مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رژیم نظامی چیست و در یک هفته چند کیلوگرم وزن کم می کنید؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رژیم نظامی یا رژیم سه روزه آمریکا چیست؟!

x افرادی هستند که همیشه به دنبال انواع رژیم های غذایی هستند و عاشق نتایجی هستند که به دست می آورند، نه فقط برای مدت کوتاه. اما کاهش وزن زیادی را نیز به همراه دارد. به همین دلیل است که آنها احتمالاً در مورد رژیم هایی مانند رژیم های کانادا و نظامی شنیده اند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تا به حال نام رژیم نظامی را نشنیده اید یا اطلاعاتی در مورد آن ندارید، در سایت دلگرم بخوانید تا به ما بگویید رژیم نظامی سه روزه چیست و رژیم نظامی یک هفته ای چیست. سرعت کاهش وزن دارد.
وقتی نام رژیم یا رژیم نظامی سه روزه آمریکا را می شنویم، ممکن است فکر کنیم که این انتصاب دلیل خاصی دارد. اما این مورد نیست! در واقع هیچ ارتشی در هیچ کجای دنیا این رژیم را اختراع نکرده است و دلیل انتصاب آن شاید سخت گیری این رژیم باشد. البته هنوز دلیل ثبت آن مشخص نیست.

رژیم ارتش یکی از انواع رژیم های بی شمار برای کاهش وزن است که مشخصه آن این است که در این رژیم افراد می توانند کاهش وزن سریع را در مدت زمان کوتاهی تجربه کنند و وزن کم کنند. به همین دلیل رژیم نظامی یک رژیم کاهش وزن سریع در نظر گرفته می شود. رژیم سه روزه آمریکایی سه روز در هفته انجام می شود و می توان آن را برای یک ماه ادامه داد. زیرا گرفتن هر رژیم لاغری سریع به خصوص اگر شرایط خاصی داشته باشید در درازمدت مضرات زیادی را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  نحوه مصرف، تداخل دارویی و عوارض جانبی داروی کوازپام (Quazepam)


رژیم نظامی یا رژیم سه روزه آمریکا

مضرات رژیم سه روزه

یکی از مضرات رژیم غذایی سه روزه کمبود برخی مواد مغذی لازم برای بدن است. علاوه بر این، از دست دادن 5 کیلوگرم وزن در 3 روز نیاز به کاهش زیادی در کالری دریافتی روزانه دارد. این حدود 500 کیلو کالری در روز است که حدود 3500 کیلو کالری در هفته است. افرادی که به طور معمول می توانند 2000 تا 2500 کیلو کالری در روز و سایر انواع رژیم غذایی 1500 کیلو کالری در روز مصرف کنند. در این رژیم غذایی سه روزه آمریکایی کودکان به مدت 3 روز روزانه کمتر از 1000 کیلو کالری دریافت می کنند و در روز اول در مجموع 3 وعده صبحانه، ناهار و شام و فقط 870 کیلو کالری دریافت می کنند که مقدار بسیار کمی است و نمی تواند تامین کند. نیازهای روزانه یک بزرگسال

همچنین این میزان کالری نشان می دهد که فرد غذای کافی دریافت نمی کند تا بتواند مواد معدنی و ویتامین های لازم را از غذا دریافت کند و این یکی دیگر از معایب رژیم غذایی سه روزه است. البته بسیاری بر این باورند که می توان از مکمل های غذایی و مولتی ویتامین ها استفاده کرد. این کاملا اشتباه است; زیرا مولتی ویتامین ها نیز دارو هستند و برای کبد خطرناک هستند و همچنین باعث می شوند بدن شما توانایی جذب مواد معدنی و ویتامین های غذا را از دست بدهد و همیشه باید از داروهای شیمیایی استفاده کنید. مواد تشکیل دهنده این رژیم غذایی بسیار جالب است که در ادامه آورده ایم.


مواد مصرفی قابل استفاده در رژیم نظامی عبارتند از:

بیشتر بخوانید  علت صفر بودن اسپرم


یک رژیم نظامی یک هفته ای

یکی دیگر از مضرات رژیم سه روزه این است که می تواند انرژی فرد را به ویژه برای فعالیت های ورزشی به شدت کاهش دهد، به این معنی که برای ورزشکاران غیرقابل استفاده است و می تواند تحرک شما را محدود کند که نشانه سبک زندگی ناسالم است. کاهش وزن زیاد در مدت زمان کوتاه نیز باعث کاهش آب، توده عضلانی و ضعیف شدن استخوان ها می شود و در رژیم نظامی و همچنین سایر رژیم های لاغری سریع، احتمال بازگشت به وزن قبلی زیاد است. .

رژیم نظامی یک هفته ای چقدر کاهش وزن دارد؟

در 3 روز اول هفته، فرد تقریباً 1000 کیلو کالری در روز مصرف می کند و در 4 روز بعد رژیم غذایی خود را دنبال می کند، اما می تواند تا 1500 کیلو کالری مصرف کند. بنابراین در مجموع در 3 روز اول یا در همان هفته 5 کیلوگرم وزن کم می شود و در نهایت در یک ماه و 3 هفته فرد 15 کیلوگرم وزن کم می کند. این کاهش وزن سریع می تواند برای بسیاری از افراد شگفت انگیز و حتی شادی آور باشد. اما در کنار این سوال که رژیم نظامی در هفته چقدر وزن کم می کند؟!
وی خاطرنشان کرد: در یک رژیم لاغری سالم که از اصول و قوانین صحیح پیروی می کند، فرد پس از کاهش وزن باید بتواند وزن خود را حفظ کرده و با افزودن تحرک به سبک زندگی و کمی تغذیه، روند کاهش وزن خود را ادامه دهد. حداقل وزن در همان سطح بعد از رژیم، فعالیت روزانه را کاهش می دهد و مانع از رسیدن مواد معدنی و ویتامین ها به بدن شما می شود. رژیم غذایی صحیح نیست و می تواند آسیب هایی به بدن شما وارد کند که ترمیم آن زمان زیادی طول می کشد.

بیشتر بخوانید  کاهش وزن با 10 سم زدای طبیعی

باید بخوانید:

چگونه با تغذیه مناسب وزن کم کنیم؟!

برای اینکه اصولا وزن کم کنید، بهتر است زمان کافی برای رسیدن به این هدف را به خود اختصاص دهید. زیرا همانطور که وزن شما در یک ماه به این عدد نرسیده است، هیچ راهی برای جبران تمام اضافه وزن در یک ماه وجود ندارد. بنابراین، برای کاهش وزن در یک ماه یا مدت کوتاه، بهتر است انتظارات خود را نسبت به مقدار وزنی که از دست می دهید پایین بیاورید یا زمان بیشتری را برای رسیدن به وزن ایده آل به خود اختصاص دهید. اگر دومی را انتخاب کردید، حتما قبل از شروع رژیم، انگیزه کافی ایجاد کنید و این انگیزه را تا انتها همراه خود نگه دارید تا در میانه راه پشیمان نشوید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *