روش کاشت و پرورش گل رعنا 





معرفی گل رعنا




گل رعنا گیاهی گلدار و زیبا که در فصل بهار و تابستان گلدهی دارد و هر چه به پاییز نزدیک شویم گلدهی کاهش پیدا می کند. گل رعنا مناسب فضای باز است به چند ساعت نور مستقیم برای گلدهی احتیاج دارد در غیر این صورت رشد علفی پیدا می کند و گلدهی متوقف می شود. رعنا زیبا یا گل شاد، یک گل همیشه شاداب، مانند شکوفه بزرگ گل آفتابگردان است. گل‌های شاد، از خانواده گل‌های آفتابگردان، داوودی و گل مینا هستند. آن‌ها جزء گل‌های بومی آمریکا و کانادا هستند. امروزه، این گل‌های محبوب در سراسر ایالات متحده آمریکا یافت می‌شوند.


گیاه شناسی گل رعنا


گل‌های رعنا زیبا به‌خوبی در محیط‌های خشک رشد می‌کنند. بسیاری از مردم، گل‌های رعنا را جزء گل‌های وحشی می‌دانند. به عقیده دیگران، آن‌ها بخشی از یک باغ پروانه هستند یا مانند پروانه در وسط یک باغ گل به‌خوبی می‌درخشند. گل‌های شاد، نام‌ خود را از منطقه‌ای که در آن پرورش می‌یابند گرفته‌اند، منطقه‌ای که از شکوفه پوشیده شده است. نام‌های دیگر گل شاد عبارت‌اند از گل هندی و چرخ آتشین. رشد شکوفه‌ها طولانی‌مدت است و بزرگی عرض آن‌ها به 10 سانتی‌متر می‌رسد. رنگ‌های این گل شامل نارنجی، قرمز و زرد است. شکوفه‌های این گل از اوایل تابستان شروع به ریختن می‌کنند، اما اگر به آن‌ها رسیدگی شود، بیشتر عمر می‌کنند. گل‌های رعنای زیبا، در باغ‌های پروانه و زمین‌های وسیع بسیار زیبا و دیدنی هستند. ارتفاع این گل‌ها به 45 تا 90 سانتی‌متر می‌رسد.


گل رعنا


نیازهای اکولوژیک گل رعنا


آبیاری گل رعنا : نسبت به خشکی مقاوم است اما آبیاری منظم در گلدهی تاثیر زیادی دارد، زمانی که سطح خاک خشک شد اقدام به آبیاری کنید تا از پوسیدگی گیاه جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید  علم دوش حمام چیست و چه کاربردی دارد ؟


دما مناسب برای گل رعنا: هوای گرم را تحمل می کند اما به سرما حساس است و در دمای کمتر از 10 درجه به تدریج از بین می رود البته برخی از گونه های آن در سرما مقاومت بیشتری دارند.




خاک گل رعنا : نسبت به خاک سختگیر نیست اما همانطور که بارها گفتیم هر چقدر خاک سبک تر باشد و مقداری شنی شود به زهکشی کمک می کند و از پوسیدگی جلوگیری می شود.




روش تکثیر گل رعنا


بعد از خشک شدن گل‌ها بذر روی زمین می ریزند و سال بعد مجدد رویش می کند البته می توانید بذرها را جمع آوری کنید و نزدیک بهار مجدد بکارید.


بذر گل رعنا را در اوایل فصل بکارید و آن‌ها را با ۰.۵ سانتی‌متر از خاک باغ یا با خاک مرغوب پوشش دهید. آن‌ها را به‌صورت گسترده در یک منطقه پخش کنید و با چنگک به‌آرامی با خاک مخلوط کنید. مطلب آماده سازی خاک برای کاشت به شما کمک می‌کند تا بستر مناسبی را برای کاشت گل و گیاه فراهم کنید.


دانه‌ها حدود سه هفته طول می‌کشد تا جوانه بزنند. فاصله ایده آل برای کاشت این گل‌ها در زمین ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر است. زمانی که گل‌ها به ارتفاع ۵ سانتی‌متر رسیدند، می‌توانید در صورت لزوم برخی را از خاک بیرون بیاورید تا فاصله مناسب بین گل‌ها حفظ شود. ۱۴ تا ۲۱ روز طول می‌کشد بذر این گل جوانه بزند.


رعنا


روش پرورش گل رعنا


گل‌های رعنا خیلی آسان پرورش می‌یابند. آن‌ها نور کامل خورشید را دوست دارند و خاکی که سبک باشد و زهکشی داشته باشد را ترجیح می‌دهند. هنگام کاشت به خاک آن‌ها تقویت‌کننده عمومی اضافه کرده و از ماه بعد، هر ماه یک‌بار به خاک آن‌ها دوباره تقویت‌کننده بدهید.

بیشتر بخوانید  آدرس مراکز تعویض پلاک زرندیه استان مرکزی


وقتی گل رعنا در خاک به‌خوبی مستقر شد، دیگر به‌خوبی رشد می‌کند. پس از آن این گیاه دیگر به توجه و مراقبت اندکی نیاز دارد. تنها کافی است از دیدن شکوفه‌های زیبای آن یا پروانه‌هایی که به آن جذب می‌شوند لذت ببرید.


بیشتر گونه‌های این گل ۵ تا ۷.۵ سانتی‌متر رشد می‌کنند و برخی نیز تا ۱۰ سانتی‌متر هم قد می‌کشند. گونه‌های بلندتر کمتر رایج‌ هستند. این گیاهان در برابر خشکی مقاوم‌ بوده و نسبت به گیاهان دیگر کمتر محتاج به آبیاری‌ هستند. آن‌ها به‌خوبی در گرمای اواسط تابستان دوام می‌آورند.


برای تقویت رشد گیاه، شکوفه‌هایی را جدا کنید که خشک شده‌اند.برای داشتن گیاهان سالم، در اوایل بهار، هر ۲ تا ۳ سال یک‌بار آن‌ها را از ریشه بیرون آورده و ریشه‌ها را تقسیم کنید و دوباره در خاک بکارید.


separator line


بیشتر بخوانید:


معرفی گل شیشه شور : نحوه تکثیر و کاشت گیاه شیشه شور


از پرورش گل ابری چه می دانید؟؟


اصول کاشت و نگهداری گل آگلونما در خانه


separator line


دیدگاهتان را بنویسید