روستای بهشت ​​در آذربایجان غربی


سلام جدید – خدمات گردشگری: روستای بند که به تفرجگاه بند نیز معروف است در پنج کیلومتری ارومیه قرار دارد و با طبیعت زیبای خود یکی از مکان های دیدنی ارومیه به شمار می رود. این روستا در کنار رودخانه شهرچج ایجاد و گسترش یافته و قدمت آن به بیش از سه قرن می رسد. خانه های روستایی ساختاری سنتی در بافتی قدیمی دارند و در ساخت آنها از مصالحی مانند سنگ، چوب، خشت، گل و انواع آجر استفاده شده است. گردشگاه‌های کنار رودخانه شهرچج، باغ‌های اطراف روستا، چشم‌انداز کوه‌ها و استراحتگاه زمستانی بند، دریاچه پشت سد شهرچج با فرصت‌هایی برای ورزش‌های آبی، تفرجگاه حاشیه‌ای سد شهرچج و مسجد روستای بند از جاذبه‌های بند است. حومه شهر.

روستای بهشت ​​در آذربایجان غربی

تعداد اقامتگاه های بهشتی آذربایجان غربی به قدری زیاد است که می توانید در هر شهری از این استان به یکی از آنها سفر کنید و به دور از دود و هیاهوی شهرها مدتی را در دل طبیعت سپری کنید. بیشتر جاذبه های گردشگری و مکان های موجود در نقشه های راهنمای گردشگری نوروزی آذربایجان غربی مختص استراحتگاه ها و جاذبه های طبیعی است. تفرجگاه هایی مانند بند، مارمیشو و دره شهدا ارومیه، دریاچه پشت سد مهاباد، دشت مراکان خوی و… از مهم ترین تفرجگاه هایی هستند که در ایام نوروز و تابستان همواره پذیرای مسافران هستند. روستای بند یکی از توابع بخش مرکزی شهر ارومیه است که به دلیل داشتن جاذبه های متعدد یکی از مناطق مهم گردشگری کشور است. این منطقه کوهستانی زیبا با باغ ها و سد رودخانه است.

مردم روستا در مراسم عروسی لباس های رنگارنگ می پوشند. در مراسم عروسی نوازندگان محلی و آشیک (آشیک، آشیک یا آشیک عارف و نگمه سراج خواننده سیار است که ساز و آواز می خواند) با اجرای موسیقی و آهنگ آذربایجانی و کردی فضای جذاب و شادی را فراهم می کنند.

بیشتر بخوانید  این زن او را با طناب بست تا واکسن تاج شوهرش را تزریق کند! / فیلم سینما

روستای بهشت ​​در آذربایجان غربی

وضعیت اقتصادی روستا

درآمد اکثریت اهالی روستای بند از طریق فعالیت های کشاورزی و دامداری تامین می شود و گندم و جو بیشترین سهم تولیدات کشاورزی این روستا را تشکیل می دهد. دامپروری نیز از رونق چشمگیری برخوردار بوده به طوری که گوشت، لبنیات و پشم از محصولات دامی این روستا است. باغ های سیب و انگور در دامنه تپه ها و کناره های رودخانه گسترده شده اند.

روستای بهشت ​​در آذربایجان غربی

نوعی پوشش روستایی

یکی از جاذبه های این روستا را می توان نوع پوشش مردم آن منطقه دانست که در بین کردها و آذری ها رواج دارد. مردان کرد از نوعی کت به نام «چوخا» استفاده می کنند و شلواری به نام «رنک» و روسری به نام «جمانه» می پوشند و کلاهی به نام «ملکی» بر سر می گذارند. لباس زنانه شامل پیراهن های بلند و گشاد و شلوار زنانه با دهانه های بسته است. زنان دستمالی به نام پوشین می پوشند.

نحوه دسترسی

تفرجگاه بند در سه کیلومتری جنوب غربی شهر ارومیه، در امتداد خیابان شهید بهشتی (دانشکده)، در مسیر رودخانه جاده ارومیه – ریان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید