روش هایی برای سفید کردن پوست صورت و شل نشدن پوست


روش هایی برای سفید کردن پوست صورت و شل نشدن پوست

روش هایی برای سفید کردن پوست صورت و شل نشدن پوست

انواع مختلفی از سلولها در لایه های مختلف پوست وجود دارد و هر چند سلولهای قسمت بیرونی پوست ( اپیدرم ) دائماً در حال از دست رفتن و با سلولهای جدید در زیر اپیدرم پوست جایگزین می شود و این لایه همان لایه درم و زیر درم است که از بافت همبند الاستیک، الیاف، رگهای خونی و اجزای سازنده دیگر تشکیل شده است.

پوست شل یک مشکل شایع پس از کاهش وزن است و بیشتر در رژیم های کم کربوهیدرات، کم پروتئین و رژیم هایی که کاهش وزن سریع را تبلیغ می کنند ایجاد می شود.

در این مطلب روش هایی برای جلوگیری از شل شدن پوست صورت بیان میکنیم، که هم پوست صورت سفت باشد و هم دیرتر دچار پیری پوست شویم . دراینجا ۶ راهکار برای شما پیشنهاد میکنیم که بسیار ساده هستند.

۱- آدامس بدون قند بجوید

احتمالا شما نیز متوجه شده اید برخی از افراد مشهور آدامس می جوند و برخی اوقات رسانه ها بر روی صحنه مچ آنها را می گیرند! این بدین دلیل است که جویدن آدامس بدون قند عضلات آرواره و صورت را ورزش می دهد و در طول زمان صورت را متناسب تر نشان می دهد.

۲- نوشیدن مقدار زیاد آب

یک رژیم غذایی سالم از چربی کم و مقدار زیاد آب تشکیل شده است که بسیار به داشتن صورتی با عضلات متناسب کمک می کند. وقتی شما به بدن حد آب کافی نرسانید دچار وضعیتی به نام احتباس آب می شود. بنابراین با نوشیدن ۸ الی ۱۰ لیوان آب در روز بدن خود را مرطوب نگاه دارید.

بیشتر بخوانید  فواید باورنکردنی شامپو پروتئینه جوانه گندم سینره

۳- استفاده صحیح از آرایش

ترفند های آرایشی زیادی وجود دارد که می تواند صورت را لاغرتر از آنچه هست نشان دهد.

این ترفند ها چندین کیلو از صورت کم خواهد کرد.

می توانید به خط فک و آرواره برنزه بزنید، به طوری که آرواره بیشتر زاویه دار شود و یا می توان از کرم پودر و کانسیلر تیره تری در چانه زده و آن را با رنگ گردن آمیخته کنید. یکی دیگر از این ترفند ها آن است که با استفاده ماهرانه از ریمل، خط چشم و سایه ، چشم ها را درشت تر نشان دهید.

4- ماساژ صورت

ماسک و ماساژ صورت نقش بسیار مهمی را در داشتن صورتی متناسب ایفا می کند. ماساژ می تواند مانند قالبگیری عمل کرده و به راحتی می توانید آن را در خانه با روغن نارگیل ، کرم ها، آواکادو یا روغن بادام انجام دهید. ماساژ صورت با روغن ها ، فرایند گردش خون را در تحریک کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می کند.

روش هایی برای سفید کردن پوست صورت و شل نشدن پوست

ماسک سفت کننده ی پوستهای افتاده و شل :

اگر پوستتان یکی از انواع پوستهای حساس و نازک بوده و به مرورزمان دچار افتادگی در ناحیه ی گونه و اطراف لبها شده است بهتر است هفته ای دو تا سه بار ازاین ماسک ویژه استفاده کنید تا به سفت و مقاوم تر ساختن آن دربرابر چین و چروکها کمک کرده و از شل شدن آن جلوگیری نمایید.

موادلازم:

گل رس یک قاشق غذاخوری سرخالی
گلاب یک قاشق مرباخوری

این دو ماده را با هم مخلوط کنید و به حالت دورانی روی پوستتان بزنید و ده الی پانزده دقیقه تا خشک و جذب شدن کامل آن بر روی پوستتان صبر کنید، سپس با آب سرد و خنک آنرا بشویید.

بیشتر بخوانید  گالری مدل های جدید و شیک کفش مجلسی

برای این نوع پوستها توصیه می شود هفته ای سه باراز این ماسک استفاده شود و البته در تمام مدت روز هم حتما برای شستشوی صورت از آب سرد و خنک استفاده نمایند.


دیدگاهتان را بنویسید