رکود شدید در بازار خودرو / افت 2 تا 5 میلیون تومانی در برخی خودروها



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، در روزهای اخیر با کاهش 2000 تومانی نرخ ارز شاهد کاهش قیمت خودروهای داخلی از 2 به 5 میلیون تومان و در نتیجه کاهش قیمت خودروهای مونتاژی و خارجی بوده ایم. ماشین ها.

اگرچه این کاهش قیمت در قیمت های منتشر شده توسط افراد در فضای مجازی بود، اما از امروز کاهش قیمت متوقف شده است.

به گفته کارشناسان در روزهای اخیر خریداران با امید به خرید بیشتر قیمت ارز در بازار با کاهش قیمت مواجه شده اند، اما امروز وضعیت برعکس شده و فروشندگان از فروش خودداری می کنند.

بر اساس این گزارش تعدادی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین خودروهای روزهای اخیر بازار خودرو شامل پژو 206 تیپ 2 با حدود 273 میلیون تومان تا 268 میلیون تومان، پراید 111 با 185 میلیون تومان به 167 میلیون تومان، تیبو صندوق دار تا 182 میلیون تومان و پژو 405 جی. .ال. ایکس 278 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو پایتخت در این خصوص گفت: بازار خودرو در روزهای اخیر با رکود نسبی همراه بوده و فروش متوقف شده است.

سعید موتمنی گفت: اکنون بسیاری از مسائل مربوط به مسائل سیاسی بین المللی است و به نوعی همه منتظر نتیجه مذاکرات هستند.

کمبود عرضه از سوی خودروسازان عامل اصلی آشفتگی بازار خودرو است

وی افزود: آنچه در ماه های اخیر بیش از همه بر افزایش قیمت ها در بازار و کارخانه های خودروسازی تاثیر گذاشته، کمبود عرضه از سوی خودروسازان است.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: عرضه خودروسازان نسبت به قبل بهتر نیست و در صورت عدم تکمیل خودروهای ناتمام در پارکینگ، بازار موجود مختل می شود.

بیشتر بخوانید  انتقاد آذری‌جهرمی به مدیران ورزش کشور | بجای مصاحبه به فکر حل مشکل باشید!

وی گفت: نگاه بازار به مذاکرات سیاسی مثبت است و اگر ببینیم نتایج مذاکرات مثمر ثمر باشد، افت شدید قیمت خودرو را تجربه خواهیم کرد.

موتمنی با اشاره به پایین بودن تقاضای کاذب در بازار خاطرنشان کرد: اگرچه تقاضای اصلی در بازار مصرفی و واقعی است، اما در عمل فروش کم است.

دیدگاهتان را بنویسید