مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رژیم صهیونیستی به ترور شیرین ابوعقلی اعتراف کرد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رژیم صهیونیستی پس از یک روز تکذیب دست داشتن نیروهای نظامی خود در شهادت شیرین ابوعقلی خبرنگار شبکه الجزیره، سرانجام به این موضوع اعتراف کرد.

به گزارش نشریه صهیونیستی هاآرتص، ارتش این رژیم پس از تحقیقات درباره شهادت ابوعقله به این نتیجه رسید که خبرنگار شبکه الجزیره به دست سربازان این رژیم کشته شده است.

در این حادثه یکی از سربازان یگان دوفدیوان (یگان مخفی) از فاصله 100 متری به سمت ابوعقله تیراندازی کرد که طی آن خبرنگار شبکه الجزیره از ناحیه صورت مورد اصابت قرار گرفت و جان باخت. بررسی ها نشان می دهد گلوله شلیک شده به سمت این خبرنگار کالیبر 5.56 میلی متر بوده که تنها از یک سلاح «ام 16» متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی شلیک شده است.

نیروهای اشغالگر، شیرین ابوعقله، خبرنگار الجزیره را هنگام گزارش حمله صهیونیست ها به جنین به هلاکت رساندند. پیشتر مقامات ارشد فعلی و سابق اسرائیل از جمله نفتالی بنت و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیران فعلی و سابق این رژیم، دست داشتن نظامیان صهیونیست در شهادت ابواکلا را تکذیب کرده بودند.

برخی از مقامات رژیم صهیونیستی نیز مدعی شدند که این روزنامه نگار به دست نیروهای فلسطینی کشته شده است. چندین کشور و سازمان بین المللی شهادت خبرنگاران الجزیره را محکوم کرده و خواستار تحقیقات مستقل در این زمینه شده اند.

فرانسه گفت که از مرگ شیرین ابواکله شوکه شده است و خواستار تحقیقات شفاف شد. در بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه آمده است: «فرانسه خواستار تحقیقات شفافی است که زوایای تاریک این فاجعه را روشن کند.

بیشتر بخوانید  مسئولان تیک تاک فردا به ایران می‌آیند

وزارت امور خارجه فرانسه همچنین بر تعهد خود به آزادی رسانه ها و حمایت از روزنامه نگاران دخیل در جریان آزاد اطلاعات در سراسر جهان تاکید کرد.

از سوی دیگر ترکیه نیز خواستار تحقیق درباره شهادت خبرنگار الجزیره شد. بخش رسانه‌ای رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: ما خواستار تحقیقات شفاف و سریع درباره قتل روزنامه‌نگار شیرین ابواکله و تعقیب کیفری و تعقیب عاملان آن هستیم. [و احضار آنها]در برابر [دستگاه]ما عدالت هستیم

سازمان ملل همچنین خواستار تحقیق درباره قتل شیرین ابوعقلی، روزنامه‌نگار فلسطینی آمریکایی در تلویزیون الجزیره شده است. کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل از کشته شدن شیرین ابوعقله در جریان عملیات ارتش اسرائیل در کرانه باختری ابراز ناامیدی کرد و خواستار تحقیقات مستقل در مورد شرایط مرگ وی شد.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در توئیتر خواستار پایان دادن به مصونیت از مجازات و تحقیقات مستقل و شفاف در مورد مرگ وی شد. وی خاطرنشان کرد: دستگاه های ما برای بررسی در محل حضور دارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *