روسیه از پیشروی طالبان در شمال افغانستان استقبال می کند – اخبار آسیا و اقیانوسیه – اخبار بین المللی تسنیم


با توجه به خدمات منطقه ای آژانس تسنیمضمیر کابلوف ، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان گفت: “مسکو پیشرفت طالبان در شمال افغانستان را به دلیل خصومت این گروه با گروه تروریستی داعش برای امنیت کشورهای آسیای میانه مثبت ارزیابی می کند.”

کابلوف در جلسه باشگاه مناظره والدین گفت که پیشرفت طالبان در شمال افغانستان برای امنیت متحدان روسیه در آسیای میانه مانند تاجیکستان و ازبکستان سود دارد.

نماینده ویژه پوتین با ابراز نگرانی از افزایش قدرت عناصر داعش در شمال افغانستان ، افزود طالبان حداقل درگیری و شکست این گروه تروریستی هستند.

کابلوف گفت: “این واقعیت که طالبان مناطق شمالی افغانستان را کنترل می کنند ، جنبه مثبتی نیز دارد.” چرا؟ زیرا بیشتر این گروههای افراطی معطوف به کشورهای داخلی نیستند بلکه کشورهای آسیای میانه ، پاکستان یا ایران هستند.

وی افزود: طالبان اشغال کننده این شهرها دشمنان قسم خورده داعش هستند و بر خلاف دولت افغانستان و انگلیس-ساکسون ها ، طالبان با آنها می جنگند و آنها را نابود می کنند.

به گزارش اینترفکس ، دیپلمات ارشد روسی همچنین تأکید کرد که تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر تلاش طالبان برای عبور از مرزهای تاجیکستان یا ازبکستان وجود ندارد.

کابلوف همچنین گفت که طالبان نیز ظاهر شده اند برای راه حل سیاسی بحران افغانستان آماده باشید ، رهبران این گروه نیز از جنگ خسته شده اند و من می بینم که آنها برای یک توافق سیاسی آماده هستند.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  تهران داغتر و آلوده تر می شود

دیدگاهتان را بنویسید