روسیه: طالبان هیچ قصدی برای نقض مرزهای آسیای میانه را تضمین نمی کند – اخبار اروپا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم خبرگزاری تاس گزارش داد ، وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته بیانیه ای صادر کردهیئتی از طالبان (ممنوع در روسیه) روز پنجشنبه در گفتگو با ضمیر کابلوف ، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان در مسکو به او اطمینان دادند که طالبان به او اطمینان داده اند که طالبان قصد نقض مرزهای ملی را ندارند. منطقه آسیای میانه. هیئت طالبان همچنین به روسیه اطمینان دادند که امنیت نمایندگی های دیپلماتیک و کنسولگری های خارجی در افغانستان را تأمین خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه همچنین گفت که هیئت طالبان عزم این جنبش را برای مبارزه قاطعانه با تهدیدهای گروه تروریستی داعش در افغانستان و ریشه کن کردن قاچاق مواد مخدر در این کشور پس از پایان جنگ داخلی مجدداً تأیید کردند.

در این دیدار همچنین فرستاده ویژه پوتین در افغانستان نگرانی های روسیه در مورد وخیم شدن اوضاع در شمال افغانستان را به مقامات طالبان منتقل کرد و خواستار جلوگیری از نقض مرزهای ملی کشورهای آسیای میانه شد.

به گفته وزارت امور خارجه روسیه ، در این دیدار وضعیت فعلی افغانستان و چشم انداز از سرگیری گفتگوهای صلح بین افغانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پایگاه نظامی 201 روسیه آماده تأمین امنیت تاجیکستان است

در خبرهای دیگر ، سرهنگ آناتولی سیدوروف ، رئیس ستاد نیروهای واکنش سریع پیمان امنیت جمعی (CSTO) ، گفت که اگر وضعیت در مرزهای افغانستان بدتر شود ، 201 پایگاه نظامی روسیه مستقر در تاجیکستان آمادگی کامل برای کمک به مرزبانان را دارند .. به گفته وی ، اقدام نیروهای نظامی روسیه فقط به تصمیم رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید  مازندران حسینیه محبان الحسین (ع)/ به وقت محرم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

پیش از این ، حسن سلطانوف ، نماینده تاجیکستان در طالبان گفته بود که مقامات دوشنبه نمی توانند به تنهایی با چالش های امنیتی کنونی در مرز با افغانستان مقابله کنند و از سازمان پیمان امنیت جمعی خواستار کمک شد.

در همین راستا ، سرهنگ آناتولی سیدوروف در راس یک گروه کاری در تاجیکستان برای ارزیابی دقیق وضعیت در مرز افغانستان بود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید