زائران اربعین مراقب این کلاهبرداری باشند!



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس پلیس فتح تهران بزرگ در آستانه اربعین حسینی نسبت به ترفند جدید کلاهبرداران اینترنتی برای کلاهبرداری از شهروندان هشدار داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در خصوص نزدیک شدن به اربعین حسینی گفت: افراد سودجو در هر فرصتی به دنبال سوء استفاده از کاربران فضای مجازی هستند و پیشاپیش اربعین حسینی با تبلیغات دروغین از جمله ارزان فروشی وسایل سفر، ارزان بودن سفر و جنگ. به کشور عراق و همچنین سوء استفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم به بهانه جمع آوری کمک های مالی برای نیازمندان و…

وی با بیان اینکه خروج شهروندان از کشور از طریق مراجع قانونی و معتبر ضروری است، گفت: لازم است شهروندان وجه نذورات را به شماره حساب هیئت های مذهبی و موسسات خیریه معتبر و شناخته شده واریز کنند. جلوگیری از سرقت یا هرگونه سوء استفاده از اطلاعات کارت بانکی، از مراجعه به لینک های پرداخت درگاه بانکی درج شده در فضای مجازی خودداری کنید.
رئیس پلیس مرکز فتح گفت: از طریق دیگر با درج آگهی های جعلی در شبکه های اجتماعی مانند فروش اجناس و اقلام مورد نیاز زیارت اربعین با نازلترین قیمت یا سفر ارزان به عراق به صورت اقساطی، کاربران را به سمت بانک جعلی سوق می دهند. درگاه‌ها و در نهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و هک می‌کنند، در این راستا هموطنان در صورت قصد خرید اینترنتی فقط از طریق سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند دقت لازم را داشته باشند و هرگز فریب تبلیغات دروغین را نخورند.

بیشتر بخوانید  وزیر صمت به امارات و عمان سفر می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت، گودرزی با اشاره به افزایش احتمالی سوء استفاده در این ایام گفت: یکی از مهمترین اهداف پلیس در فضای مجازی ارتقای سطح سواد رسانه ای شهروندان است. در زمینه فضای سایبری و در نتیجه افزایش امنیت سایبری مطابق با آمار کاهش جرایم سایبری و استفاده ایمن از این فضا توسط کاربران.

دیدگاهتان را بنویسید