مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رونمایی از سردیس پنج ورزشکار المپیکی و پارالمپیکی –

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از مهر، کمیته ملی المپیک که طی دو سال گذشته اقدام به ساخت سردیس قهرمانان و مدال آوران رشته های مختلف و رونمایی از آنها در مراسم های مختلف کرده است، امروز این اقدام فرهنگی را با رونمایی از ۵ سردیس دیگر ادامه داد.

به همین منظور امروز مراسمی با حضور حمید سجادی وزیر ورزش، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، دیگر مدیران وزارت ورزش، اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، پیروز حناچی شهردار پیشین تهران و برخی روسای فدراسیون ها در محل سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در این مراسم سردیس ۴ ورزشکار در بخش مردان و یک ورزشکار در بخش بانوان (پارالمپیک) رونمایی شد. این پیشکسوتان و ورزشکاران عبارتند از:

* حسین توکلی: وزنه بردار طلایی ایران در بازی های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی که مدال برنز بازی های آسیایی ۲۰۰۲ کره جنوبی را هم در اختیار دارد. وی صاحب دو مدال طلا و نقره از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا شد ضمن اینکه در مقاطع زمانی مختلف هدایت تیم وزنه برداری ایران در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را بر عهده داشت.

* علیرضا رضایی: کشتی گیر آزاد کار که در بازی های المپیک ۲۰۰۴ آتن صاحب مدال نقره شد. وی مدال برنز مسابقات جهانی ۲۰۰۳ نیویورک و مدال طلای بازی های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک را هم در کارنامه دارد ضمن اینکه در ادوار مختلف مسابقات قهرمانی آسیا هم صاحب ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک مدال برنز شد.

* علیرضا حیدری: کشتی گیر آزادکار که از حضور در بازی های المپیک ۲۰۰۴ آتن صاحب مدال برنز شد. وی در مسابقات جهانی ۱۹۹۸ تهران قهرمان شد ضمن اینکه ۳ مدال نقره و یک مدال برنز از حضور در دیگر ادوار این رقابت ها هم در کارنامه دارد. سه مدال طلای بازی های آسیایی همراه با ۴ مدال طلا و یک مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا از دیگر افتخارات علیرضا حیدری است.

بیشتر بخوانید  پخش زنده والیبال ایران لهستان لیگ ملت ها 2023

* مصطفی جوکار: مدال نقره بازی های المپیک ۲۰۰۴ آتن این آزادکار است. وی همچنین نایب قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۱ را هم در اختیار دارد.

* زهرا جوانمرد: مدال برنز مسابقات تیروکمان بازی های پارالمپیک را در اختیار دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *