روستای کلات مرکز گردشگری ایران است


به گزارش سلام نو، همواره از شیراز به عنوان قطب گردشگری ایران یاد می شود که در هر فصلی از سال میزبان گردشگران زیادی از ایران و همچنین گردشگران خارجی بوده است. بیشتر گردشگران به جاهای دیدنی شیراز که بسیار معروف هستند می‌روند، مثل آرامگاه حافظ شیراز، شاهچراغ، باغ ارم، بازار وکیل و مجموعه تخت جمشید، در حالی که در شیراز چندین جاذبه دیگر وجود دارد. این شهر زیبا و تاریخی که از دیرباز مهد فرهنگ و زیبایی بوده است در استان فارس و در جنوب کشور واقع شده است. آب و هوای شیراز به دلیل قرار گرفتن در مناطق معتدل شمالی و کوهستانی در فصول مختلف در حال تغییر است، اما عموماً دارای آب و هوای سرد و نیمه خشک است.

کلات شیراز

دیدنی های شیراز بی پایان است و یکی از دیدنی ترین مناظری که در شهر بهارنارنج ها می توان یافت روستای کلات است. روستای کلات مانند بهشت ​​گمشده در گوشه ای از کشور با چشمه های فراوانی است که برای گردشگران شیراز بسیار دیدنی است.

روستای باستانی و زیبای کلات شیراز با جمعیتی بالغ بر 7000 نفر یکی از روستاهای اطراف شیراز و از جاذبه های طبیعی شیراز است. و آب و هوای مفرح کالاتا چشم هر بیننده ای را کور می کند. وجود کلیساها در دل کوه و درختان کهنسال کلات شیرازه گواه قدمت چند هزار ساله روستا است. بافت مسکونی این روستای کوهستانی متمرکز است، خانه های روستای کلات بیشتر از خشت، چوب، گچ و سنگ است.

تصاویر روستای کلات شیراز

برای سهولت در یافتن این بهشت ​​کوچک آدرس دقیق کلات شیراز را به اختصار به شما می گوییم. در جاده شیراز به سپیدان بعد از 25 کیلومتر تابلویی وجود دارد که شما را به روستای کلات شیراز می رساند. بقیه مسیر تا رسیدن به مقصد، جاده ای با آسفالت بی کیفیت که البته با ورود به روستا و مسیر سنگفرش شده و طبیعت بی نظیر و چشم انداز جادویی آن، سفری به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید  آیا سود سهام عدالت به صورت ناعادلانه پرداخت می شود؟ / علت تفاوت میزان سپرده سهامداران چیست؟

روستای کلات شیراز

اگر تصاویر این روستا که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده را دیده باشید، متوجه می شوید که به دنیای رنگ ها، زیبایی ها و طبیعت بکر سفر خواهید کرد. روستای کلات شیراز دارای بافت تاریخی قابل توجهی است، علاوه بر خانه ها و پلکان های قدیمی، وجود قلعه قزل ارسلان در ارتفاع 3000 متری کلات در کنار موزه مردم شناسی و کلیسای روستا که یادگاری از دوران پس از جهان است. دوره جنگ اول، از جمله یک اثر تاریخی ارزشمند. این روستای تاریخی یک گورستان قدیمی نیز دارد که بقایای آسیاب های متعددی در گوشه و کنار آن دیده می شود. کلات شیراز به داشتن پوشش غنی از گیاهان دارویی مختلف نیز شهرت دارد که در کنار زیبایی منحصربفرد و آب و هوای خنک و مطبوع آن را به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل کرده است. در سال های اخیر واحدهای اقامتی، رستوران ها و کافه هایی در این روستای زیبا ساخته شده است تا اقامتی دلپذیر و جذاب برای گردشگران داشته باشد.

با توجه به موقعیت روستای کلات در استان فارس، برای سفر به این منطقه گردشگری ابتدا به شیراز بروید و اکنون برای پیاده روی از شیراز به کلات باید 36 کیلومتری شمال غرب شیراز بروید تا دیوارهای سنگی را ببینید. باغ های سرسبز آن به عنوان سوغات کلات شیراز می توانید از محصولات کشاورزی مانند انجیر، آلو، گوجه سبز، گردو، بادام، انار، انگور، زردآلو یا لبنیات مانند کره، شیر، پنیر و پنیر و یا صنایع دستی استفاده کنید. : سبدهای دست ساز، گره (نوع ظروف دستبافت)، گیوا، مشک (ظرف آب) و ظروف چوبی که حاصل رنج و مشغله مردم همان منطقه است.

بیشتر بخوانید  فعالیت گمرک ایران و افغانستان ۲۴ ساعته می‌شود

آدرس دقیق کلات شیرازه

شب شتر کلات شیراز

چشمه بهاری شتر کلات شیراز و چشمه انجیر به همراه چشمه های متعددی که از دل کوه می جوشید این روستا را بیش از پیش شاداب کرده بود. اگرچه خشکسالی اخیر در استان فارس تاثیری بر این چشمه ها و رودخانه ها نگذاشته است، اما حرکت رودخانه و طغیان چشمه ها در فصل بارندگی و بارندگی باعث پیدایش آبشارهای کوتاه و بلند در دل روستا می شود.

این آبشار زیبا که از دل کوه های کلات در این روستا سرچشمه می گیرد، علاوه بر ایجاد آب و هوای مطبوع برای منطقه، سرسبزی و رونق را به ارمغان آورده است و آب حاصل از آن برای کشاورزی نیز استفاده می شود.

بهترین فصل سفر به روستای کلات شیراز بهار و تابستان است، البته در مهرماه پاییز و زمستان لباس های سفید زیبایی خود را دارند.

منبع: توریسم 724

دیدگاهتان را بنویسید