روش های خطرناک و صحیح برداشتن خال را بهتر را بشناسید



برداشتن خال


روش های خطرناک و صحیح برداشتن خال


خال یکی از عواملی است که بر اثر رشد سلول های پوستی بر روی پوست ایجاد می‌شود، هر انسان بالغی به طور طبیعی بین 10 تا 40 تا خال بر روی بدون خود دارد. خال های پوستی معمولا خطر خاصی برای انسان ندارند و نمی‌توانند مشکل آفرین باشند.


درواقع خال هایی از نظر پزشکی هیچ مشکلی برای ما ایجاد نمی‌کنند و وجود آن ها بر روی پوست هیچ مشکلی ندارد، با این حال ممکن است برای برخی از افراد خال ها مخل زیبایی باشند و بر روی زیبایی او اثر گذار باشند.


توصیه: تنها زمانی که به این نتیجه رسیدید خال بر روی زیبایی شما اثر می‌گذارد به فکر برداشتن آن باشید.


مواظب موقعیت و وضعیت خال ها باشید :


تا اینجا دانستیم که خال هایی به طور کلی ضرری ندارند، اما این به این معنا نیست که نمی‌توانند خطر آفرین باشند! شما باید خال های بدن خود را رصد کنید و مراقب رفتار و وضعیت آن ها باشید. خال ها می‌توانند به مرور زمان تغییر وضعیت یا تغییر رنگ دهند! در اینصورت می‌توانند مشکل آفرین شوند و حتی نشانه‌ای از سرطان پوست باشند.


توصیه: در صورت مشاهده‌ی تغییر رنگ و وضعیت خال های بدن خود به سرعت به متخصص پوست مراجعه کنید.


خطرهای برداشتن خال ها در منزل


همه‌ی ما به کارهای خانگی اعتقاد داریم و معمولا سعی می‌کنیم اول خودمان را از طریق فرمول ها خانگی درمان کنیم، برای مثال زمانی که سرما می‌خوریم اول به پزشک مراجعه نمی‌کنیم و شروع به خوردن انواع و اقسام داروهای گیاهی و خانگی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید  موهایتان موخوره دارد؟


این امر درمورد برداشتن خال هم صادق است، و اکثر افراد سعی می‌کنند تا خال های خود را به روش های خانگی و یا با کمک برخی از کرم هایی که در لوازم آرایشی دیده‌اند از بین ببرند. ما در این مقاله در نظر داریم تا خطرات این روش برداشتن خال را مورد بررسی قرار دهیم، با ما همراه باشید.


بهتر است اول از همه به این سوال پاسخ دهیم که آیا روش های برای برداشتن خال در منزل وجود دارد یا خیر؟ اگر بخواهیم در یک کلمه پاسخ دهیم باید بگوییم که روش های علمی و اثبات شده‌ای برای برداشتن خال در منزل وجود ندارد! در عصر جدید که بستر اینترنت به خوبی گسترده شده و پیشرفت کرده است ما شاهد وب سایت های زیادی هستیم که بدون هیچ علمی شروع به گفتن روش های اثبات نشده می‌کنند و با این کار به شما صدمه می‌زنند.


توجه داشته باشید که هر گونه اقدامی برای برداشتن خال های پوستی باید با مشورت پزشک متخصص انجام شود و شما نباید خود سرانه اقدامی در این باره انجام دهید. برخی از روش های اثبات نشده که این روزها در بسیاری از سایت ها شاهد آن هستیم به شرح زیر می‌باشد:


روش های خانگی برداشتن خال


  1. از بین بردن خال های پوستی با کمک سرکه‌ی سیب

  2. استفاده از سیر برای سوزاندن خال

  3. به کارگیری بتادین برای از بین بردن خال

  4. کندن خال با استفاده از تیغ یا قیچی

  5. به کارگیری روغن کتان

  6. آلوئه ورا

  7. آب اکسیژنه

  8. روغن کندر

  9. روغن درخت چای

  10. پوست موز

  11. ترکیب جوش شیرین و روغن کرچک


علاوه بر آنچه در بالا گفته شد در برخی از داروخانه های شاهد کرم هایی برای از بین بردن خال های بدن هستیم که برای استفاده از آن ها باید ابتدا سطح بالایی خال ها را تراش دهید.


توصیه: بدون مشورت با یک متخصص پوست دست به هیچ کاری نزنید


توصیه: یکی از راه های ساده و امنی که شما می‌توانید به کمک آن خال های روی صورت خود را که بر روی زیبایی شما اثر می‌گذارند پنهان کنید، بهره گیری از تکنیک های آرایشی است. این کار می‌تواند به صورت موقت خال های شما را پنهان کند و زیبایی شما را حفظ کند.


برخی از خطرات معمول روش های خانگی


همانطور که گفته شد ما علاقه‌ی زیادی به انجام کارهای خانگی داریم که در اغلب آن ها هیچ علم و ثباتی وجود ندارد. روش های خانگی برداشتن خال هیچ تضمینی ندارند که با انجام آن ها خال شما از بین خواهد رفت و به علاو می‌توانند برای پوست و بدن شما در برخی از موارد مضر باشند.


  1. برداشتن خال از طریق کرم های داروخانه‌ای می‌توانند زخم های عمیقی را در محل خال ایجاد کنند.

  2. برداشتن خال از طریق تیغ و قیچی در صورتی که به خوبی ضدعفونی نشده باشند می‌توانند عفونت های شدیدی را در پی داشته باشند و ممکن است جای زخم آن ها برای همیشه ماندگار باشد.

  3. برداشتن برخی از خال ها باعث پخش شدن آن ها در سایر نواحی بدن می‌شود(خال های سرطانی)


بهترین زمان مراجعه به پزشک


  • اگر خالی بر روی بدن شما وجود دارد که شما را آزار می‌دهد و شما از وجود آن خسته شده‌اید و یا به هر دلیل می‌خواهید آن را از بین ببرید بهتر است پیش از انجام هر کاری به متخصص پوست مراجعه کنید.

  • اگر خالی بر روی بدن شما وجود دارد که تغییر وضعیت و رنگ می‌دهد در مراجعه به متخصص تردید نکنید چرا که همانطور که گفته شد می‌تواند مقدمه‌ای بر سرطان پوست باشد.

  • با مراجعه به متخصص آن ها برروی خال مورد نظر آزمایشاتی انجام می‌دهند تا متوجه شوند که آیا خال سرطانی است یا خیر؟

  • متخصصان در بسیاری از موارد خال های موجود بر روی پوست شما را به سادگی جراحی می‌کنند و آن ها را برمی‌دارند. یا آن ها را با استفاده از یک تیغ برداشته و آن را ضدعفونی می‌کند.

  • در هر صورت پزشک متخصص اول از سرطانی نبودن خال مطمئن می‌شود و سپس اقدام به برداشتن آن می‌کند.


سخن آخر :


خال ها کاملا طبیعی هستند و کمتر می‌توانند خطر آفرین باشند(مگر همانطور که گفته شد علائم سرطانی بودن داشته باشند). ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر خال های بدن شما آزارتان می‌دهند یا برایتان دردسری ایجاد می‌کنند برای برداشتن آن ها اقدام کنید.

اما این کار را خودسرانه و با روش های خانگی نام برده شده انجام ندهید، و به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید :


۱۳ درمان حیرت انگیز خانگی برای از بین بردن خال گوشتی


انواع خال و بهترین روش برداشت خال


ترجمه شده مجله اینترنتی دلگرم


مهتاب جهاندار


بیشتر بخوانید  حالت دادن موهای خیس شده + راهنما

دیدگاهتان را بنویسید