روشی بدون درد برای بررسی سطح قند خون خود ایجاد کنید



براساس گزارش روز پنجشنبه دانشگاه و آموزش و پرورش دیلی میل ، محققان دانشگاه نیوکاسل در استرالیا ، جایی که این نوار ابداع شد ، افراد دیابتی دیگر مجبور نیستند که انگشتان خود را فشار دهند تا سطح گلوکز خون خود را به طور روزانه بررسی کنند.

محققان گفتند ، برای استفاده از این نوار ، کاربران فقط باید آن را روی زبان خود بگذارند ، چند دقیقه صبر کنند و سپس نتایج را در یک برنامه تلفن هوشمند مشاهده کنند.

این پروژه بودجه ای از دولت استرالیا به مبلغ 6.3 میلیون دلار (3.4 میلیون دلار) برای ساخت تاسیسات تولید انبوه برای این بسته های آزمایشی در صورت انجام آزمایشات بالینی دریافت كرده است.

ساخت تأسیسات امسال آغاز می شود و اولین دستگاه ها باید تا سال 2023 از خط تولید خارج شوند. در زمان عرضه ، این نوارهای آزمایشی منفرد معمولاً فقط با هزینه یک پنی در داروخانه ها خریداری می شوند.

محققان گفتند: “این آزمایش چشم انداز یک آزمایش قند خون بدون درد و ارزان را ارائه می دهد و امیدوارم نتایج بسیار بهتری برای افراد دیابتی داشته باشد.”

گلوکز در بزاق در غلظت های کم وجود دارد ، بنابراین “یک پلت فرم فوق العاده قدرتمند” برای تشخیص آن لازم است. این نوار نوآور یک حسگر زیستی است ، به این معنی که واکنش های بیولوژیکی یا شیمیایی را با تولید سیگنال اندازه گیری می کند. اندازه این نوار به اندازه آدامس است ، اما به طور قابل توجهی نازک تر از آن است.

نوار از یک ترانزیستور بسیار نازک تشکیل شده است که حاوی آنزیمی به نام گلوکز اکسیداز است. وقتی روی زبان قرار می گیرد ، گلوکز اکسیداز با گلوکز در بزاق واکنش می دهد و پراکسید هیدروژن ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید  فال تاروت | فال تاروت امروز | سرنوشت امروز برات چی رقم زده؟! + تفسیر دقیق

سپس این پراکسید هیدروژن به یون های هیدروژن تجزیه می شود و سیگنال الکتریکی تولید می کند که می تواند توسط برنامه تلفن های هوشمند جمع آوری ، پردازش و نمایش داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید