مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رژیم غذایی با شیر و خرما سوپر نوشیدنی برای کاهش وزن و سلامتی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


رژیم غذایی با شیر و خرما چه فوایدی دارد؟

رژیم غذایی با شیر و خرما یک رژیم لاغری سریع و کوتاه مدت است که بدن را از سموم پاک می کند. بیایید بگوییم که بعد از رژیم غذایی با شیر موز و رژیم لبنیات، اکنون زمان شیر و خرما است. ترکیب این دو ماده مغذی با هم یک ترکیب مقوی ایجاد می کند که می تواند شما را لاغر کند. البته این رژیم نیز مانند رژیم کتو یا رژیم دانمارکی و کانادایی، مزایا و معایب خود را دارد، پس با ما همراه باشید.

رژیمی برای کاهش وزن سریع که انرژی و احساس سیری زیادی را به بدن شما منتقل می کند. این رژیم غذایی یک مسکن قوی برای اعصاب است و به دلیل داشتن کلسیم بالا، سلامت استخوان ها را تضمین می کند.
همانطور که گفتیم رژیم غذایی با شیر و خرما یک رژیم طولانی مدت و دائمی نیست. اگر می خواهید با این رژیم لاغر شوید، معمولا می توانید یک تا دو هفته از این رژیم استفاده کنید.

خواص شیر و خرما در بدنسازی

مصرف شیر و خرمای بدون چربی; بمب انرژی برای ورزشکاران خرما سرشار از آهن و فولات است و همچنین شیر به دلیل داشتن کلسیم فراوان شناخته شده است که برای درمان کم خونی نیز بسیار مفید است. حال به این فکر کنید که چه ترکیبی این دو ماده مغذی را می سازد؟ در واقع مصرف شیر و خرما با معده خالی به شدت باعث ایجاد خون و تسهیل در جذب مواد معدنی می شود. بنابراین، این نوشیدنی عالی برای کاهش وزن و انرژی، بهترین گزینه برای ورزشکاران است.
خرما سرشار از ویتامین های A، B، C و E و همچنین فسفر، کلسیم، آهن، ید و منیزیم است. شاید اولین خاصیت خرما افزایش سطح انرژی در بدن باشد. منیزیم موجود در این ماده خاصیت ضد سرطانی دارد. خرما شنوایی، بینایی، کمردرد، مفاصل، سینه، عفونت های ریه و حافظه را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید  بهترین و بدترین مواد غذایی برای التهاب پوست


رژیم با شیر و خرما

خواص شیر

آیا می توان کلسیم شیر را حذف کرد؟ این غذا مانند عسل خیلی سریع جذب خون می شود و به راحتی هضم می شود. مصرف شیر برای تقویت سلامت مغز، اعصاب و استخوان ها ضروری است. اگر به طور منظم شیر و لبنیات کم چرب مصرف کنید، از خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در امان خواهید بود.
مصرف روزانه شیر همچنین از شما در برابر سرطان هایی مانند سرطان روده و سینه محافظت می کند و خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می دهد. البته نباید زیاد شیر مصرف کرد. زیرا مصرف زیاد آن باعث نفخ، عدم تعادل هورمونی، سرفه و آبریزش بینی و جوش و آکنه می شود.

باید بخوانید:

رژیم لاغری با شیر و خرما (رژیم 12 روزه)

همانطور که گفتیم عمر این رژیم کوتاه است. (7، 12 تا 14 روز)؛ یکی از معایب رژیم های کوتاه مدت این است که می توانید به سرعت چربی بسوزانید، اما وقتی رژیم شما تمام شد، به وزن قبلی خود باز می گردید. اگر همچنان اصرار دارید که این نوشیدنی رژیمی را برای کاهش وزن امتحان کنید، دستور زیر را در نظر بگیرید:

برنامه غذایی با شیر ادرار

این رژیم، همانطور که از نامش پیداست، سرشار از مواد معدنی و ویتامین است، اما ممکن است تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را نداشته باشد. اساس اصلی این رژیم شیر، خرما و میوه است. البته برای تنوع بیشتر می توانید وعده غذایی کمی متفاوت داشته باشید.


فواید رژیم غذایی با شیر و خرما

  1. صبحانه
    1 لیوان شیر کم چرب + 2 خرما + 1 میوه فصل
  2. ناهار
    2 لیوان شیر کم چرب + نصف موز + 2 عدد خرما
  3. شام
    1 لیوان شیر کم چرب + 1 خرما + 1 میوه فصل
  4. شام
    سینه مرغ نصف برشته یا آب پز + 1 عدد سیب زمینی آب پز یا پخته کوچک + 1 کاسه سالاد کوچک (کاهو، هویج، گل کلم، اسفناج، کرفس، خیار، گوجه فرنگی و …).

نکات طلایی برای خوردن با شیر

در این رژیم و برای تنوع بیشتر می توانید به جای مرغ از همان مقدار گوشت کبابی بدون چربی یا دو عدد تخم مرغ یا ماهی کبابی کوچکتر استفاده کنید.
در این رژیم می توانید یک قاشق ماست به سالاد اضافه کنید.
همانطور که گفتیم، این نوشیدنی می تواند سطح انرژی شما را مانند یک فنجان قهوه افزایش دهد. بنابراین افرادی که انرژی بیشتری دارند برای جلوگیری از خشکی و گرفتگی عضلات می توانند در طول روز کمی ورزش کنند.

نظر شما در مورد این نوشیدنی عالی برای کاهش وزن چیست؟ اگر نوشیدنی انرژی زا را انتخاب می کردید، شیر خرما را ترجیح می دهید یا شیر موز؟ البته در مصرف این نوشیدنی های خانگی نباید افراط کرد; زیرا می توانند نتیجه معکوس بدهند و شما را چاقتر کنند.


بیشتر بخوانید  فرق سردردهای میگرنی با سینوزیت چیست؟
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *