روش تهیه ساده سالاد بروکسل در منزل


درست کردن سالاد بروکسل را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

درست کردن سالاد بروکسل

درست کردن سالاد بروکسل

مواد اولیه : برای 6 نفر


آبلیمو یک قاشق چای خوری
خلال بادام یک چهارم فنجان (برشته شده)
کلم بروکسل 450 گرم (تازه)
کره 4 تا 6 قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
پیاز نیم عدد (خرد شده)

درست کردن سالاد بروکسل


طرز تهیه:


1- ابتدا انتهای سفت کلم های بروکسل را با چاقوی مناسب جدا کنید. سپس آنها را به مدت 3 دقیقه بجوشانید ولی دقت کنید که رنگ آنها از حالت سبز خارج نشود. سپس آنها را به ظرفی محتوی آب سرد منتقل کنید و به کمک آبکش خشک نمایید.


2- کره را در یک ماهیتابه کوچک داغ کرده و سپس پیازهای خرد شده را در آن سرخ نمایید. پس از سرخ شدن پیازها کلم های آماده مرحله اول را به آن اضافه کرده و به مدت دو تا سه دقیقه طبخ کنید. در همین حین نمک و فلفل را نیز به میزان دلخواه به مخلوط اضافه کنید.


3- مواد داخل تابه را به ظرفی دیگر منتقل کرده و بادام ها را نیز به آن اضافه کرده و به کمک یک قاشق خوب هم بزنید. در انتها برای طعم دهی بهتر آبلیمو را نیز به آن اضافه کنید.


نوش جان

خواص کلم بروکسل

خواص کلم بروکسل :

كلم بروكسل به علت داشتن مواد گوگردى براى رفع خارش و شوره ى سر داروى بسيار خوبى است. براى اين منظور پوست سر را با جوشانده ى غليظ برگ هاى اين كلم ماساژ دهيد.

بیشتر بخوانید  روش تهیه خورشت ترکیبی قیمه بادمجان

ماسك برگ كلم دكمه اى رنده شده و يا عصاره ى برگ آن پوست صورت را روشن و لكه هاى قهوه اى را برطرف مى كند. براى اين منظور هر روز عصاره ى برگ كلم را بر پوست خود بماليد.

درست کردن سالاد بروکسل

مقوى قلب بوده براى مواردى چون رماتيسم و نقرس مفيد است. مزاج را لينت مى بخشد و زمانى كه در آب پخته شود تإثير آن در لينت بخش مزاج بيشتر مى شود.

قوه بينايى را افزايش داده, سردرد را تسكين مى دهد. تا حدودى خوابآور است.

درست کردن سالاد بروکسل

كلم بروكسل حاوي مقادير قابل توجهي ويتامين C است. بنابراين از آن مي توان به عنوان منبع جايگزين مركبات استفاده كرد. بتاكاروتن، اسيدفوليك و آهن نيز به فراواني در اين نوع سبزي يافت مي شوند. برگ هاي سبز تيره بيروني آنها از نظر ميزان ويتامين C و بتاكاروتن غني تر از برگ هاي كمرنگ تر داخلي است.

كلم بروكسل منبع سرشاري از اسيد فوليك.

منبع: مجله دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید