روسیه آزمایش موفقیت آمیز سیستم S-500 را اعلام کرد



براساس گزارش رسانه های روسی ، سیستم دفاع موشکی نسل جدید S-500 طی یک مانور آموزشی در منطقه کپوستین یار ، یک موشک بالستیک پرسرعت را هدف قرار داد.

به گزارش ایسنا ، سامانه موشکی پیشرفته S-500 روسیه می تواند طیف کاملی از ابزارهای هوافضائی فعلی و آینده متعلق به یک دشمن بالقوه را در هر سرعت و ارتفاع هدف قرار دهد.

وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت كه اولین سامانه S-500 پس از اتمام چرخه كامل آزمایشات در اختیار یگان موشكی و پدافند هوایی در منطقه مسكو قرار می گیرد.

این وزارتخانه گفت ، طبق اعلام ثبت کننده های داده ، سیستم پیشرفته موشکی S-500 شلیک های جنگی آزمایشی را در منطقه آموزش کپوستین یار انجام می دهد تا یک هدف بالستیک با سرعت بالا را که رهگیری شده بود ، هدف قرار دهد.

وزارت دفاع روسیه گفت: شروع جنگ که به منظور انجام عملیات آزمایشی انجام شد ، مشخصات فنی و تاکتیکی این سامانه موشکی و قابلیت اطمینان بالای این ابزار نظامی-فنی روسیه را برای پدافند هوایی تأیید کرد. ما قصد داریم اولین سیستم S-500 را پس از اتمام چرخه آزمایش کامل به واحد موشکی و پدافند هوایی منطقه مسکو تحویل دهیم.

سامانه موشکی S-500 در دنیا معادل ندارد و جایگزین سامانه های S-400 خواهد شد. پیش از این سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفته بود که تحویل سامانه S-500 به ارتش روسیه از سال 2020 آغاز می شود و متخصصان از سال 2017 روی این سامانه کار می کنند.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  تردد در جاده کرج چالوس | تردد در جاده ممنون شد

دیدگاهتان را بنویسید