رژیم غذایی ام اس، رژیم غذایی بیماران ام اس چگونه باید باشد؟


قرص های لاغری زیادی برای مدیریت وجود دارد خانم خانم ارتقا یافته اند. برخی از آنها مبتنی بر شواهد علمی هستند، در حالی که برخی دیگر اینطور نیستند. اگرچه برخی از نوشته ها ممکن است بسیار قانع کننده به نظر برسند، اما اغلب توسط متخصصان تغذیه و رژیم درمانی ماهر استفاده می شود. افراد مبتلا به ام اس حمایت نمی شوند. اگر تصمیم به تغییر رژیم غذایی خود دارید، هر گونه تغییر را زیر نظر یک متخصص تغذیه در نظر بگیرید و به خاطر داشته باشید که برخی از رژیم های غذایی نامناسب ممکن است حاوی مقادیر بالقوه سمی ویتامین ها یا برخی از مواد مغذی مهم مورد نیاز برای عملکردهای اساسی بدن باشد.

تغذیه ام اس و تغذیه بیماران ام اس

تغذیه ام اس و تغذیه بیماران ام اس

یکی رژیم غذایی سالم و متعادل به طور گسترده ای در درمان ام اس توصیه می شود و می تواند به کاهش خستگی مرتبط با ام اس، حفظ انعطاف پذیری، تقویت سیستم ایمنی و بهبود عملکرد روده و مثانه سالم کمک کند. یک رژیم غذایی متعادل انرژی، مواد مغذی و فیبر کافی را برای بهبود سلامت فراهم می کند.همچنین حفظ مایعات سالم بدن با نوشیدن 2 لیتر آب در روز مهم است. ترژیم غذایی و تغذیه بیماران ام اس این بدان معنا نیست که شما غذایی را که دوست دارید از دست می دهید. مصرف غذای ناسالم خود را کنترل کنید و برای حفظ وزن مناسب تلاش کنید. قبل از ایجاد هرگونه تغییر اساسی در رژیم غذایی، مهم است که با متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

حفظ سلامت عمومی در بیماران مبتلا به ام اس بسیار مهم است. رژیم غذایی متعادل و مناسب برای تغذیه ام اس و تغذیه بیماران ام اس به دستیابی به این هدف کمک خواهد کرد. متخصصان ام اس با توجه به توصیه های افراد سالم، رژیم غذایی کم چرب و پر فیبر را برای بیماران ام اس توصیه می کنند.

بیشتر بخوانید  سلول های اپیتلیال در ادرار (Epl) چیست؟

افراد مبتلا به ام اس باید مصرف اسیدهای چرب اشباع موجود در چربی های گوشت قرمز، روغن جامد، شیر و محصولات لبنی پرچرب و همچنین منابع حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی، روغن بذر کتان یا روغن کبد ماهی را محدود کنند. از منابع دیگر استفاده کنید

تحقیقات نشان می دهد افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید یا مواد غذایی هستند ثروتمند هستند ویتامین دی مصرف کنید، احتمال ابتلا به ام اس کمتر است. شواهد واضحی وجود دارد که اکثر بیماران ام اس کمبود طولانی مدت ویتامین D را نشان می دهند. سطح ویتامین D در خون بیماران ام اس حتی در ماه‌های تابستان که بیشتر سطوح خون به حالت عادی برمی‌گردد، پایین است. توده استخوانی قابل توجه در بیماران مبتلا به ام اس اندیکاسیون دارد تغذیه ویتامین D اوپائو

تغذیه ام اس و تغذیه بیماران ام اس

مصرف چربی در بیماران ام اس

با توجه به ایجاد ترکیبات سمی و مضر برای سیستم عصبی مرکزی و تأثیر مصرف چربی های ضروری که نقش مهمی در تجدید و نگهداری سلول های عصبی دارند، مصرف این گروه از غذاها به ویژه با توجه به عملکرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چربی های دریافتی چربی و نوع آن.
به همین دلیل چربی های گیاهی غیراشباع باید با چربی های حیوانی اشباع شده جایگزین شوند. انواع چربی های گیاهی مانند روغن آفتابگردان، روغن کانولا، روغن ذرت و ….

مواد غذایی مضر برای بیماران ام اس:

1- غذاهای چرب به خصوص گوشت های چرب و تمام چربی های حیوانی

2- محصولات لبنی با محتوای چربی بالا

3- سس مایونز و همه سس های با محتوای چربی بالا

بیشتر بخوانید  علت بالا و پایین بودن ویتامین B۱۲ در آزمایش خون

4- غذاهای بسیار شیرین، کیک، کلوچه، شیرینی و آب نبات

5- غذاهای آلرژیک مانند تخم مرغ، شیر، سیب زمینی، گوجه فرنگی، بادمجان، مخمر، نان گندم، شکر، برخی میوه ها (بسته به واکنش بیمار)، غذاهای دارای افزودنی های رنگی مانند نوشابه ها یا مواد نگهدارنده مانند کنسرو. ادویه جات، همه میوه ها و سبزیجاتی که به خوبی شسته نمی شوند یا با افزودن مواد شیمیایی رشد نمی کنند که باقیمانده آنها می تواند سمی و حساسیت زا باشد.
بیمار باید با دقت غذاهای حساسیت زا را در رژیم غذایی روزانه خود شناسایی و حذف کند.

6- قهوه، الکل، کولا و چای

اثرات تغذیه مناسب

غذا علاوه بر تامین انرژی اولیه بدن باعث حفظ عملکرد مناسب و تقویت اندام های مختلف بدن (سیستم ایمنی، سیستم قلبی عروقی، اعصاب و …) می شود که نتیجه آن احساس سلامتی و وضعیت روحی و جسمی خوب است. .که در بیماری های مزمن اهمیت بیشتری دارند.رژیم غذایی باید شامل مواد مغذی و مغذی باشد. بنابراین قبل از خرید باید لیستی از تمام نیازهای سبد خرید خود از نظر نوع و تعداد اقلام مورد نیاز تهیه کنید.

تغذیه ام اس و تغذیه بیماران ام اس

مصرف کافی و کافی ویتامین های ضروری مانند ویتامین های C و E و گروه های B و مواد معدنی مانند منگنز، منیزیم، مولیبدن، سلنیوم و روی نیز برای حفظ سلامت بیمار ضروری است، در حالی که مصرف زیاد و ناکافی ویتامین هایی مانند A و B6 می تواند خطرناک باشد

با توجه به نقش مهم چربی ها در متابولیسم و ​​ایجاد انرژی لازم برای عملکردهای حیاتی و لزوم وجود آنها برای ساخت بافت های حیاتی، مصرف چربی های مفید به ویژه چربی های حاوی ترکیبات امگا 3 و امگا 6 توصیه می شود. بیماران

بیشتر بخوانید  درمان بیماری برگر (ترومبوآنژیت انسدادی)

در اینجا چند نکته کلی برای افراد مبتلا به ام اس وجود دارد:

غذاهای متنوع بخورید

با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش وزن خود را در محدوده طبیعی حفظ کنید

غذاهایی با چربی های اشباع شده و کلسترول پایین تر انتخاب کنید

مصرف قندهای ساده مانند شکر و مانند آن را محدود کنید

مصرف نمک روزانه خود را محدود کنید.


دیدگاهتان را بنویسید