روند بستری شدن بیماران کرونر در خراسان جنوبی رو به بالا است



ایسنا / خراسان جنوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خراسان جنوبی یکی از 25 استان کشور است که در ابتدای تاج پنجم قرار دارد و روند بستری شدن بیماران در این استان رو به افزایش است.

محمد دههانی امروز یکشنبه 11 ژوئیه به رسانه ها گفت که تعداد مراجعه های سرپایی و آزمایشات مثبت افزایش یافته و شهرهای استان به تدریج تغییر رنگ داده و به سمت خطر بیشتر حرکت می کنند.

به گزارش ایسنا ، وی گفت: تعداد قابل توجهی از نمونه های مثبت که در آزمایشگاه ویروس شناسی آزمایش می شوند ، به عنوان ویروس کرونا ویروس یا دلتا شناسایی می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حدود 90 درصد نمونه ها ویروس دلتا هستند که بیشتر آنها مربوط به شهرهای بیرجند ، نبندان ، سربیشه و درمیان است.

وی افزود: در مورد تاج انگلیس گفته شد که انتقال آن حدود 15 دقیقه طول می کشد اما این ویروس قدرت انتقال بسیار بالایی دارد و 5 تا 10 ثانیه برای انتقال ویروس توسط فرد آلوده کافی است یک فرد سالم “

دهقانی از مردم خواست تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند ، خصوصاً استفاده از ماسک ، مسافت و جلوگیری از تجمع ، به ویژه مسافرت یا سفر از استان های همجوار ، به ویژه سیستان و بلوچستان ، که به شدت آلوده شده اند ، بنابراین می توانیم از پیشرفت ویروس خیلی سریع جلوگیری کنیم. دلتا در استان خراسان جنوبی.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  اخراج گودرزی توسط معاون حقوقی تراکتورسازی - اخبار فوتبال ایران - خبر ورزشی تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید