مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روغن ها شوره موی سر را زیاد می کنند؟

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

گزارش کردن تو خبر: وقتی صحبت از مشکلات مو می شود، یکی از رایج ترین آنها شوره سر است. اکثر مردم شوره سر را تجربه کرده اند. خشکی پوست سر، عدم مراقبت کافی از مو از جمله دلایلی است که می تواند باعث ایجاد شوره سر شود. با این حال، وقتی صحبت از درمان شوره سر می شود، چندین درمان خانگی وجود دارد که می توانید برای از بین بردن شوره سر از آنها استفاده کنید. برخی معتقدند استفاده از روغن روی موها به رفع شوره سر کمک می کند و برخی این روش را مناسب نمی دانند. اما واقعیت چیست؟

تاثیر روغن بر شوره سر

اکثر افرادی که با مشکل شوره سر مواجه هستند به هیچ وجه موهای خود را چرب نمی کنند. زیرا آنها معتقدند که پوست سر چرب به افزایش شوره سر کمک می کند. علاوه بر این، روغن با سلول های مرده مخلوط شده و پوسته پوسته می شود و باعث خارش پوست سر می شود.

با این حال، اگر از خود می پرسید: “آیا روغن برای شوره سر مضر است؟” پاسخ یک نه ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از روغن برای روان کردن موهای خود استفاده کنید. چند بار در هفته پوست سر را چرب کنید. همچنین مناسب ترین روغن را برای از بین بردن شوره سر انتخاب کنید. مالیدن روغن روی مو و پوست سر از خشک شدن پوست جلوگیری می کند و همچنین گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید  فروش اقساطی سایپا به قیمت کارخانه آغاز شد + لینک ثبت نام و زمان تحویل

چه چیزی باعث شوره سر می شود؟

شوره سر وضعیتی است که در آن پوست سر شروع به خارش و لایه برداری می کند و لکه های سفیدی بین موهای شما باقی می گذارد. از طرف دیگر، شوره سر باعث التهاب پوست سر شما می شود.

در موارد خفیف، شوره سر می تواند به دلایل زیادی از جمله خشکی پوست و واکنش های بد به محصولات مو ایجاد شود. در حالی که اگر شوره سر شدید باشد، ممکن است در واقع ناشی از درماتیت سبورئیک باشد. بیماری التهابی مزمن پوست که تا حدی توسط قارچ ها و تغییرات هورمونی ایجاد می شود.

شوره سر مسری یا جدی نیست، اما در حالی که می تواند ناراحت کننده و آزاردهنده باشد، درمان آن نیز دشوار است.

شوره سر خفیف را می توان با شامپوی معمولی درمان کرد. اما اگر جواب نداد باید از شامپوی قوی ضد شوره استفاده کنید. کمی صبر کنید تا بعد از چند روز نتیجه را ببینید.

علائم و نشانه های شوره سر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

پوسته پوسته شدن پوست سر، مو، ابرو، ریش یا سبیل

خارش پوست سر

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اکثر افراد مبتلا به شوره سر نیازی به مراقبت پزشکی ندارند. اگر وضعیت شما با استفاده منظم از شامپو ضد شوره بهبود نیافت، به متخصص پوست مراجعه کنید.

علل شوره سر

شوره سر می تواند دلایل زیادی داشته باشد، از جمله:

پوست چرب و تحریک شده

بز خشک

یک قارچ مخمر مانند (مالاسزیا) که از روغن های پوست سر اکثر بزرگسالان تغذیه می کند.

بیشتر بخوانید  تفنگداران در خط آتش؛ تفتیان در خط شروع

آلرژی به محصولات مراقبت از مو (درماتیت تماسی)

سایر بیماری های پوستی مانند پسوریازیس

عوامل خطر

تقریباً هر کسی ممکن است به شوره سر مبتلا شود، اما برخی از عوامل می توانند شما را مستعدتر کنند:

سن: شوره سر معمولا از سنین پایین شروع می شود و تا میانسالی ادامه می یابد. این بدان معنا نیست که افراد مسن دچار شوره سر نمی شوند. اما برای برخی افراد، این مشکل می تواند تا آخر عمر ادامه داشته باشد.

مرد بودن: شوره سر در مردان بیشتر از زنان است.

برخی بیماری ها: به نظر می رسد بیماری پارکینسون و سایر بیماری هایی که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارند نیز خطر شوره سر را افزایش می دهند. به طور مشابه، علت شوره سر می تواند بیماری HIV یا سیستم ایمنی ضعیف باشد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *