رونمایی از رقیب سرسخت گوشی های Galaxy A سامسونگ


در این مقاله ما OnePlus Nord 2 5G را ارائه کردیم که باید رقیبی برای سامسونگ Galaxy A52 و Poco F3 باشد.

طبق گزارش ها صبحگاه به نقل از فرارو؛ OnePlus Nord 2 5G یک محصول میان رده جدید است که باید جای Nord محبوب را بگیرد. OnePlus Nord یکی از پرفروش ترین گوشی های میان رده سال گذشته در جهان بود و اولین گوشی هوشمند میان رده این برند بود. اگرچه این دستگاه نسل قبلی نداشت ، اما بلافاصله رقیب آشکار سری بسیار معروف سامسونگ گلکسی A ، به ویژه گلکسی A51 شد. وان پلاس اکنون جایگزینی جدید برای این مدل محبوب را اعلام کرده است. OnePlus Nord 2 5G که قرار است با سامسونگ Galaxy A52 و Poco F3 رقابت کند.

حفظ موقعیت Nord برای OnePlus بسیار مهم شده است ، به همین دلیل این شرکت تلاش زیادی برای بازاریابی این محصول کرده است. OnePlus Nord 2 5G باید رقیبی پیشرو و قدرتمند برای گوشی های متوسط ​​و اقتصادی از جمله گوشی های سامسونگ باشد ، به همین دلیل به ویژگی ها و کیفیت محصول توجه جدی می شود. گزینه های دوربین و شارژ و چیپ ست بهبود یافته و با قیمت پایه 400 یورو ، دستگاه هنوز بسیار ارزان تر از مدل های برتر امروزی است. اما OnePlus Nord 2 5G با چه مشخصات و ویژگی هایی باید رقبای قدرتمندی مانند سری Galaxy A سامسونگ را پشت سر بگذارد؟

OnePlus Nord 2 5G با دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی

این دستگاه دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی روشن AMOLED با نرخ تازه سازی 90 هرتز است. یک حسگر اثر انگشت در پایین صفحه قرار داده شده است که یک اسکنر اثر انگشت نوری روی صفحه است. علاوه بر این از محافظ صفحه گوریلا گلس 5 برای جلو و پشت گوشی استفاده شده است.

یک کیف پلاستیکی با روکش فلزی برای این گوشی انتخاب شده است که به نظر خوب می رسد اما البته از استحکام کمتری نسبت به قاب آلومینیومی برخوردار است. طبق گفته Fararu OnePlus Nord 2 5G دارای درجه IP نیست ، این بدان معنی است که دستگاه رسماً در برابر گرد و غبار و آب مقاوم نیست. با این حال ، معلوم شد که OnePlus به این نکته توجه دارد ، بنابراین چند قطره باران در واقع مشکلی برای تلفن ایجاد نخواهد کرد. در واقع ، با عدم اختصاص امتیاز IP ، شرکت می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند. تاکنون هیچ تغییری نسبت به OnePlus Nord که در جولای سال 2020 راه اندازی شد تغییر نکرده است.

بیشتر بخوانید  امسال 775 ازدواج در میاندوآب ثبت شده است

اما وقتی به دوربین جلو می روید ، تغییرات شروع می شوند. دوربین سلفی دوگانه با نسخه ای جایگزین شده است که فکر می کنیم راه حل مناسبی است. یک سنسور تصویر Sony IMX615 با رزولوشن 32 مگاپیکسل و دیافراگم f / 2.45 انتخاب شده است.

این بالاترین رزولوشن دوربین سلفی است که تا به امروز توسط OnePlus استفاده شده است ، اما بررسی های تخصصی نشان می دهد که آیا این واقعا منجر به کیفیت عکس بهتر می شود. ویژگی جدید Group Shots 2.0 این دوربین می تواند 5 صورت را همزمان شناسایی کند و جنبه هایی مانند رنگ پوست و جزئیات صورت را به طور خودکار بهینه کند. همچنین می توانید فیلم های Full HD @ 30fps را با دوربین جلو ضبط کنید.

پردازنده MediaTek Dimension 1200

این اولین بار است که وان پلاس از تراشه MediaTek استفاده می کند. این تراشه ها بیشتر توسط سازندگان چینی به عنوان گزینه ارزان قیمت برای انواع اسنپدراگون کوالکام مورد استفاده قرار می گیرد.

احتمالاً تأثیر اوپو را در این سیاست وان پلاس که اخیراً اعلام کرده است به عنوان شرکتی با دو نام متفاوت ادامه خواهد داد ، خواهیم دید. مدتی است که اوپو از تراشه های مدیاتک برای مدل های سری A خود استفاده می کند. با این وجود تراشه MediaTek Dimensity 1200 که برای OnePlus Nord 2 استفاده شده عملکرد خوبی دارد ، اگرچه مطمئناً یک قدم از تراشه Qualcomm Snapdragon 765G استفاده شده توسط مدل قبلی خود فاصله دارد.

Dimensity 1200 از فرایند 6 نانومتری TSMC تنظیم شده و از معماری ARM A78 استفاده می کند ، عملکرد CPU و GPU به ترتیب 65 و 125٪ سریعتر از عملکرد Nord سال گذشته است. علاوه بر این ، چیپست مورد استفاده وان پلاس نوعی سفارشی است که ویژگی های ویژه ای مبتنی بر هوش مصنوعی به آن اضافه شده است. این تراشه به درستی Dimensity 1200 AI نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید  آیا در سال آینده ارز تک‌نرخی می‌شود؟

وان پلاس دو نوع مختلف حافظه برای این گوشی در نظر گرفته است که شامل 8 گیگابایت رم با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم با 256 گیگابایت حافظه داخلی است. اختلاف قیمت بین این دو مدل 100 یورو است. در برخی کشورهای دیگر ، مدل ارزان قیمت دیگری با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس خواهد بود. اگر قصد خرید Nord 2 5G را دارید ، خوب است بدانید که این تلفن هوشمند حافظه کارت microSD برای گسترش بیشتر حافظه ذخیره سازی ندارد.

دوربین سه گانه 50 مگاپیکسلی با سیستم OIS

با نگاهی به پشت وان پلاس نورد 2 ، شاهد اثرات بارز و گران قیمت گوشی هایی مانند وان پلاس 9 و سامسونگ گلکسی S21 هستیم. در پشت شاهد یک جزیره با نمای فلزی هستیم که در تضاد زیبایی با صفحه پشتی شیشه ای براق است. در اینجا یک سیستم دوربین سه گانه انتخاب شده است ، به این معنی که Nord 2 در کل دو دوربین کوچکتر از مدل قبلی خود دارد. یک دوربین جلو و عقب کمتر.

دوربین اصلی به روز شده و بخشی از آن به لطف سیستم تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) است که باید بتواند عکس های دقیق شبانه را بگیرد. Nord 2 5G مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لنز f / 1.88 ، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و لنز مونو 2 مگاپیکسلی است. سیستم دوربین همچنین توسط یک فلاش LED دوگانه و چندین سیستم فوکوس خودکار پشتیبانی می شود.

این تلفن هوشمند OnePlus می تواند فیلم ها را با وضوح 4K و 30 فریم در ثانیه ضبط کند. همچنین امکان ضبط فیلم ها بسیار آهسته و با گذشت زمان وجود دارد. ابزاری جدید برای تقویت ویدیو ، AI ، ساخته شده است که روشنایی ، رنگ و کنتراست فیلم های زمان واقعی را بهبود می بخشد.

بیشتر بخوانید  بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران درگذشت

برای تصاویر ثابت ، Nord 2 با AI Photo Enhancement همراه است ، قابلیتی که حداکثر 22 حالت مختلف عکسبرداری را تشخیص می دهد و تنظیمات را برای نتایج بهتر بصورت خودکار انجام می دهد. این تلفن همچنین به یک بلندگوی استریو مجهز شده است تا یک تجربه صوتی فوق العاده جذاب را تجربه کنید.

نرم افزار تلفن OnePlus Nord 2 5G

از نظر نرم افزاری ، OnePlus Nord 2 Android 11 را با رابط کاربری جدید OxygenOS 11.3 که برای اولین بار بر اساس کد یکپارچه Oppo ColorOS ساخته شده است ، اجرا می کند.

در حقیقت ، این امر باید به بروزرسانی سریع نرم افزار در مدل جدید منجر شود. OxygenOS 11 شامل چندین به روزرسانی عمده ، از جمله حالت تاریک و حالت Zen ، عملکرد راحت با یک دست و چندین گزینه نمایش مداوم (AOD) ، شخصی سازی اضافی ، حرکات و تنظیمات بازی ، مانند برنامه جدید OnePlus Games است. تلفن جدید همچنین دو سال به روزرسانی اندروید و سه سال به روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

دستگاه مجهز به یک باتری دوتایی با ظرفیت کل باتری 4500 میلی آمپر ساعت است. اگرچه Nord جدید از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند ، سرعت شارژ دستگاه کابل به طور قابل توجهی افزایش می یابد. شارژ سریع با حداکثر قدرت شارژ 65 وات پشتیبانی می شود. در عمل ، این بدان معنی است که می توانید در کمتر از نیم ساعت باتری کاملاً خالی را شارژ کنید. یک شارژر 65 واتی نیز به صورت استاندارد در آن گنجانده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید