رویای دیرینه مردم گیلان محقق شد / افتتاح کتابخانه مرکزی رشت


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت ، پیش از ظهر امروز با حضور معاون رئیس جمهور ، استاندار گیلان و جمعی دیگر از کارکنان کتابخانه مرکزی رشت به بهره برداری رسید.

رئیس برنامه دولت و سازمان بودجه در حاشیه این پروژه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افتتاح کتابخانه مرکزی رشت یکی از آرزوهای بلند مدت مردم در این استان است ، گفت: 17 سال ساکنان گیلان منتظر بهره برداری از این مرکز و قولهای زیادی داده شد پیگیری دولت دوازدهم این امر در گیلان محقق شد.

محمد بیکر نوبخت با تأکید بر لزوم توجه به مجموعه اسناد استانی در گیلان اظهار داشت: در این مرکز فرهنگی اجتماعی علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی ، باید اسناد مهم استان نیز جمع آوری شود.

وی با اشاره به اعتراض مردم به آنچه در پارک قدس رشت اتفاق افتاد ، گفت: پارک ها همیشه محلی برای تفریح ​​، رفاه و آسایش مردم است و ساخت یک ساختمان اداری در پارک قدس یک اشتباه بزرگ بود که خوشبختانه با افتتاح این مرکز کتابخوانی جبران شد. “

به گزارش فارس ، ساخت کتابخانه مرکزی رشت از سال 2004 آغاز شد و در دست ساخت و تکمیل است. تاکنون این کتابخانه بزرگ با هزینه 545 میلیارد ریال 90٪ پیشرفت فیزیکی داشته است و برای ساختار کامل این پروژه 15 میلیارد اعتبار دیگر لازم است.

استفاده کامل از این پروژه بزرگ فرهنگی در شمال کشور پس از تحویل کامل از اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان به اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به عنوان مجری و پس از تجهیز امکانات کتابخانه و تأمین منابع (کتاب) از کتابخانه های عمومی تا پایان سال 1400 تکمیل می شود.

بیشتر بخوانید  سیل شدید ماشین هارو جارو کرد برد! | ببینید سیل شدید در اسفراین +ویدئو

انتهای پیام / 84007


دیدگاهتان را بنویسید