رونق اقتصاد گیلان و منطقه پس از تکمیل راه آهن رشت- کاسپین



در این نشست عیسی فرهادی در خصوص مسائل زیرساختی و توسعه و تکمیل راه آهن رشت – بندر خزر با محمد پردل نژاد دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این نشست عیسی فرهادی با تاکید بر نقش منطقه آزاد انزلی در اتصال کریدورهای شمالی و جنوبی از نزدیکی این منطقه استراتژیک بندری به بازارهای جهانی و منطقه اوراسیا خبر داد و گفت: بندر کاسپین یکی از بنادر نسل سوم دنیا که اسکله های آن بر اساس استانداردهای جهانی طراحی شده و از اهداف آن می توان به حمل و نقل کالاهای ترانزیتی و کانتینری، حمل سوخت، بار و مسافر و توسعه صنایع دریایی مرتبط اشاره کرد. .

فرهادی افزود: برای تکمیل مابقی پروژه راه آهن رشت – خزر باید برای ارتقای صادرات و واردات کالا از کریدور شمال – جنوب و توسعه روابط با کشورهای اوراسیا و در نهایت اروپا تلاش جهادی کنیم.

در ادامه این نشست که محمد باکر فاتحی معاون فنی و زیربنایی سازمان نیز حضور داشت، محمد پردل نژاد گفت: پروژه راه آهن رشت – خزر حلقه مفقوده زنجیره تامین کالا و توسعه اقتصادی محسوب می شود. . منطقه با اتصال ایران به کریدور شمال – جنوب و قطعا با تکمیل و تسریع این پروژه شاهد شکوفایی اقتصاد منطقه خواهیم بود.

مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

بیشتر بخوانید  ۲ قاچاقچی مواد مخدر در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دیدگاهتان را بنویسید