مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روسیه یک انبار بزرگ مهمات اوکراینی را در دونباس منفجر کرد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در 24 فوریه، تقریبا 1000 پهپاد اوکراینی منهدم شده است.

وی تصریح کرد: از آغاز عملیات ویژه نظامی، نیروهای مسلح روسیه دارای 174 هواپیما، 125 بالگرد، 977 پهپاد، 317 سامانه موشکی ضدهوایی، 3198 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، 408 راکت انداز چندلوله و یکی را نابود کرد.” 1622 توپ و خمپاره صحرایی و 3077 خودروی ویژه نظامی.

کوناشنکوف افزود: نیروی هوایی روسیه در طول شب 26 پایگاه نظامی و تجهیزات نظامی اوکراین، سه مرکز کنترل و یک انبار بزرگ مهمات را هدف قرار داد.

وی افزود: موشک های هدایت شونده دقیق روسیه به 13 پایگاه و تجهیزات نظامی دیگر اصابت کرد و چهار انبار مهمات را منهدم کرد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400) با انتقاد از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز بعد، در روز پنجشنبه 24 فوریه 1400، رئیس جمهور روسیه عملیات نظامی را علیه اوکراین آغاز کرد و آن را یک “عملیات ویژه” نامید و روابط متشنج بین مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد.

جنگ در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید  بیا بهت شیرینی شعریه یاد بدم | طرز تهیه شیرینی شعریه +ویدیو
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *