مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رژیم غذایی عمیق و بررسی فواید مختلف استفاده از آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رژیم دوبرو یکی از بهترین رژیم هایی است که می توانید برای رسیدن به وزن ایده آل و کاهش وزن از آن استفاده کنید. استفاده از این برنامه غذایی به کاهش وزن سریعتر از سایر رژیم ها کمک می کند. تشویق شوید تا اطلاعات کاملی در مورد این رژیم به شما بدهند و وعده های غذایی را برای شما تعیین کنند.


رژیم غذایی دوبرو برای خانم ها

در سال 2018 دوبرو و همسرش همه را با این رژیم آشنا کردند. او در واقع سعی کرده این رژیم را در کتاب به مردم ارائه دهد تا تأثیر بیشتری بر مردم بگذارد. کتاب زوج ها به دلیل محبوبیت بسیار مورد توجه قرار گرفت و افراد زیادی سعی کردند این رژیم را رعایت کنند و بدن خود را سالم نگه دارند.

در واقع این رژیم یکی از رژیم های کم کربوهیدرات است که باید برای مدت معینی از آن استفاده کرد و پس از آن مدت سایر افرادی که از آن پیروی می کنند از خوردن خودداری کنند و تنها کاری که می توانند انجام دهند مصرف مجاز است. نوشیدنی ها مانند آبگوشت، قهوه بدون قند، چای یا چغندر. در واقع، بسیاری از افرادی که از این رژیم غذایی خاص استفاده می کنند، اظهار داشته اند که علاوه بر کاهش وزن سریع، نسبت به سایر رژیم ها توانسته اند انرژی بیشتری را تجربه کنند و شادابی آنها دو برابر شده است.


حالت دوبرو

یکی دیگر از بهترین تاثیرات این رژیم این است که می تواند تاثیرات فوق العاده ای روی فرد داشته باشد و در نتیجه بسیاری از متخصصان تغذیه بیان کرده اند که این رژیم تاثیرات زیادی در کنترل قند خون و کنترل فشار خون نیز دارد. تعدادی از افراد اعلام کرده اند که این رژیم غذایی غیراصولی است زیرا کالری بسیار کمی دارد و برای بدن مشکل ایجاد می کند. افرادی که در این زمینه تخصص بالایی دارند عنوان کرده اند که قبل از اینکه بخواهید از رژیم غذایی استفاده کنید باید سعی کنید اطلاعات کاملی در مورد آن داشته باشید در غیر این صورت می توانید آسیب های بسیار شدید و جبران ناپذیری به بدن خود وارد کنید. .

رژیم دوبرونیک چگونه کار می کند

این رژیم که در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین رژیم های غذایی است برنامه خاصی دارد و افرادی که از آن پیروی می کنند باید این برنامه را داشته باشند. در این رژیم فاصله بین وعده های غذایی بسیار زیاد است و این رژیم به چرخه غذا خوردن نیز معروف است.

در این رژیم می توانید یک چرخه 8 ساعته و 16 ساعته از قبل داشته باشید، بنابراین می توانید 8 ساعت در روز را به غذا خوردن اختصاص دهید و 16 ساعت باقی مانده را از خوردن خودداری کنید. البته این رژیم کاملا به خود فرد بستگی دارد و می تواند فواصل زمانی 13، 14 و 15 ساعت را در نظر گرفته و آن ها را به دلخواه خود انجام دهد. تحقیقات در مورد این نوع رژیم غذایی و روزه داری نشان داده است که روزه داری گاه به گاه نیز می تواند تاثیرات زیادی در کاهش وزن داشته باشد.

بیشتر بخوانید  معرفی کپسول تافامیدیس و فواید درمانی آن


رژیم دوبرونیک چگونه کار می کند


رژیم غذایی را دنبال کنید

در رژیم دوبرو شما با سه مرحله اصلی روبرو هستید و هر فرد باید در این سه مرحله از غذاهای خاصی استفاده کند. در ادامه شما را با این مراحل آشنا می کنیم.


فاز اول

در رژیم دوبرو، مرحله اول 5 روز طول می کشد، بنابراین می توانید مصرف غذا را به 8 ساعت محدود کنید و سعی کنید علائم ناشی از گرسنگی را کنترل کنید. در واقع این که فقط 8 ساعت فرصت غذا خوردن دارید بسیار محدود کننده به نظر می رسد و می تواند با احساس گرسنگی شدید همراه باشد که در این 5 روز وضعیت شما را بهبود می بخشد. یعنی در این رژیم توصیه می شود در مواقعی که نمی توانید غذا بخورید از مایعات و نوشیدنی های مجاز استفاده کنید و این تنها تفاوت این رژیم با روزه داری است.


فاز دوم

در این مرحله فرد باید بتواند به کاهش وزنی که برای خود برنامه ریزی کرده است برسد. رژیم غذایی شما باید بر اساس میزان کاهش وزن شما دسته بندی شود، بنابراین بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. لطفاً توجه داشته باشید که برای استفاده از طیف وسیعی از غذاهای خاص، به دستورالعمل های خاصی نیاز دارید که در مورد آن باید از مراجعه کننده به این منطقه اطلاعات کسب کنید. در لحظاتی که اجازه غذا خوردن دارید، باید بتوانید همه چیز مورد نیاز بدن را تامین کنید تا بدنتان دچار کمبودهای جدی نشود. این موادی که باید به بدن برسانید و مقدار آنها عبارتند از:

2 وعده سبزیجات بدون نشاسته.
دو وعده پروتئین بدون چربی
دو وعده چربی سالم
کنجاله شیر
دو وعده آجیل یا دانه های مغذی
یک وعده غذایی پیچیده با کربوهیدرات


سطح سوم

در واقع زمانی که به وزن و اندام ایده آل خود برسید می توانید وارد فاز سوم شوید. هدف از این مرحله این است که بتوانید در وزن ایده آل خود بمانید و از بالا و پایین رفتن آن جلوگیری کنید. تمام قوانینی که در مرحله قبل گفته شد در این مرحله نیز باید رعایت شود و کم کم این رژیم را کنار می گذارید، بنابراین رعایت فواصل این رژیم تنها دو روز در هفته زمان می برد. در واقع در مرحله سوم کودک خوب گاهی اوقات به فرد اجازه داده می شود قوانین مهمی را زیر پا بگذارد و از غذایی که دوست دارد به میزان محدودی استفاده کند و از آن نهایت لذت را ببرد.

بیشتر بخوانید  18 نشانه مهم افزایش بیش از حد استروژن در بدن خانم ها !


کاهش وزن با یک رژیم غذایی خوب

غذای مجاز در دوبرونیک

در هنگام استفاده از رژیم دوبرو فقط مجاز به استفاده از انواع غذاها در مناطق مختلف هستید که در دسته بندی های مختلف به بررسی آنها می پردازیم.

پروتئین ها

از گروه پروتئین ها، شما مجاز به استفاده از تعدادی مواد هستید که عبارتند از:

تخم مرغ
گوشت بوقلمون
گوشت قرمز بدون چربی
شکار گوشت
گوشت مرغ
پودرهای پروتئینی
ماهی و غذای دریایی

سبزیجات

زمانی که این رژیم را دنبال می کنید، توصیه می کنیم از طیف وسیعی از سبزیجات مخصوص استفاده کنید. این سبزیجات شامل موارد زیر است:

اسفناج
کاهو
آره
لوبیا سبز
تره فرنگی
مارچوبه
کلم بروکلی
کدو سبز تابستانی
گوجه فرنگی
بلوط
سیر
پیاز
تربچه
شلغم
هویج

میوه

این رژیم به شما یادآوری می کند که می توانید از میوه هایی استفاده کنید که سیری را افزایش می دهند و می توانند از احساس گرسنگی شدید در بدن جلوگیری کنند. میوه های مفید در این رژیم عبارتند از:

سیب
توت ها
لیمو ترش
لیمو
گیلاس
آناناس
هلو


فواید کودک خوب

چربی

رژیم گرفتن به این معنا نیست که به هیچ وجه از چربی های سالم استفاده نکنید، بلکه باید این چربی ها را به مقدار کافی و به مدت محدود مصرف کنید تا بدن شما دچار کمبود مواد مهم نشود. چربی هایی که می توانید در این رژیم به صورت محدود استفاده کنید عبارتند از:

آووکادو
روغن نارگیل
روغن بادام
روغن دانه انگور
روغن زیتون
میوه زیتون

گردو و دانه

هنگام استفاده از آجیل و دانه ها، به یاد داشته باشید که آنها کالری زیادی به بدن می دهند، بنابراین بهتر است از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید. آجیل های مفیدی که می توان در این رژیم غذایی استفاده کرد شامل موارد زیر است:

کره بادام زمینی
بادام
پسته
گردو
روغن دانه کدو تنبل
روغن آفتابگردان
بذر کتان
دانه کنف

لبنیات

مهمترین محصولات لبنی که استفاده از آنها در رژیم غذایی عمیق توصیه می شود عبارتند از: پنیر فتا، پارمزان، شیر، ماست، کفیر و شیر نارگیل.

غلات

غلات و حبوبات موثرترین و مفیدترین مواد برای بدن هستند. در واقع این مواد برای بدن بسیار مهم هستند و می توانند مواد معدنی زیادی را در اختیار بدن قرار دهند. از مهمترین این مواد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لوبیا
نخود فرنگی
جو دو سر
بلغور
لنز
نان گندم
جو

نوشیدنی ها

در این رژیم فقط می توان از نوشیدنی های کم کالری یا کم کالری استفاده کرد. در این رژیم می توانید از نوشیدنی هایی مانند آب، قهوه بدون قند و چای نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  فواید و طعم ماست ایسلندی یا اسکایر

ادویه ها

ادویه های زیادی وجود دارد که می توان در این رژیم غذایی استفاده کرد و به راحتی می توانید از این ادویه ها در غذایی که می خورید استفاده کنید. این ادویه ها شامل گیاهان و ادویه ها، چاشنی ها، سس های تند و سس خردل است.

غذای غیر مجاز

اینها تعدادی از غذاها هستند و زمانی که در این رژیم هستید نباید از آنها استفاده کنید و مصرف مقادیر بسیار کم آنها می تواند مشکلات جدی برای شما ایجاد کند و کاهش وزن را به تاخیر بیندازد. این غذاها عبارتند از:

انواع فست فود
غلات
ماکارونی سفید
نان سفید
تنقلات فرآوری شده
آره

همانطور که گفته شد مصرف مواد غذایی افراد بستگی به مرحله ای دارد که در آن قرار دارند و سپس طبق همان الگوی دوبرو شما را با یک رژیم غذایی سه روزه آشنا می کنیم و در این رژیم باید 8 ساعت را به غذا خوردن اختصاص دهید. 16 ساعت ناشتا و مجاز به نوشیدن.


رژیم غذایی برای کاهش وزن

این رژیم سه وعده غذایی کامل و یک میان وعده به شما می دهد و اگر در زمانی که مجاز به غذا خوردن هستید بیشتر می خورید، می توانید ساعاتی را که برای غذا خوردن اختصاص داده اید تغییر دهید. خودت را کنترل کن. در رژیم دوبرو باید صبحانه را ساعت 10، ناهار را ساعت 12:30، میان وعده را ساعت 15 و شام و دسر را قبل از ساعت 18 میل کنید و بعد از آن مجاز هستید، از غذا استفاده نخواهید کرد و فقط می توانید از نوشیدنی های مجاز ذکر شده استفاده کنید.


مضرات استفاده از این رژیم غذایی

همانطور که گفته شد، استفاده از رژیم غذایی دوبرو فواید زیادی دارد، اما می تواند برای بدن مضر باشد که تا به حال کسی در مورد آن به شما نگفته است. در زیر تمام مضراتی که این رژیم غذایی به همراه دارد را بررسی می کنیم.

این رژیم بسیار سخت است و می تواند اثرات موقتی داشته باشد و با ترک این رژیم، وزن از دست رفته شما می تواند برگردد.
افراد در این رژیم احساس گرسنگی شدید را تجربه می کنند و اگر بیماری خاصی دارید بهتر است قبل از استفاده از این رژیم با پزشک خود مشورت کنید تا دچار مشکل نشوید.
افراد مبتلا به بیماری های مزمن نباید از این رژیم غذایی استفاده کنند زیرا این رژیم می تواند بیماری آنها را بدتر کند.
زنان باردار و افراد زیر 18 سال نباید از این رژیم های غذایی سخت استفاده کنند زیرا به محدودیت کالری حساسیت بیشتری دارند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *