مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روش طلایی برای تمیز کردن پوست خشک در خانه!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مراحل پاکسازی پوست خشک صورت و آبرسانی

شادابی و شادابی پوست صورت یکی از خواسته های افراد در زندگی است. راه های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد، اگر این کارها را انجام دهید مطمئن باشید پوستی زیبا و شاداب خواهید داشت. یکی از این کارها آبرسانی و پاکسازی پوست صورت می باشد که می توان با روش های خانگی این کار را انجام داد و یا به متخصص زیبایی مراجعه کرد و کار پاکسازی و آبرسانی پوست را به دست او بسپارید. در این پست می خواهیم نگاهی مختصر به مراحل پاکسازی پوست خشک صورت و آبرسانی آن داشته باشیم.

قبل از توضیح مراحل آبرسانی پوست بهتر است کمی در مورد آن بدانید. هدف از هیدراتاسیون و آبرسانی تامین رطوبت مورد نیاز برای جوان نگه داشتن سلول های پوست است. وقتی کلمه “پاکسازی” به میان می آید، به پوست های چرب و مستعد آکنه فکر می کنیم که باید از انواع روغن ها پاک شوند. اگر این فرآیند پاکسازی برای پوست خشک صورت نیز وجود داشته باشد، تاثیر بسزایی در جوان ماندن و زیبایی آن خواهد داشت.


کسانی که پوست خشکی دارند چه اقداماتی را باید برای پاکسازی و مرطوب کردن پوست انجام دهند؟

در مرحله اول باید صورت خود را بشویید و تمام آلودگی ها را با لوسیون پاک کننده صورت کاملا پاک کنید. اگر پوست خشکی دارید توصیه می شود از پاک کننده صورت حاوی نرم کننده استفاده کنید که به دلیل خشکی پوست صورت باعث تحریک بیشتر نشود. بنابراین از بین پاک کننده ها و شوینده های صورت، محصولی را انتخاب کنید که ملایم باشد. یادتان باشد هرگز از آب داغ برای شستشو استفاده نکنید و فقط با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید  مدل انگشترهای جواهر2014


 تمیز کردن پوست خشک

همیشه باید بعد از شستن صورت از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنیم. هنگامی که به آبرسانی پوست خود کمک می کنید، هرگز اجازه ندهید که خشک شود. بنابراین، پس از شستشو، زمان استفاده از یک مرطوب کننده صورت یا روغن گیاهی سبک مانند روغن زیتون، روغن جوجوبا و غیره است. همچنین می توانید از لوسیون ها و کرم هایی که حاوی اسید هیالورونیک، ژل نفتی، گلیسیرین و لانونین هستند استفاده کنید.

اکنون زمان اسکراب پوست است. به خاطر داشته باشید که لایه برداری برای پوست های خشک و حساس با پوست های چرب متفاوت است. این تفاوت در نوع مواد مورد استفاده برای تمیز کردن و شستشو است. برای از بین بردن بهتر سلول های مرده از پوست صورت، بهتر است پوست صورت را با مقداری روغن جوانه گندم به آرامی ماساژ دهید.
ماساژ پوست خشک باید به درستی انجام شود تا در اثر حرکات و ماساژ نامناسب چین و چروک ایجاد نشود. ماساژ صحیح پوست صورت بر گردش خون در این ناحیه تاثیر قابل توجهی می گذارد و در نتیجه سلول های پوست صورت تغذیه می شوند.

طرز تهیه لایه برداری خانگی

اکنون طرز تهیه اسکراب خانگی برای پوست های خشک را به شما آموزش می دهیم. برای این منظور می توانید از روغن نارگیل و مقداری شکر گرانول استفاده کنید. روغن نارگیل بسیار مرطوب کننده است و به راحتی در سلول های پوست نفوذ می کند اما شکر با لایه برداری خود سلول های مرده پوست صورت را به راحتی از بین می برد و در عین حال باعث افزایش گردش خون خواهد شد.

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره بادی اسپلش و طریقه مصرف آن


روش های صحیح پاکسازی صورت

استفاده از پیلینگ در پاکسازی پوست صورت و منافذ موجود در آن در کنار تغذیه مناسب سلول ها و آبرسانی آن ها تاثیر بسزایی خواهد داشت. به همین دلیل، این مرحله تمیز کردن بسیار مهم است.

وقتی لایه برداری پوست تمام شد و با پد و لوسیون مخصوص آن را از روی صورت پاک کردیم، نوبت به استفاده از روغن گیاهی و ماساژ می رسد. سپس به مرحله بعدی می رویم که استفاده از ماسک برای پوست های خشک برای آبرسانی و آبرسانی است.
در مرحله آخر نوبت به آبرسانی پوست صورت با استفاده از دستگاه گالوانیکی می رسد. توجه داشته باشید که این مرحله شامل استفاده از سرم های مغذی و مرطوب کننده مناسب پوست است. اگر این وسیله را ندارید می توانید از بخور بسیار ملایم استفاده کنید.
در پایان کار باید از ضد آفتاب مناسب پوست خود استفاده کنید. فراموش نکنید که پوست دور چشم نیز بسیار مهم است و این بیشتر برای پوست های خشکی که نیاز به مراقبت بیشتری دارند صادق است. پس استفاده از کرم دور چشم را فراموش نکنید.


پاکسازی صورت در خانه

متخصصان پوست و زیبایی معتقدند که هر چه جوانتر مراقبت از پوست صورت خود را آغاز کنیم. می توانیم ظاهر چین و چروک، پیری زودرس ناشی از عدم مراقبت و خشکی پوست صورت را به تاخیر بیندازیم. به خاطر داشته باشید که بیشتر سرم های پوست خشک حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که برای تغذیه سلول های پوست بسیار مفید هستند. بنابراین استفاده روزانه از آنها را فراموش نکنید، مخصوصا برای پوست های خشک.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه ۱۰ ماسک انار با تأثیر شگفت انگیز بر پوست

باید بخوانید:

داشتن زیبایی طبیعی بدون استفاده از مواد مصنوعی تنها مراقبت از پوست را از سنین پایین برای شما فراهم می کند. پس اگر علاقه مند به داشتن پوستی زیبا و شاداب هستید، بهتر است پس از شناخت نوع پوست خود از روش های پاکسازی و مراقبت مناسب استفاده کنید. اگر پوست شما خشک است، حتما از مراحل تمیز کردن پوست خشک صورت و مرطوب کردن آن استفاده کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *