ریزش وحشتناک قیمت سکه



آنچه دیگران می خوانند:

قیمت سکه اخیرا نوسان داشته است قیمت سکه بسته بسته به قیمت دلار و نفت و خیلی مسائل دیگر متفاوت است قیمت سکه روزانه منتشر می شود و قیمت سکه بهار آزادی و امامی متفاوت است.قیمت سکه در هفته های اخیر آنقدر گران شده که هیچکس آن را نخریده است، قیمت سکه در حال حاضر در حال مذاکره است.

تحلیلگران بازار سکه معتقدند کاهش نرخ سکه در معاملات یک شبه پس از انتشار اخباری از سوی وزارت دفاع روسیه در شب گذشته اتفاق افتاد.

بازار سکه از ابتدای هفته تا دوشنبه تحت تاثیر گمانه زنی ها در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین و افزایش قیمت اونس طلا بود. در نتیجه، نرخ سکه شروع به افزایش کرد. قیمت این فلز گرانبهای داخلی در روز دوشنبه اندکی کاهش یافت و در 12 میلیون و 90 هزار تن بسته شد. بازار سکه روز سه شنبه به مناسبت ولادت امام علی (ع) تعطیل شد.

اما نرخ سکه دیشب چه شد؟

قیمت سکه در آخرین معاملات دیروز 12 میلیون تومان از دست رفت و 11 میلیون و 940 هزار تومان معامله شد; اما در نهایت دیشب 12 میلیون و 40 هزار تومان تعیین شد. این نرخ نسبت به معاملات پشت صحنه یکشنبه شب ۱۴۰ هزار تومان کاهش داشت. نرخ سکه در معاملات پشت صحنه یکشنبه شب 12 میلیون و 180 هزار تومان بود. تحلیلگران بازار سکه معتقدند این کاهش پس از انتشار اخبار وزارت دفاع روسیه صورت گرفته است. روسیه می گوید تعدادی از رزمایش های نظامی تکمیل شده و انتظار می رود نیروها به پایگاه بازگردند. معامله گران بر این باورند که این خبر احتمالا باعث کاهش قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید  زمان برگزاری مزایده الکترونیکی سازمان اموال تملیکی اعلام شد

از سوی دیگر بازار دلار دیشب عقب نشینی کرد. این خبر باعث شد تا خریداران سکه در معاملات شب گذشته در پشت صحنه کوتاهی کرده و با احتیاط بیشتری وارد بازار شوند. مهمتر از آن، مذاکرات هسته ای در حال انجام است و از غرق شدن اپراتورهای جعلی جلوگیری می کند.

معامله گران می گویند در صورت توقف مذاکرات برجام، نرخ سکه می تواند تا 12 میلیون و 800 هزار تومان افزایش یابد، اما تا آن زمان به نظر می رسد مقاومت معامله گران سکه در همان محدوده 12 میلیون و 200 هزار تومانی باشد. .

به گفته فعالان، مهم ترین عاملی که منجر به افزایش قیمت سکه شد، افزایش قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی بود. هر اونس طلا دیشب بالای 1860 دلار بود و باعث ایجاد علاقه در بازار سکه شد. فعالان می گویند که احتمال تهاجم روسیه به اوکراین یکی از مهم ترین عوامل تشویق کننده خرید در بازارهای جهانی است. برخی از معامله گران معتقدند با خطر حمله روسیه، همچنان امکان افزایش قیمت جهانی طلا وجود دارد. این امر باعث جذابیت بیشتر خرید سکه می شود.


دیدگاهتان را بنویسید