روسیه به اتهامات آلمان برای “تقابل سیاسی” با واکسن کرونا پاسخ می دهد – اخبار اروپا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم طبق آژانس نووستی ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته ماریا زاخارووا گفت که هایکو ماس ، وزیر امور خارجه آلمان ادعا کرد که صادرات واکسن ویروس کرونا به روسیه و چین را سیاسی کرده است.و پاسخ.

زاخارووا توضیح داد: “آیا لیستی از کشورهای” تحت تأثیر “منتشر کرده اید که سخنان وزیر امور خارجه آلمان در آنها دروغ نیست؟ ما هیچ کشوری را نمی شناسیم که از استفاده فوری واکسن Sputnik-V ناراضی باشد. تاکنون هیچ کشوری از این واکسن روسی صدمه ای ندیده است یا از طرف این کشورها درخواست سیاسی نشده است. “بهتر است اگر هایکو ماس ، به طور دقیق ، آن را” جایگزینی برای واکسن روسی “خواند ، تا همه احساس راحتی کنند.”

روز چهارشنبه ، وزیر خارجه آلمان گفت روسیه و چین ظاهراً از موضوع ارسال واکسن کرونا سوused استفاده کرده اند و در عوض از برخی کشورها خواستار سیاسی شده اند. به گفته هایکو ماس ، روسیه و چین هر دو به “دیپلماسی پیشرفته دیپلماسی” ادامه می دهند.

در این رابطه سخنگوی دیمیتری پسکوف رئیس جمهور روسیه همچنین به خبرنگاران گفت که مقامات کرملین از نظرات و ادعاهای وزیر خارجه آلمان نگران هستند.همسر وی در روسیه با سیاسی شدن ارسال واکسن Sputnik-V به سایر کشورها مخالف است.

سخنگوی کرملین گفت: مقامات مسکو بارها با رویکرد سیاسی به موضوع واکسن های تاج مخالفت کرده اند و چنین اظهاراتی در مورد روسیه کاملا مغرضانه و دور از واقعیت است.

پیش از این ، جوزف بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، از روسیه و چین خواست “دیپلماسی واکسن” را معرفی کنند.“آنها در سراسر جهان متهم شده اند و ادعا می کنند که همکاری با دو کشور به طور فزاینده ای دشوار است.”

بیشتر بخوانید  صحنه قاتل «آی‌نور» بازسازی شد؛ یک خانواده متهم

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه همچنین گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا نباید واکسن های روسی و چینی را علیه کرونا تأیید کنند.

در پاسخ ، ماریا زاخارووا گفت که وزارت خارجه فرانسه حق ندارد به سایر کشورها و کشورها دستور دهد که از واکسن استفاده کنند یا نکنند. مقامات پکن نیز چنین سخنان مقامات پاریس را غیرقابل قبول دانستند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید