مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

زائران اربعین چند دوز واکسن کرونا بزنند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مهر، معاون فنی مرکز بهداشت محیط زیست و کار وزارت بهداشت درباره وضعیت واکسیناسیون زائران حاضر در پیاده روی اربعین توضیحاتی ارائه کرد.

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: ملاک شرکت در راهپیمایی اربعین تزریق دوز مشابه واکسن کرونا است.

وی افزود: دوز تقویت کننده یعنی 6 ماه از آخرین تزریق واکسن کرونا گذشته است. پس اگر دوز دوم را 6 ماه قبل تزریق کرده، نوبت سوم را تزریق کند و اگر نوبت سوم را 6 ماه پیش تزریق کرده، نوبت چهارم را تزریق کند.

شرط مهم خروج زائران اربعین از کشور

فرهادی ادامه داد: بر این اساس ملاک شرکت در راهپیمایی اربعین تعداد نوبت قبلی نیست بلکه فاصله شش ماهه بین واکسیناسیون است که باید رعایت شود.

معاون فنی مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: به طور کلی برای سفرهای خارج از کشور این الزام وجود دارد که دوز یادآوری 6 ماه پس از تزریق قبلی داده شود.

وی افزود: علاوه بر تزریق دوز تقویت کننده، فرد بیمار نباشد. البته سوال تست PCR منتفی است اما در هنگام خروج از حد کنترل انجام می شود.

فرهادی در پاسخ به این سوال که آیا دولت عراق نیز کنترل های خود را برای ورود زائران اربعین دارد، گفت: در جلساتی که به همین منظور برگزار شد، این تمهیدات اندیشیده شد تا زائران ایرانی به دلیل تزریق دوزهای یادآوری بتوانند در آن شرکت کنند. اربعین در راهپیمایی باشد.

بیشتر بخوانید  زمین لرزه ای بومهن تهران را لرزاند / جزئیات
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *