مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روش های سفید کردن دندان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


روش های سفید کردن دندان

روش های سفید کردن دندان

شاید این روزها که سفید کردن دندان یکی از اصول اولیه زیبایی است، بسیاری از ما از تغییر رنگ دندان خود ناراضی هستیم و یا حتی می خواهیم برای داشتن چهره ای زیباتر دندان های سفیدتری داشته باشیم. معمولا رنگ دندان های هر فرد با رنگ پوست او مطابقت دارد. اگر به صورت یک مرد سیاه پوست نگاه کنید، ممکن است دندان های او بسیار سفید به نظر برسد، اما حقیقت این است که زمینه تیره و مشکی او خطای دید ایجاد می کند و دندان هایش را سفیدتر نشان می دهد.

چه چیزی باعث زردی می شود؟

اگر از رنگ دندان‌هایتان ناراحت هستید و فکر می‌کنید زرد یا قهوه‌ای هستند، ابتدا باید علت این تغییرات را از میان عوامل زیر پیدا کنید و سپس در مورد سفید کردن دندان‌ها صحبت کنید.

ژنتیک

برخی از افراد از نظر ژنتیکی دارای دندان های روشن هستند، اما برخی دارای سایه های زرد یا قهوه ای هستند. بنابراین، اولین قدم این است که رنگ دندان های خانواده خود را بررسی کنید و متوجه شوید که آیا این تغییر رنگ ارثی است یا اکتسابی.

روش های سفید کردن دندان

سن

افزایش سن یکی از شایع ترین دلایل تغییر رنگ دندان است. با گذشت زمان، مینای دندان فرسوده می شود و عاج زرد بیشتر نمایان می شود، به همین دلیل است که افراد مسن دندان های زرد بیشتری دارند.

سیگار، غذا، نوشیدنی

سیگار کشیدن و نوشیدن زیاد قهوه و چای دو عامل اصلی تغییر رنگ دندان هستند. اگر به سیگار کشیدن زیاد در طول روز عادت دارید، باید منتظر تغییر رنگ دندان هایتان باشید. مصرف نوشیدنی های گازدار سیاه و زرد نیز می تواند به مرور زمان رنگ دندان های شما را تغییر دهد.ابتدا باید پوسیدگی ها را رفع کنید و ترمیم های آسیب دیده را جایگزین کنید و سپس دندان های خود را سفید کنید.

بیشتر بخوانید  فواید درمانی حمام نمک و تاثیر بی نظیر این حمام برای سلامتی بدن

داروها و بیماری ها

مادران باید مراقب تغییر رنگ دندان های فرزندان خود باشند. اگر مادر در دوران بارداری از آنتی بیوتیک و تتراسایکلین استفاده کند یا اگر کودک در کودکی از این آنتی بیوتیک استفاده کند، ممکن است در آینده رنگ دندان های کودک تغییر کند. مصرف زیاد فلوراید در دوران کودکی باعث تغییر رنگ دندان ها نیز می شود.

سفید کردن دندان

گاهی اوقات دندانپزشک می تواند با استفاده از ابزارهای مخصوص سطح دندان های شما را تراشیده و تغییر رنگ سطح دندان های شما را برطرف کند، اما چیزی که از این روش ها محبوب تر است سفید کردن دندان ها با مواد شیمیایی است، سفیدی دندان ها به طور کامل در مطب دندانپزشکی قابل انجام است. یا دندانپزشک شما می تواند ابزار و موادی برای سفید کردن دندان های شما در خانه در اختیار شما بگذارد. بسیاری از افراد از تکنیک های بلیچینگ استفاده می کنند

روش های سفید کردن دندان

آنها دندان ها را در خانه ترجیح می دهند زیرا دیگر مجبور نیستند بیش از یک بار به دندانپزشک مراجعه کنند. استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید زیرا اغلب لکه ها در فاصله بین دندان ها باقی می مانند و این فضاها فقط با نخ دندان تمیز می شوند، همچنین نوشیدن قهوه و چای و نوشیدنی های دارای رنگدانه هایی که تغییر رنگ داده و باعث ایجاد لکه روی دندان می شوند را بنوشید یا به حداقل برسانید.

استفاده روزانه از جوش شیرین به عنوان خمیردندان اصلی باعث پوسیدگی مینای دندان می شود اما استفاده از آن هفته ای یک بار یکی از راه حل های قدیمی برای سفید کردن دندان ها می باشد.هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید  قرص تریپل فلکس (TRIPLE FLEX) در چه مواردی مصرف میشود ؟

غذاهای با خاصیت سفید کنندگی بخورید. مطالعات علمی تایید می کنند که بسیاری از غذاها برای سفید کردن دندان ها مفید هستند. مصرف مواد غذایی مانند پنیر، توت فرنگی، لورل، پوست پرتقال و همچنین تکه های خام سبزیجات مانند هویج، کرفس، کلم بروکلی و خیار می تواند به سفید شدن دندان ها کمک کند.

پوشیدن لباس هایی با رنگ های سرد و رنگ های اصلی آبی نیز یکی از ترفندهایی است که دندان ها را سفیدتر نشان می دهد زغال فعال (زغال) که در فروشگاه ها موجود است و سموم را از بدن دفع می کند می تواند به سفید شدن دندان ها کمک کند. مقدار کمی از این پودر را روی مسواک بریزید و پس از خیساندن چند دقیقه مسواک بزنید.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *