رویترز: پوتین همکاری اطلاعاتی بایدن را در افغانستان ارائه می دهد


به گزارش گروه بین الملل فارس نیوزرویترزروزنامه كومرسانت روسیه روز شنبه گزارش داد كه ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته با هم باید از هم باید گفت. افغانستان او آن را برداشت.

به گزارش رویترز به نقل از کومرسانت ، پوتین در دیدار کوتاه با بایدن گفت که روسیه آماده هماهنگی با ایالات متحده و “استفاده” از پایگاه های روسیه در تاجیکستان و قرقیزستان است.

این آژانس همچنین به نقل از كومرسانت اظهار داشت كه این پیشنهاد احتمالاً شامل استفاده از عملیات هواپیماهای بدون سرنشین برای جمع آوری اطلاعات است و ایالات متحده واكنش شدیدی نشان نداده است.

پیش از این ، رویترز به نقل از منابع آگاه گفته بود که دولت بایدن در حال مذاکره با قزاقستان ، تاجیکستان و ازبکستان است در قالب آنها موقتاً هزاران افغانی را که با ارتش ایالات متحده کار کرده اند می پذیرند.

سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه ، جمعه شب گفت ، هیچ یک از متحدان آسیای میانه روسیه قصد پذیرش سربازان آمریکایی را ندارند.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: “اول از همه ، پاکستان و ازبکستان قبلاً رسماً اظهار داشت که قصد ندارد از قلمرو خود برای دریافت زیرساختها استفاده کند. “این موضوع قبلاً در جلسات با وزیران خارجه پنج کشور مرزی آسیا به علاوه روسیه مورد بحث قرار گرفته است و هیچ یک از متحدان ما قصد ندارند سرزمینها و مردم خود را در چنین خطری قرار دهند.”

پس از توافقنامه فوریه 2020 بین ایالات متحده و طالبان و امضای “توافقنامه صلح” بین دو کشور ، خروج نیروهای آمریکایی و متحدانش از افغانستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید  تعطیلی بیمارستان امام کرج در شرایط بحران کرونایی! - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

ایالات متحده و سایر اعضای ناتو در پاسخ به حملات 11 سپتامبر به ایالات متحده در سال 2001 به افغانستان حمله کردند و از آن زمان به حضور نظامی و اشغال افغانستان ادامه دادند.

انتهای پیام


دیدگاهتان را بنویسید