روند کاهش قیمت دلار ماندگار است؟


پس از آنکه برخی منابع اعلام کردند که ایالات متحده این لغو را خواهد پذیرفت تحریم کردنقیمت پایه دلار واکنش مثبتی نشان داد. این واکنش سایر بازارها نیز هست آره، طلا و اتومبیل را تحت تأثیر قرار داد. علیرضا شامکی، کارشناس اقتصادی در این باره گفت: بازار به خبر معافیت مجدد برخی تحریم های هسته ای واکنش احساسی نشان داد و روز شنبه 18 بهمن ماه با فاصله تقریبی 500 تومان افتتاح شد.

علیرضا شامکی پیش و گفتگو با انتشار این خبر گفت؛ هفته دوم ژانویه، هفته تاثیر بر حرکت قیمت ها دلار است. وی در خصوص شرایط فعلی معتقد است در 16 آذر تقریبا سقف قیمتی داشتیم. قیمت از 16 آذر تا 9 دی ماه بین 30 هزار تومان و 31 هزار تومان در نوسان بوده و تغییر محسوسی نداشته است.

شامخی

وی افزود: حرکت های نزولی شدید دلار از 19 دی ماه آغاز شد. دلیل این افت شدید انتشار اخبار غیررسمی از این توافق در شبکه های اجتماعی است. از این رو روند بازار از هفته دوم دی ماه روند نزولی را طی کرده است و کاهش دیروز نیز با همین روند کاهشی همراه است.

دو خبر تاثیرگذار بر بازار ارز ایران

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: دو خبر مهم بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد. یکی از خبرها دیدار مقامات امنیتی ایران و آمریکاست که هر چند تکذیب شد اما شور و هیجان را به شدت تحت تاثیر قرار داد. بازار و سپس خبر معافیت برخی تحریم ها.

شمخی روند دیروز را هیجانی توصیف کرد و گفت: هنوز توافق نهایی صورت نگرفته و واکنش امروز بازار یک واکنش هیجانی تلقی می شود. بنابراین ممکن است در روزهای آینده بخشی از این هیجان خالی شود و قیمت مجدداً اندکی به سمت بالا و سپس روند نزولی قیمت ها تعدیل شود. دلار برای شروع.

بیشتر بخوانید  هایما 8S با پوشش نانو سرامیک بدنه تحویل مشتریان می‌شود

وی با اشاره به قیمت های هدف دلار خاطرنشان کرد: محدوده 26 هزار و 500 روز شنبه با هیجان قطع شد و حمایت بعدی حدود 25 هزار و 300 تومان است. احتمال قطع این حمایت با حجم اخبار منتشر شده در زمین مذاکرات متصل است. به عبارت دیگر ما در این سطح از پشتیبانی ایستا و پویا مهمی داریم.

این اقتصاددان در پایان گفت: به نظر من قیمت آن بلندمدت است دلار این به اراده شرکت کنندگان در مبادله بستگی دارد و این چیزی است که در حال حاضر قابل پیش بینی نیست.

وضعیت بازار در روز هیجانی برجام

دیروز بازار با 249342 دلار بسته شد. خبر برجام به بازارهای دیگر هم سرایت کرد. اگرچه هر اونس طلا دیروز به 1808 دلار رسید و نسبت به روز گذشته 0.09 درصد افزایش داشت، اما در ایران قیمت طلا یک گرم کاهش یافت. طلا 18 بلیت نسبت به 2 روز قبل با کاهش 41400 تومانی به قیمت یک میلیون و 169 هزار و 300 تومان. همچنین قیمت سکه امامی به ۱۱ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان رسید که نسبت به ۲ روز قبل ۲.۹۵ درصد کاهش داشته است.

لازم به ذکر است که قیمت دلار از ابتدای سال جاری تاکنون در کانال 22 هزار تومان در نوسان بوده است. تابستان امسال وارد کانال 27000 تومان شد و همیشه در این کانال نوسان داشته است. دلار در ابتدای سال حاضر به کاهش قیمت و بازگشت به قیمت نبود. یک روند رشد صعودی قیمت دلار در پاییز امسال به کندی کاهش یافت. دلار پاییز امسال به نرخ 28 هزار تومان رسید. در این مدت با مقاومت شدیدی در برابر کاهش ارزش دلار و یورو مواجه بودیم. مقاومت بازار ارز از ماه گذشته کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید  فواید جالب قهوه؛ از خوشبو كردن يخچال تا تقويت خاك گياهان

دیدگاهتان را بنویسید