رکورد عمر مفید آجرهای نسوز کوره های دوار آهک در شرکت فولاد خوزستان شکسته شد



به گزارش شمانیوز، امید خجسته زاده کارشناس تعمیرات نسوز در سایر مناطق فولاد خوزستان با اعلام این خبر افزود: بهبود اهداف و کاهش هزینه ها و جلوگیری از خروج ارز. ، خط آجر نسوز B کوره آهک دوار بومی سازی شد و فولادسازان خوزستان موفق شدند در دی ماه 1400 رکورد بهره برداری مستمر 38 ماه عمر نسوز کوره آهک را بشکنند.

کارشناس نسوز در سایر زمینه ها شرکت فولاد خوزستان با اشاره به اهمیت استفاده از طراحی بهینه آجرهای نسوز برای کوره های آهک سازی خاطرنشان می کند: عمر آجر نسوز در کوره های دوار از واحدهای سنگ آهک با استفاده از آجر نسوز وارداتی بین پانزده تا سی ماه است. از آنجایی که عملیات تخریب و نسوز در تعمیرات سالیانه کوره ها، واحدهای نسوز و سنگدانه های آهکی با کمک دفتر فنی نسوز به منظور کاهش هزینه ها و کاهش تصادفات و استفاده از آجرهای نسوز داخلی آلومینیوم و منیزیت بسیار مشکل و ماندگار است. سن نسوز کوره آهک.

وی افزود: آجرهای آهک نسوز کوره آهک نسوز به دلیل مشکلاتی مانند پیچیدگی آجرهای حلقه ای، شکستگی و فرسودگی باید پس از یک دوره بهره برداری با میانگین عملکرد 24 ماهه تعویض شوند. با کمک سرویس فنی نسوز، چیدمان آجرهای قسمت آلومینیومی کوره مورد بازدید و تغییر قرار گرفت. این امر زمان نوسازی کوره را به میزان قابل توجهی کاهش داد (کاهش خرابی سالانه) و افزایش راندمان کوره نسوز. در این تغییر طراحی، با حذف لایه امنیتی و یکپارچه سازی آجرهای این فضا، بدون تغییر قابل توجهی در بحث انتقال حرارت، ضریب ایمنی و پایداری دیوار نسوز کوره افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید  آغاز حراج شانزدهم تهران در هتل پارسیان آزادی

هویسته زاده با اشاره به اینکه اجرای این طرح سرعت نوسازی کوره ها را افزایش داده است، افزود: جلوگیری از خروج هزاران دلار ارز از کشور علاوه بر خودپایداری و بومی سازی باعث کاهش هزینه ها نیز شده است. در عین حال به منظور بومی سازی آجرهای این کوره ها، اولین مطالعات فنی انجام شد و با تکیه بر توان و دانش کارشناسان داخلی دفتر فنی واحد نسوز شرکت فولاد خوزستان، کیفیت مطلوب و مناسب حاصل شد. . استخراج شده است. به منظور جلوگیری از آسیب به پایداری تولید و تولید نمونه های نیمه صنعتی توسط شرکت های داخلی و آزمایشات آزمایشگاهی و آزمایش آجرهای دریافتی، این آجرها در سال های گذشته به کوره های آهک سازی محدود شده است. سرانجام در آبان 1376 این آجرهای داخلی با موفقیت در کوره آهک‌سازی خط B نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و پس از 38 ماه بهره‌برداری، در دی ماه سال 1400 به‌طور مستمر و بدون مشکل انجام شد. ‌ کل آجر چینی تکمیل شد . واحد نسوز شرکت فولاد خوزستان در 14 روز که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود زیرا این بار در تعمیرات اساسی قبلی 16 روز بوده است.

کارشناس نسوز در سایر حوزه ها با حمایت مدیرکل، معاونین بهره برداری، مدیران مواد اولیه و واحدهای نسوز، روسای خدمات فنی واحدهای بهره برداری نسوز و آهک و پرسنل تولید و تعمیر آهک و واحدهای نسوز و خرید مدیران و پرسنل، مواد. کنترل، از امنیت، حفاظت فیزیکی، خدمات، ارتقاء و محیط زیست برای کمک هایشان تشکر کرد.

بیشتر بخوانید  لحظه شماری رسانه های صهیونیستی برای شنیدن سخنرانی سید حسن نصرالله - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان

دیدگاهتان را بنویسید