روند سودآوری ذوب آهن اصفهان تسریع می شود – اخبار بازار تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم، منصور یزدی زاده در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سهامی عام “اصفهان ذوب آهن” برای سال مالی منتهی به 21 مارس 2017 که با حضور 73 403٪ سهامداران برگزار شد اظهار داشت: واردات مواد اولیه برای همه کشورها است و این محدودیتها همه شرکتها را تحت تأثیر قرار داد و فولاد خراسان و پس از آن فولاد خوزستان و ذوب آهن با همان وضعیت بیشترین خسارت را دیدند.

وی افزود: با توجه به اینکه ذوب آهن مجبور است بخشی از انرژی خود را وارد کند ، در این راستا به دلیل محدودیت های صادراتی کشورهای وارد کننده مربوط به تعلیق فعالیت برخی از شرکت ها ، از مدت دو ماه با مشکل عمده واردات انرژی روبرو بودیم. . “حمل و نقل داخلی در آن روزها و تعلیق سیستم حمل و نقل داخلی.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با مقایسه ارقام تولید ذوب آهن در سال گذشته نسبت به سال 1998 گفت: “سال گذشته تولید کک مرطوب نسبت به سال 1998 یک درصد کاهش یافته است. همچنین تولید آهن مذاب با افزایش تولید 0.2٪ افزایش یافته است. و تولید بلوک های تمام شده “1٪ و محصولات اساسی 2٪ کاهش یافته است.

وی یادآور شد: در 98 و 99 سال با رشد 4 و 5 درصدی و در کل دو سال رشد تولید 9 درصدی داشتیم.

یزدی زاده با اشاره به دستاوردهای مهم شرکت ذوب آهن اصفهان تأکید کرد: دستیابی به تولید انبوه خدمات راه آهن سراسری با رشد 182 درصدی تولید و 404 درصدی فروش راه آهن ، اخذ گواهینامه استاندارد راه آهن ، پذیرش راه آهن سراسری در بورس کالا و نتیجه گیری در مورد اولین قرارداد صادرات خط راه آهن و استفاده از ریل در شش محور راه آهن در کشور یکی از دستاوردهای ذوب آهن در سال 1999 بود.

وی به محصولات مربوط به ریل در ذوب آهن اشاره کرد و افزود: محصولات مربوط به ریل های معدنی R18 ، تولید ریل های مترو S49 ، تولید ریل راه آهن و تحویل بیش از 50 هزار تن ریل به زیرساخت ها و شرکت راه آهن ، تولید سوزن ریل زبان ، تولید ریخته گری درجه R260 یکی از محصولات ریلی ذوب آهن است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه ریل های مترو در کل کشور یکسان نیست و متفاوت است و حدود چهار نوع تغییر مصرف دارد ، تأکید کرد: تاکنون ذوب آهن دو نوع ریل مترو تولید کرده و دو نوع دیگر نیز البته هنوز 58000 تن ریل در ذوب آهن اصفهان در سال گذشته تولید شده است.

یزدی زاده با بیان اینکه ذوب آهن 10 درصد تولید فولاد کشور را در اختیار دارد که این میزان مشابه 75 درصد سایر فولادسازان جهان است ، افزود: روش سایر فولادسازان کشور مانند 5 درصد فولادسازان جهان با گاز است به طوری که ذوب آهن همچنان رقابتی است. “، یک استراتژی را برای تنوع بخشیدن به محصولات خود اتخاذ کرد ، تولید ریل آغاز تولید محصولات با ارزش افزوده بالا و به دنبال آن سایر محصولات مانند کویل های صنعتی ، مکمل سبد سازه های فلزی ، طراحی و ساخت تیرهای نور و .. .. در حال تولید بود.

بیشتر بخوانید  قیمت طلا صعودی خواهد ماند

وی به تنوع بخشیدن به محصولات در 650 دستگاه نورد اشاره کرد و گفت: ذوب آهن در 650 دستگاه نورد همیشه با ظرفیت مازاد مواجه بوده است که با ورود ریل ها به این کارگاه توانستیم ظرفیت خالی را پر کنیم ، این امر باعث تنوع محصولات و ضایعات تولید را کاهش می دهد “.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با تأکید بر اینکه کمبود مواد اولیه و نیاز به تولید محصولات با ارزش افزوده بالا یکی از چالش های فولاد است ، اظهار داشت: امروز لازم است تیرهای زاویه باز در فولاد تولید شود ، البته باید خاطرنشان كرد كه بيشترين سود براي اين شركت مربوط به توليد ريل ، سپس سيم پيچ ، قوس ، تير و ميله هاي تقويت كننده ساده است.

وی با استناد به بازسازی شماره یک کوره بلند بعد از پنج سال تعطیلی با تکیه بر ظرفیت داخلی شرکت و بومی سازی آن ، گفت: این امر ظرفیت تولید شرکت را 800000 تن در سال افزایش داده و خطر تولید فولاد را کاهش می دهد. .

یزدی زاده البته یادآور شد: پیش بینی می شد کوره بلند 1 در ژوئیه 1999 مجدداً وارد زنجیره شود ، اما به دلیل وعده صادرکنندگان بلوک کربن به دلیل تحریم ها ، بهره برداری از آن به ژانویه موکول شد.

وی ادامه داد: سال گذشته رکورد سرانه بلوک 180 تن به ازای هر نفر در سال 1999 به ثبت رسید ، البته تولید 199 تن بلوک برنامه ریزی شده بود اما به دلیل تأخیر در زنجیره انفجار این تعداد اتفاق نیفتاد کوره شماره 1 ..

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به بهبود وضعیت نقدینگی این شرکت نسبت به 10 سال گذشته گفت: در سال گذشته سود شرکت به 15.88 میلیارد ریال رسید که دلیل افزایش درآمد و سود شرکت به دلیل تمرکز بر تولید و فروش. محصولات صنعتی و محصولات با ارزش افزوده بالاتر ، این شرکت به دلیل ارزش افزوده بالاتر ، تورم و افزایش کلی سطح قیمت ، صادرات را متمرکز کرده است.

وی یادآور شد: ذوب آهن نسبت به سال 1998 شاهد افزایش 245 درصدی سودآوری شرکت های تابعه محلی بوده است.

یزدی زاده با بیان اینکه با تلاش کارگران ذوب آهن این شرکت برای اولین بار در یک دهه گذشته به مرحله بازیابی از خسارات انباشته رسیده است ، گفت: ذوب آهن در سال 1999 برای اولین بار برای کسب سود به این نقطه رسید. . سهامداران توزیع می کنند و سال گذشته 500 میلیارد تن سود پیش بینی کرده بودیم اما 974 میلیارد تن سود کسب کردیم که قابل توزیع است.

بیشتر بخوانید  سهام عدالت با ارزش تر شد / افزایش سهام عدالت

وی درباره دلیل تمرکز ذوب آهن بر صادرات بلوکی توضیح داد: محدودیت در صادرات محصولات نهایی به دلیل تحریم ها ، وضع عوارض سنگین بر واردات محصولات فولادی تمام شده برای حمایت از صنایع محلی در سایر کشورها ، تعداد کارخانه های نورد در کشور و قیمت منفی آنها رقابت در بازارهای صادراتی هدف ، فروش برخی محصولات نهایی ، به ویژه اتصالات ، با قیمت کمتر از قیمت بلوک های صادراتی از جمله دلایل تمرکز ذوب آهن بر صادرات بلوک است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به برخی از دستاوردهای مهم ذوب آهن گفت: تصرف معادن ذغال سنگ سوادکوه ، تعیین کارگاه آهن اسفنجی ، اتمام فاز اول پروژه انتقال فاضلاب فولادشهر ، طراحی ، ساخت و نصب باتری های انعطاف پذیر با 3 باتری کک در راه صنعت سبز ، یک دستاورد با توجه به دانش فنی طراحی نسوز بدنه کوره بلند برای اولین بار در کشور ، افزایش اعتبار اعتباری شرکت در بانک ها 40 تریلیون ریال ، با دریافت تشکر از بانک مرکزی و دیگران. از جمله این دستاوردها هستند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل تأثیرگذار در تولید فولاد ، عدم تأمین 1.7 میلیون تن سنگ آهن کوچک است که این یکی از عوامل اصلی تغییرات پی در پی در وزارت صمت در سال گذشته است.

یزدی زاده درباره پروژه تزریق غبار ذغال سنگ برای کاهش مصرف کک گفت: کاهش هزینه های ارزی ناشی از واردات کک ، کاهش وابستگی به کک به دلیل محدود بودن ذخایر زغال سنگ ، افزایش کارایی کوره های بلند از جمله دلایل تأکید بر اجرای این پروژه است.

وی در خصوص دلایل تأخیر در اجرای این پروژه گفت: عدم استفاده از متخصصان و شرکت های خارجی به دلیل تحریم ها ، عدم امکان بازدید و آموزش کارکنان مربوطه در کشورهایی که دارای این تجهیزات هستند ، عدم تجربه در مدیریت این پروژه در کشور کشور ، عدم امکان ایجاد ثبات در شرایط کار در کوره های بلند ، به دلیل برخی مشکلات در تامین مواد اولیه با کیفیت ، کمبود آب و توقف مکرر کوره های بلند ، از جمله دلایل تأخیر است.

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان به برخی چالش های دیگر ذوب آهن اشاره کرد و افزود: خشکسالی ، کمبود آب ، تأمین ناپایدار مواد آهنی ، ذوب آهن در لیست تحریم ها ، سرمایه در گردش پایین ، پخش تاج ، ظرفیت تولید زغال سنگ ، تغییرات مداوم در قیمت مواد اولیه تولید ، عدم استفاده از گاز در دفتر مرکزی شرکت از مهمترین چالشهای پیش روی این شرکت است.

به گفته یزدی زاده ، تغییر رژیم کوره های بلند به سایر مواد آهنی ، خرید برق از بورس انرژی ، افزایش تولید ، کاهش مصرف کک ، دستیابی به معادن سنگ آهن ، تکمیل پروژه های آبرسانی ، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر ، اصلاحیه خرید قراردادها ، افزایش موجودی مواد اولیه ، صادرات طولانی مدت محصولات به 22 کشور با وجود لیست تحریم ها ، انتقال نماد ذوب از فرابورس به بورس اوراق بهادار ، مدیریت هزینه های شرکت با تغییر در قوانین مصرف و غیره از برنامه های ذوب آهن در سال 1400 است.

بیشتر بخوانید  پلیس جان بر کف، یک مادر و دختر کوچکش را نجات داد | فرشته نجاتی که از انفجار خودرو جلوگیری کرد

وی ادامه داد: ادامه پروژه های تصفیه فاضلاب ، نهایی شدن ادعاهای سازمان تأمین اجتماعی ، تشکیل کنسرسیوم و تعمیرات اساسی واحد تولید ورق برقی 415 میلیون یورو از دیگر برنامه های این شرکت در سال جاری است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان همچنین گفت: در سه ماهه نخست امسال تولید محصولات فولادی از جمله چدن 12 درصد ، بلوک ها 3 درصد و محصول اصلی 1 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: البته اگر ذوب آهن امسال محدودیت آبی نداشت حداقل 50 هزار تن بیشتر تولید می کرد.

یزدی زاده پس از تصویب صورتهای مالی در مجمع ذوب آهن اصفهان ، پیشنهاد هیئت مدیره در مورد تقسیم سود و تأکید بر حمایت سهامداران از توزیع سود را ارائه داد ، گفت: به عنوان انباشت سرمایه برای اولین بار طبق برنامه ها و برنامه های تدوین شده برای دستیابی به اهداف توسعه شرکت ، شرکت باید از توزیع سود 10٪ رضایت داشته باشد.

در مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت ذوب آهن اصفهان ، سهامداران روزنامه های سمت و دنیای اقتصاد روزنامه رسمی شرکت برای انتشار اطلاعیه های شرکت انتخاب شدند.

همچنین ، در این جلسه تصمیمی در مورد توزیع سود بین سهامداران اتخاذ شد. در رابطه با موضوع سود سهام ، سیاست سود سهام در هلدینگ صدر تامین و شستا 90 درصد سود سهام است ، اما نظر این است که ذوب آهن اصفهان اولین سال سود انباشته را دارد و برای دستیابی به اهداف شرکت باید پروژه های توسعه را اجرا کند. سرمایه که سرانجام با توزیع بهینه سود موافقت شد که 65٪ از 9738 میلیارد ریال سود انباشته در شرکت ذوب آهن اصفهان باقی مانده است.

همچنین با توجه به باشگاه با توجه به وضعیت تورم و برنامه های توسعه کارخانه و غیره ، تصمیم بر این شد که مسئولان باشگاه طرحی را برای استقلال و تأمین مالی باشگاه تهیه و به اعضای هیئت مدیره و سهامداران ارائه دهند. با توجه به اینکه در نهایت با در نظر گرفتن این موارد تصمیم گرفته شد که تعداد 50 میلیارد تومان برای باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن تصویب شده است و پرداخت این رقم مستلزم ارائه این برنامه است. (این تعداد در سال گذشته 35 میلیارد تن بود).

همچنین در ارتباط با برنامه های مسئولیت اجتماعی ذوب آهن و تأمین نیاز بازنشستگان ، 40 میلیارد تومان تصویب شد. (این تعداد در سال گذشته 25 میلیارد تن بود).

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید