مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روش های نظافت و مرتب سازی انبار

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


با ترفندهای ساده انبار را مرتب کنید

معمولاً «نظافت انبار» بزرگترین چالش نظافت منزل برای جابه جایی عید است. بسیاری از ما به اندازه کافی بدشانس هستیم که یک انبار بزرگ و نسبتا بزرگ داشته باشیم. به همین دلیل است که باید یک انبار کوچک در خانه را به بهترین شکل ممکن سازماندهی کنیم. این باعث می شود انبار مرتب شود و فضای کافی برای نگهداری تمام تجهیزات وجود داشته باشد.
مردم اغلب فکر می کنند که ذخیره سازی منظم چندان مهم نیست. اما قطعا از روزی که می خواستند وسیله ای بین هزار و یک عذاب دیگر پیدا کنند. اگر شلخته یک انبار هستید، این با پیدا کردن سوزن در انبار کاه تفاوتی ندارد.

داشتن یک انبار مرتب بیشتر به نحوه نگهداری و سازماندهی وسایلتان بستگی دارد. امروزه ترفندهای ساده زیادی برای سرعت بخشیدن به نظافت و نگهداری خانه شما وجود دارد. سعی کردیم با چند ترفند ساده نشان دهیم که یک انبار مرتب مشکل بزرگی نیست.
برای شروع به یک برنامه زمان بندی نیاز دارید. پیشنهاد ما این است که انبار کوچک را ظرف چند روز مرتب کنیم. هرگز سعی نکنید یک کار را فقط در یک روز تمام کنید. انبار معمولاً مکانی شلوغ است که برای گرفتن وقت زیادی نیاز به کار و چیدمان زیادی دارد. بسته به میزان شلوغی و شلوغی انبار، می توانید خودتان یک برنامه چند روزه برنامه ریزی کنید.


انبار مرتب سازی

روز اول: جداسازی تجهیزات قبل از شروع کار

بدون شک تمامی ابزار و آشغال های ذخیره شده در انبار به درد شما نمی خورد. می توانید سال ها دستگاه را در گوشه انبار نگه دارید، فقط به امید روزی که به کارتان بیاید. اما بهتر است با خودتان روراست باشید. بسیاری از این دستگاه ها فقط تنگ هستند.
بهتر است در مورد آنها فکر کنید. اگر می توانید آنها را بفروشید و در جیب خود پس انداز کنید، دست به کار شوید. ممکن است بتوانید با فروش برخی از این آشغال ها، قفسه ها یا قفسه های مفیدی برای انبار خود تهیه کنید.

بخشش را فراموش نکن گاهی اوقات برخی از ابزارها بسیار کاربردی و ارزشمند هستند، اما از فروش آنها درآمد چندانی به دست نمی آورید. بهتر است این اکسسوری را به کسی بدهید که فکر می کنید به آن نیاز دارید. حالا یک آشفتگی بیهوده وجود دارد که نه ارزش دارد و نه می توان آن را به کسی فروخت. این موارد را در اسرع وقت دور بریزید. یک لیست برای خود تهیه کنید و تمام موارد ذخیره سازی را دسته بندی کنید.

بیشتر بخوانید  شیک ترین مدل تاج عروس- سری 3

اقلام برای نگهداری

وسایل تزیینی مورد نیاز برای استفاده در مناسبت های خاص مانند عید نوروز و شب یلدا
ابزار باغبانی
جعبه ابزار
ابزار نقاشی و تعمیر خانه
ابزار تعمیر خودرو
سوغات و یادبود
تجهیزات ورزشی
پیک نیک و گشت و گذار در فضای باز
لباس، کفش و کیف اضافی
آشفتگی دیگر

مواردی که نباید ذخیره شوند

هر ماده ای که با کمترین فشار یا حرارت مشتعل شود
موادی که موز و جوندگان را جذب می کند
وسایلی که به رطوبت و گرما حساس هستند مانند تابلو فرش یا فرش.

روز دوم: نظافت انبار را از کجا شروع کنیم؟

انبار جایی است که می توانید انواع وسایل و وسایل را در آن پیدا کنید. بنابراین جای تعجب نیست که این مکان خیلی تمیز نیست. با این حال، بد نیست دست خود را روی سر و صورت او بگذارید. در عین حال می توانید ابزار و تجهیزات مختلف را تمیز کنید.


ترتیب یک انبار بسیار ساده است


قبل از تمیز کردن انبار را خالی کنید
قبل از تمیز کردن انبار، همه چیز را از انبار خارج کرده و بررسی کنید. مراقب باشید که حیوانات و یا حشرات موزی در این مکان لانه نسازند، در صورتی که دیوار، سقف یا کف انبار بر اثر رطوبت یا نشتی لوله های آب دچار فرسایش شده است، حتما اقدامات لازم را انجام دهید.


نظافت انبار
انبار را تمیز کنید. می توانید با یک جاروبرقی معمولی یا جاروبرقی انبار را تمیز کنید. در هر صورت ماسک را فراموش نکنید. اول جارو بزنید بعد جارو بزنید. پس از جارو کردن کف انبار، می توانید برای تمیز کردن بیشتر، کف را با مواد شوینده تمیز کنید. اگر می خواهید زیر انبار بدرخشید می توانید با یک تکه ابر و اسپری پولیش این کار را انجام دهید. سپس صبر کنید تا کف انبار کاملاً خشک شود و آن را به انبار برگردانید.


بسته بندی ذخیره سازی
در همین حال، در حالی که منتظر خشک شدن کف انبار هستید، نگاهی به تجهیزات خود بیندازید. بهتر است وسایل خود را همانطور که پیشنهاد دادیم دسته بندی کنید. اقلام را در جعبه قرار دهید. روی هر جعبه یک برچسب بزنید و نام کالایی را که در آن قرار داده اید بنویسید.

روز 3: تجهیزات را پیدا کنید

یک تکه کاغذ در مقابل خود قرار دهید و فضای ذخیره سازی را روی آن بکشید. به عنوان مثال، یک مستطیل. این به شما کمک می کند مکان هر دستگاه را با دقت و آرامش بیشتری مشخص کنید. سعی کنید این طرح را دنبال کنید تا مطمئن شوید فضای کافی برای همه دستگاه ها وجود دارد. اگر از این روش پیروی کنید، دیگر لازم نیست همه موارد دیگر را برای ایستادن روی یک دستگاه جابجا کنید.
پیشنهاد ما این است که موارد را برای سازماندهی بعدی دسته بندی کنید. به عنوان مثال، ابزار تعمیر خودرو، ابزار باغبانی، ابزار گردشگری در فضای باز و غیره.

بیشتر بخوانید  معرفی ۱۰ شامپو فرش با قدرت پاک کنندگی بالا

روز چهارم: هر مورد را در جای خود قرار دهید

اگر امکانات و ابزار خاصی برای دسته بندی و چیدمان وسایل خود در انبار ندارید، بهتر است قبل از بازکردن جعبه ها به این ایده ها توجه کنید.


از فضای عمودی استفاده کنید

دیوارها مکان بسیار خوبی برای نگهداری وسایل در انبار هستند. با توجه به نوع امکانات و میزان تجهیزات می توانید از این روش ها برای راه اندازی تجهیزات استفاده کنید.


قفسه های چوبی باز و جعبه های پلاستیکی

گاهی اوقات فقط چند تخته و میخ چوبی برای تکمیل چیدمان یک انبار مرتب کافی است. مزیت اصلی قفسه های باز این است که می توانید تنها با یک نگاه اقلام مورد نیاز خود را در انبار پیدا کنید. می توانید وسایل را در جعبه های پلاستیکی قرار دهید. برای دسترسی آسان، هر کادر را علامت بزنید. نام وسایلی که در این جعبه ها گذاشته اید را روی این برچسب ها بنویسید. این به شما امکان دسترسی آسان به اصول اولیه را تنها در چند ثانیه می دهد.


کابینت و قفسه های قدیمی

اگر قفسه ها، کابینت ها و کمدهای فلزی قدیمی در انبار دارید، می توانید برخی از وسایل را در آنها قرار دهید. بهتر است وسایل، لباس ورزشی یا وسایلی که در حال حاضر به آنها نیاز ندارید را در این کمد قرار دهید. اگر کابینت و کمد قدیمی ندارید، به یاد داشته باشید که سایت های آنلاین راه خوبی برای خرید این لوازم قدیمی هستند. همچنین می توانید از قفسه های محافظ برای روکش ها یا جعبه های پارچه ای یا کیف برای نگهداری لباس های اضافی استفاده کنید.


ذخیره سازی


صفحات سوراخ دار

استفاده از صفحات سوراخ دار یک ترفند هوشمندانه اما ساده برای چیدمان انبارهای کوچک و بزرگ است. بیشتر این ابزارها را می توان در جعبه ابزار قرار داد. اما بهتر است بسیاری از این امکانات را پیش روی خود داشته باشید تا در صورت نیاز به آنها دسترسی داشته باشید. برخی از ابزارهای دیگر، مانند ابزار باغ، به راحتی قابل ویرایش نیستند. با قرار دادن یک صفحه بزرگ سوراخ دار روی دیوار انباری، همه این مشکلات را با هم حل می کند.

بیشتر بخوانید  آموزش دوخت کیف لوازم آرایش بانوان ساده و زیبا + عکس


یک قفسه دوچرخه درست کنید

اگر اهل ورزش و دوچرخه سواری هستید حتما به این فکر کرده اید که چگونه دوچرخه را در انبار قرار دهید تا فضای زیادی را اشغال نکند. بهترین راه حل استفاده از فضای روی دیوار است. برای این کار می توانید از پایه های دیواری یا قلاب های آماده استفاده کنید. اما یک راه ارزان تر وجود دارد. از چند تخته چوبی، چند قلاب دوچرخه، پیچ و دریل برای ساخت قفسه دیواری دوچرخه استفاده کنید.
برای این کار ابتدا فضای مورد نیاز را اندازه بگیرید. سپس تخته های چوبی را به دیوار انبار وصل کنید. در نهایت قلاب های دوچرخه را روی این تخته ها قرار دهید. حتی می توانید چند ابزار باغبانی مانند فرغون را روی این قلاب ها قرار دهید.


از فضای افقی استفاده کنید

یکی از تفاوت های یک طراح داخلی با یک فرد معمولی، خلاقیت او در استفاده از فضا است. سعی کنید از تمام فضای موجود برای چیدمان فضای ذخیره سازی استفاده کنید. فضای افقی ترفند خوبی برای قرار دادن اشیایی است که همیشه لازم نیست در دسترس باشند. پشت بام انبار جایی است که می توانید در آن حساب کنید.


فضای پشت بام

انبار محل مناسبی برای نگهداری تجهیزات فنی مانند ابزار تعمیر و نگهداری خودرو است. بهتر است این اقلام را در مرکز و پشت بام انبار قرار دهید. بنابراین، فضای ذخیره سازی مانند یک تعمیر کوچک به نظر می رسد. نیاز به این کار زمانی بیشتر احساس می شود که انبار و گاراژ خانه یکی باشد.
همچنین می توانید از فضای روی پشت بام برای نگهداری وسایل دیگر استفاده کنید. آنچه روی سقف قرار می دهید به انتخاب ها و ترجیحات شما بستگی دارد. اما توصیه ما این است که وسایلی را در این فضا قرار دهید که نیاز فوری ندارید.

سخنان پایانی: پس از اتمام کارها، اگر مانند تصویر زیر هنوز اشیایی روی زمین وجود دارد که نمی دانید با آنها چه کار کنید، اصلا نگران نباشید. سعی کنید موارد مهم را از آنها جمع آوری کنید. بقیه تجهیزات را به عنوان زباله بفروشید یا به مرکز بازیافت ببرید. می توانید دوباره کف را جارو کنید تا کار تمام شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *