مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روش های مناسب برای از بین بردن مگس های سفید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مگس سفید و بهترین راه برای مبارزه با آنها

مگس های سفید (Trialeurodes vaporariorumاین یک قطره خطرناک است که روی گیاهان و گلخانه ها، اغلب در زیر برگ ها و در مکان های سایه دیده می شود. مگس سفید حشرات شیره‌خواری هستند که اغلب به تعداد زیاد روی برگ‌ها یافت می‌شوند و با مکیدن آب و شیره گیاهان باعث می‌شوند. اختلال رشد، زرد شدن برگها و بازدهی را کاهش داد. گیاهان ضعیف و حساس مستعد ابتلا به این آفت هستند. مگس های سفید بافت های گیاهی را با مکیدن شیره با بیماری های بعدی مانند قارچ ها و کپک ها آلوده می کنند.گیاهان میزبان حاوی بیش از 250 هستند. گیاهان و گیاهان زینتی. مرکبات، کدو سبز، بونسای، سیب زمینی، خیار، انگور، گوجه فرنگی و انواع گیاهان آپارتمانی مانند حسن جوسف، مرجان او معمولاً آلوده است.

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید روش های مناسب برای از بین بردن مگس های سفید آن ها ملاقات می کنند.

مگس سفید و بهترین راه برای مبارزه با آنها

ویژگی های مگس سفید

اندازه توپ های سفید کوچک هستند و سطح بدن و بالهای آنها پودر سفید پوشیده شده است. این حشرات از نظر ظاهری شباهت زیادی به پروانه کوچک دارند اما به میزان کمتری حشرات بالغ این خانواده فعال هستند و می توانند آزادانه به اطراف پرواز کنند و بیشتر در زیر برگ گیاهان یافت می شوند و از شیره گیاهان تغذیه می کنند.

از نظر دگردیسی، حشرات این خانواده با سایر خانواده های خانواده نیمکره ای به جز سوسک های نر تفاوت دارند. پوره های سن اول در این حشرات فعال هستند، اما پوره های دو، سه و چهار ساله روی گیاهان ثابت می شوند و شبیه ساس می شوند، پوره ها از شیره گیاهی از حشرات بالغ تغذیه می کنند و مانند شته ها بیماری های ویروسی مختلف را منتقل می کنند. در مگس های سفید، بخشی از رشد بال خارجی و بخشی از رشد درونی را دگرگونی بینابینی می نامند.

بیشتر بخوانید  علت بالا و پایین بودن Ferr در آزمایش خون

این شته‌ها مانند آن‌ها مقدار زیادی عسل تولید می‌کنند که گرد و غبار گیاهان و به‌ویژه رشد قارچ‌های قارچی را جذب می‌کند. این عامل باعث کاهش پایه خریداران گیاهان زینتی و گلخانه ای در بازار می شود، مگس سفید و همچنین شته ها توانایی بسیار بالایی در تکثیر و افزایش جمعیت خود در مدت زمان بسیار کوتاهی دارند.

————————————————- ————–

روش های از بین بردن مگس سفید

اگر دشمنان طبیعی مگس های سفید مانند کفشدوزک های اطراف گیاهان شما نباشند، وجود مگس های سفید مشکل ساز خواهد شد. این ممکن است به دلیل استفاده از حشره کش ها یا بد باشد کفشدوزک های آب و هوا منطقه شما نابود شده و مورد حمله مگس های سفید قرار گرفته اید، در واقع بدون کمک حشرات مفید، کنترل آفت مگس سفید دشوار خواهد بود. بنابراین، اولین قدم کمک گرفتن از حشرات مگس سفید شکارگر یا پخش آنها در بین گیاهان استتصویر – سن یک شکارچی بالغ که شفا دهنده های مگس سفید را می خورد.

با مگس های سفید مبارزه کنید

از جمله دشمنان طبیعی این آفت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توری سبز
  • عصر شکارچی (اشکالات دزدان دریایی دقیقه)
  • شکارچی مگس سفید
  • انگل سفید مگس
  • باگ چشم درشت
  • کفاش
  • اشاره می کنیم که بهترین راه برای از بین بردن مگس های سفید استفاده از حشرات مفید است.

————————————————- ————–

روش های مناسب برای از بین بردن مگس های سفید

علاوه بر این روش می توانید کارهای دیگری نیز انجام دهید:

  1. مالچ بازتابنده آلومینیوم یافتن گیاهان میزبان را برای مگس های سفید دشوار می کند و در نتیجه نمی توانند به گیاه حمله کنند. این روش برای محافظت از گوجه فرنگی، فلفل و سایر گیاهان در برابر بیماری های منتقله توسط مگس سفید مناسب است. در عوض می توانید از فویل آلومینیومی ساده یا حتی سی دی های آسیب دیده و استفاده نشده در اطراف گیاه استفاده کنید.
  2. استفاده از کارت زرد چسبنده برای صید و جمع آوری مگس سفید از گوجه فرنگی، فلفل، سیب زمینی شیرین، کلم و غیره مفید است. همچنین می توانید مخلوطی از وازلین 50-50 و مایع ظرفشویی درست کنید و روی صفحاتی که زرد روشن رنگ کرده اید اسپری کنید. این ترکیب به اندازه کافی چسبناک است که بتواند این حشرات کوچک سفید را بگیرد.
  3. مگس های سفید زیر برگ ها را با فشار زیاد آب بشویید. سپس برگ ها را با محلول رقیق صابون حشره کش تمیز کنید. توصیه می شود این کار را در عصر انجام دهید. یک هفته بعد این کار را تکرار کنید.
  4. جاروبرقی یکی از بهترین راه ها برای خارج کردن مگس سفید از گیاه است زیرا لاروها و شفیره های آنها را نیز از گیاه جدا می کند. اگر جوجه و مرغ نگهداری می کنید، بگذارید برگ های گیاه آلوده را سوراخ کرده و بخورید.
  5. هرگز از مواد شیمیایی حشره کش برای کنترل مگس های سفید استفاده نکنید. بسیاری از گونه ها به حشره کش ها مقاوم هستند، در حالی که شکارچیان آنها در برابر انقراض مقاوم نیستند. بنابراین با این کار فقط حشرات مفید را می کشید و به مگس های سفید فرصت پرواز می دهید.
  6. گفته می شود روغن چریش می تواند در کنترل این آفت جاروبرقی موثر باشد و همچنین حشرات مفید را از بین نمی برد.
بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض شربت سایمتیکون

————————————————- ————–

توصیه های مسئولان محیط زیست

فعالان محیط زیست هشدار دادند که حشرات برای انسان بی خطر هستند اما از شهروندان خواستند مراقب باشند که مگس سفید وارد چشم و دهان آنها نشود. در تهران، اداره کل محیط زیست استان تهران با صدور نامه ای هشدار داد تا در اسرع وقت منبع و راهکارهای کنترل این آفت شناسایی شود.

با افزایش تعداد این حشره در تهران در سال 1394، معاون دفتر هشدار سازمان حفظ نباتات نسبت به خطر انفجار جمعیت این مگس در تهران هشدار داد. ما شاهد این آفت خواهیم بود که حتی مردم بدون ماسک نمی توانند در خیابان راه بروند و نفس بکشند.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید مگس سفید و بهترین راه برای مبارزه با آنها

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: ویکی پدیا

————————————————- ————–

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *