روستای دشت به مرحله نهایی انتخاب روستای قرآنی کشور رسیده است



علی عسگر نودهی روز چهارشنبه با استناد به اینكه روستاهای بم ، دشت و كله خان به عنوان روستاهای قرآنی منتخب استان به دبیرخانه دائمی كشور معرفی شده اند ، از 1097 روستای مشاركت در این طرح از سراسر كشور گفت ، 18 روستا بعداً پس از بررسی اسناد در دو مرحله توسط دبیرخانه کشور ، آنها واجد شرایط شناخته شدند و روستای دشت از شهر گرمه در میان آن 18 روستا بود.
وی گفت: با حضور ارزیابان وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی در روستاهایی که به مرحله نهایی رسیده اند ، طی هفته های آینده 10 روستا به عنوان روستاهای قرآنی کشور معرفی می شوند.

وی اظهار داشت: مدل سازی و هدایت فعالیت های قرآن و عطرا در روستاها ، توسعه و محبوب سازی و عقلانی سازی فرهنگ قرآن و عطرا در اقشار مختلف جامعه و همچنین تقویت هویت دینی و شبکه سازی فعالیت های قرآن و آترا در مناطق روستایی. مناطق کشور. این دهکده قرآنی کشور است.
انتخاب روستای قرآنی ایران نیز هر ساله در مراسمی رسمی با حضور وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی و سایر مقامات و دستگاه های ذیربط ارائه می شود.

خراسان شمالی دارای هشت شهرک ، 24 شهر ، 45 دهستان ، 19 منطقه و 1300 روستا با 863 نفر جمعیت است که 44٪ آنها در روستاها و بقیه در شهرها زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید  جزئیات طرح ۲ فوریتی ساماندهی بازار اجاره‌بها مسکن

دیدگاهتان را بنویسید