روسیه از افزایش تولید 100000 بشکه نفت در روز از ماه آینده خبر داده است



به گزارش ایرنا ، الكساندر نوواك ، معاون نخست وزیر روسیه و رئیس سوخت و انرژی دولت ، روز یكشنبه به روسای 24 گفت: “برای روسیه ، تولید كننده عمده نفت در اوپك پلاس ، توافق امروز به این معنی است كه این كشور از ماه اوت نفت تولید خواهد كرد.” 100000 بشکه در روز.

وی افزود: این حجم زیادی است که به ما امکان می دهد سطح تولید نفت در سال جاری و سال آینده را تقریبا 21 میلیون تن افزایش دهیم.

معاون نخست وزیر روسیه گفت: روسیه می تواند سطح تولید نفت خود را در ماه مه سال آینده (مه 1401) به سطح قبل از بحران (کرونا) برساند.

نواک همچنین خاطرنشان کرد که تصمیم امروز اوپک پلاس می تواند درآمد بودجه روسیه را حدود 400 میلیارد دلار (5.4 میلیارد دلار) به 60 دلار در هر بشکه برساند.

به گفته وی ، توافق امروز شرایط کمبود روغن در بازار جهانی و روند رفع این کمبود را در نظر گرفته است.

نواک گفت: “ما شاهد افزایش تقاضا برای نفت خام و فرآورده های نفتی در بازار جهانی در زمینه واکسیناسیون تاج در کشورهای مختلف هستیم.” حمل و نقل جاده ای و هوایی نیز بین کشورهای مختلف در حال افزایش است.

روسیه با تولید حدود 11.5 میلیون بشکه در روز بزرگترین تولید کننده نفت جهان است.

وزرای اوپک پلاس روز یکشنبه توافق کردند که از اوت منابع نفتی خود را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا ، این گروه متشکل از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانی مانند روسیه برای تعیین اختلافات بین عربستان و امارات متحده عربی در مورد سهمیه تولید جدید در ماه مه 2022 توافق کرده اند.

بیشتر بخوانید  سیلی خوردن مهراوه شریفی نیا روی آنتن زنده

اوپک پلاس سال گذشته در میان کاهش تقاضا به دلیل اپیدمی کرونر و پایین آمدن قیمت ، تولید خود را با 10 میلیون بشکه در روز بی سابقه کاهش داد. به تدریج برخی از تجهیزات را احیا کرد و میزان تحویل را به حدود 5.8 میلیون بشکه در روز کاهش داد.

بر اساس توافق جدید ، تولیدکنندگان عمده نفت تولید روزانه 400000 سطل را از آگوست تا دسامبر سال جاری افزایش می دهند.
این گروه موافقت کرده بود که کل توافق نامه خود را از آوریل 2022 تا پایان 2022 تمدید کند ، در صورت توقف بهبود جهانی از شیوع ویروس کرونا ، فرصت بیشتری برای مانور وجود دارد.
در حالی که ریاض و امارات از افزایش فوری تولید حمایت می کردند ، امارات با ایده عربستان سعودی مبنی بر تمدید توافقنامه تا دسامبر 2022 بدون سهمیه تولید اضافی مخالفت کرد.
برای غلبه بر این اختلاف ، اوپك پلاس از ماه مه 2022 در مورد سهمیه های تولید جدید برای برخی از اعضا ، از جمله امارات متحده عربی ، عربستان سعودی ، روسیه ، كویت و عراق توافق كرده است.

دیدگاهتان را بنویسید