گوشت ذبح شده را به کشور بازگرداند. این موضوع توسط نماینده وقت ولی فقیه در امور حج پیگیری شد. پیشنهاد شده است گوشت قربانی زائران ایرانی توسط کمیته امداد و بهزیستی امام خمینی (ره) در داخل ایران توزیع شود.

بیشتر بخوانید  هشدار پلیس در مورد کلاهبرداری در پوشش آگهی مسکن

اما در همان سال رئیس وقت سازمان حج و زیارت پس از مذاکره و توافق با عربستان سعودی اعلام کرد که حمل گوشت به ایران از طریق هوایی به صرفه نیست و کشتی مجهز به کشتی مناسب وجود ندارد. یخچال و به همین دلیل گوشت زائران به ایران منتقل شد و ایران حذف شد.

هر ساله گوشت قربانیان حج تحت نظارت بانک توسعه اسلامی در کشورهای کمتر مساعد مانند افغانستان، پاکستان، مالی، نیجر، سودان، سنگال، جیبوتی، سومالی، کنیا، دارالسلام، تانزانیا توزیع می شود. ، کومور، موزامبیک، بنگلادش، موریتانی، گینه، سیرالئون، آلبانی و بوسنی. بانک توسعه اسلامی یک بار چند سال پیش اعلام کرد که بخشی از گوشت قربانیان حج به ایران می رسد، اما مسئولان حج ایران این موضوع را تکذیب کردند و اعلام کردند که سال هاست ایران تلاش می کند گوشت های ذبح شده توسط حجاج ایرانی را به آن کشور منتقل کند. اما تا امروز این اتفاق افتاد

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *