روسیه از گسترش سازوکار کمک برای سوریه حمایت نمی کند – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسپوتنیک ، روسیه ضمن اعلام آمادگی برای رای گیری در مورد تمدید 12 ماهه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد “گسترش سازوکار تحویل کمک های بشردوستانه مرزی به سوریه”.

در واقع ، ایرلند و نروژ پیش نویس قطعنامه ای را به شورای امنیت ارائه داده اند كه بر اساس آن سازوكار ، قرار است در 10 ژوئیه منقضی شود ، از طریق دو گذرگاه مرزی دیگر در تركیه و عراق برای یك سال دیگر تمدید می شود.

نبنزیا در پاسخ به س reportersال خبرنگاران که آیا روسیه قصد دارد از حق وتو در رای گیری روز جمعه به عنوان عضوی دائمی شورای امنیت استفاده کند ، گفت: “دوازده ماه [اجرایی نمی شود]»

نماینده دائمی روسیه همچنین تأیید کرد که مسکو پیش نویس قطعنامه ای را ارائه می کند که مکانیسم آن را برای شش ماه با یک بار تمدید می کند.

لازم به ذکر است که مکانیزم تحویل کمک های بشردوستانه مرزی در سوریه که در سال 2014 تصویب شد ، در ابتدا برای چهار نقطه عبور مرزی برای ارسال کمک به منطقه شمال غربی سوریه مورد استفاده قرار گرفت. روسیه و چین قبلاً از حق وتو برای جلوگیری از گسترش این سازوکار استفاده کرده بودند و در نهایت تعداد نقاط مجاز در این مکانیزم فقط به یک گذرگاه مرزی در خاک ترکیه کاهش یافت.

بیشتر بخوانید  بورس تهران چند سکه می‌ارزد؟

دیدگاهتان را بنویسید