روستای خاشویه مقصد مناسبی برای گردشگری است


به گزارش سلام نو، روستای خوشویه یکی از روستاهای کوچک با بافتی قدیمی در حاشیه زاینده رود است. این روستا که در استان اصفهان، شهرستان لنجان و دهستان باغبهادران قرار دارد، چشم اندازی خیره کننده دارد. یکی از دیدنی های روستا چناری بزرگ است که کارشناسان قدمت آن را حدود 1400 سال تخمین می زنند. کوچه باغ های این روستا نیز زیبایی های خود را دارد. کوچه های باریک و بام های قدیمی و ساحل زیبا در کنار رودخانه از جاذبه های این روستا است. روستای خاشویه امروزه الگوی یک روستای توریستی محسوب می شود که پتانسیل جهانی شدن دارد.

روستای خاشویه مقصد مناسبی برای گردشگری است

روستای زیبای خاشویه در حاشیه رودخانه زاینده رود با خیابان های باریک مشرف به رودخانه و سیبه، خیابان ها و طاق های سقف را پوشانده و فضای زیبایی را ایجاد کرده است. از سوی دیگر وجود چنار بزرگ صد ساله، مناره های کوتاه بقایای استحکامات قدیمی و تفرجگاه های طبیعی متعدد از جاذبه های گردشگری این روستای کوچک و زیبا است که به همین دلیل هنوز هم معرفی می شود. امروزه به عنوان یک دهکده نمونه گردشگری.

روستای خاشویه مقصد مناسبی برای گردشگری است

معماری و بافت روستا

معماری واحدهای همجوار زیبای روستای خاشویه تحت تأثیر دو عامل زمان و مکان بوده است. اولین خانه ها به صورت مجتمع و در بطن روستا بسیار فشرده و تو در تو با کوچه های باریک بر روی سطحی صاف مشرف به رودخانه ساخته شد. مصالح اصلی مورد استفاده خشت و گل است. وجود کوچه‌های سرپوشیده و سقف‌های قوسی از ویژگی‌های خانه‌های قدیمی و هویت روستاست، اما خانه‌های جدید به تدریج تحت تأثیر فرهنگ ساخت‌وساز با مصالح جدید (عمدتاً آجر و چوب) ساخته شده‌اند. و البته مکان (شیب کوه).

بیشتر بخوانید  چگونه می توان از یک چهارم موارد Covid-19 جلوگیری کرد؟

روستای دیگری به نام زرد خاشویه در حوالی روستای خاشویه در حاشیه رودخانه زاینده رود قرار دارد که بافت قدیمی آن کوچکتر از روستای خاشویه است.

روستای خاشویه مقصد مناسبی برای گردشگری است

مسیر دسترسی

اصفهان، بزرگراه ذوب آهن، زرین شهر، باغ بهادران، کرچگان، برنجگان و مقصد نهایی خاشویه. این روستا جایی در میانه راه ساحلی باغ بهادران به سامان قرار دارد که به موازات رودخانه می گذرد.

منبع: تریپ یار

دیدگاهتان را بنویسید