روستایی با ارتفاع 2600 متر در کلاردشت


سلام جدید – خدمات گردشگری: کلاردشت یکی از استان های مازندران است که با چالوس 48 کیلومتر و با تهران 170 کیلومتر فاصله دارد. این منطقه پرطرفدار دارای یک ویلای فوق العاده به نام ویلا مازیچال است. مازیچال که در ارتفاعات قرار دارد اقیانوسی از ابر را به گردشگران عرضه می کند.

مازیهال نام روستایی زیبا در نزدیکی کلاردشت است که از ارتفاع 2600 متری شما را بر فراز ابرها نگه می دارد. ایستادن در ارتفاعات مازیچالا و تماشای ابرهای اقیانوس حسی وصف ناپذیر را برای شما به ارمغان می آورد. روستای زیبای مازیهال روستایی ییلاقی است و کلبه های آن فقط در تابستان قابل سکونت و در سایر فصول خالی از سکنه است. در فصل پاییز جنگل های ابتدای جاده مناظر زیبا و رویایی دارند و در بهار تپه ها پوشیده از گل های زیبای فصلی است و مناظر برفی قله های اطراف بر زیبایی منطقه می افزاید اما مناسب ترین فصل اقامت شبانه تابستان است.

روستای زیبا و مذهبی مازیچال در منطقه کلاردشت مازندران وجود دارد که به دلیل موقعیت و زیبایی شگفت انگیز مقصد مهمی برای گردشگران و طبیعت گردان است. روستایی که مردم آن به صورت موقت در این روستا زندگی می کنند. خانه ای ییلاقی که از اواخر خرداد تا اوایل پاییز 50 تا 60 خانوار در آن زندگی می کنند.

روستایی با ارتفاع 2600 متر در کلاردشت

میزل یعنی چی؟

بر اساس برخی منابع، «ماز» و «مازی» در گویش محلی به معنای بلوط است چال به معنای گودال است؛ پس ترکیب نهایی، گودالی پر از بلوط است، هرچند این سؤال کاملاً صحیح نیست؛ زیرا کلمه «ماز» در لغت نامه دهدا به معنای پر است و کلمه «مازندران» از این کلمه گرفته شده است. ..

بیشتر بخوانید  آیا انتشار عکس برهنه خواهر پیمان جمشیدی در بیلبوردهای کانادا صحت دارد؟ + مامک جمشیدی کیست؟ / نقاشی

غذاهای مازیچال

بهترین غذایی که در مازیچال می توانید پیدا کنید لبنیات تازه است. اهالی روستا عمدتاً به دامداری و دامداری مشغول هستند. هیچ فروشگاه و مغازه ای در این منطقه وجود ندارد. به همین دلیل از غذاهای محلی خبری نیست. بنابراین به تعداد مورد نیاز غذای کامل بیاورید.

اگر به روستاییان یا مزارع گوسفند رسیدید، می توانید از آنها پنیر یا ماست بخرید. اگرچه ساکنان تابستان معمولاً شیر گوسفند خود را نمی فروشند. ممکن است بتوانید اول صبح از آنها خرید کنید.

روستایی با ارتفاع 2600 متر در کلاردشت

امکانات تفریحی و اجتماعی در منطقه

این منطقه امکانات خاصی ندارد و برای اقامت چند روزه باید از چادر کوهستانی مناسب و مقاوم در برابر باران استفاده کرد. کیسه خواب نیز یک چیز ضروری و فراموش نشدنی است، زیرا هیچ شبی حتی در تابستان بدون سرما و مه و رطوبت زیاد نمی گذرد. علاوه بر همراه داشتن وسایل کمپینگ مانند روشنایی، حصیر و سایر وسایلی که لازم می دانید، غذا نیز یکی از موارد ضروری است.اگر قصد سفر به میزهل را دارید، برای یک سفر یک روزه آب و غذا و همچنین تنقلات همراه داشته باشید. و مایحتاج روز پست خود را از کلاردشت بخرید وگرنه تنها سرکشان می توانند از کلبه های دود اجاق گاز در هوا دیدن کنند، شاید از طرف ساکنان موقت خونگرم و خوش برخورد این روستای نان. پنیر محلی این روستا امکاناتی مانند آب، برق، سرویس بهداشتی و … ندارد و به دلیل نبود سرویس بهداشتی باید برای احیای مزرعه آماده شوید. در این روستا اتاق و خانه ای برای اقامت پیدا نمی کنید اما اگر علاقه مند به اقامت در طبیعت هستید می توانید چادر خود را در بخشی از این طبیعت بکر برپا کنید. فقط در نظر داشته باشید که هوای شب بسیار سرد است و حتما باید کیسه خواب داشته باشید یا به کلاردشت بروید و از مجتمع های اقامتی آن استفاده کنید. از آنجایی که یافتن هیزم خشک در این منطقه دشوار است، بهتر است هیزم را از کلاردشت تهیه کنید.

بیشتر بخوانید  کشف جنازه یک زن در جاده فسا- شیراز / راز جنازه رها شده چه بود؟ -

روستایی با ارتفاع 2600 متر در کلاردشت

نکاتی که در سفر به مزیحال نباید فراموش کنید:

قبل از سفر حتما امکان ورود به منطقه را بررسی کرده و پس از تماس با اداره حفاظت محیط زیست وارد منطقه شوید.

مازیچال امکانات اقامتی ندارد و به ندرت جایی برای اجاره پیدا می شود.

قبل از برنامه ریزی برای این سفر، از طریق وب سایت ها و اطلاعات آب و هوای استانی از وضعیت آب و هوای منطقه مطلع شوید.

در روستا مغازه ای نیست. حتی در صورت امکان از کلاردشت لوازم تهیه کنید.

حدود 10 کیلومتر از مسیر تا بلندترین ارتفاعات مازیکالا خاکی و کوهستانی است و سفر با خودروهای روستایی، جیپ و نیسان توصیه می شود. البته اگر با یک ماشین معمولی به این مکان رفتید، حتی بدون روزهای بارانی هم می توانید به آنجا سفر کنید.

تلفن های همراه فقط در برخی مکان های جادویی آنتن دارند. بنابراین بهتر است باور نکنید که دوستان و اقوام را مطلع می کنند.

از آنجایی که یافتن هیزم خشک در این منطقه دشوار است، بهتر است هیزم را از کلاردشت تهیه کنید.

هرگز درختان کوچک را برای برافروختن آتش قطع نکنید و اگر آتش زدید حتماً اقدامات احتیاطی را انجام دهید و در نهایت آتش را خاموش کنید.

در منطقه تابستانی به سگ گله نزدیک نشوید. به خصوص اگر چوپان نزدیک گله نباشد.

زمانی که در میان کمپینگان هستید، به فرهنگ و اعتقادات بومی این ساکنان احترام بگذارید.

بدون راهنمای محلی در مه شدید پیاده روی یا پیاده روی نکنید.

مزیحال برق ندارد و مردم محلی شب ها از فانوس استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید  مرگ دردناک مادر خانواده بر اثر مشاجره برادران در بسطام

مراقب حیوانات اهلی و وحشی باشید. به خصوص در فصل زمستان امکان ملاقات با حیواناتی مانند خرس، گرگ، خرگوش و خوک بسیار زیاد است.

طبیعت با همه گنجینه هایش مهد وجود ما و همه موجودات زنده است. سعی کنید در حفظ این گنجینه گرانبها مسئولیت بیشتری داشته باشید و از زباله نریزید (از جمله زباله های تجزیه پذیر و ته سیگار)، شکستن شاخه ها و شکار نکردن حیوانات.

روستایی با ارتفاع 2600 متر در کلاردشت

نحوه دسترسی

دسترسی به مزیهال از دو جهت مرزن آباد و عباس آباد مازندران صورت می گیرد. در ابتدای جاده کلاردشت به عباس آباد در سمت چپ جاده انشعابی وجود دارد که پس از طی ۲۳ کیلومتر به شیب پر درختی منتهی می شود. از اینجا جاده، جاده ای خاکی و شیب دار است که برای رسیدن به روستای مزیحال در ارتفاع 2600 متری باید 17 کیلومتر را طی کنید.

<п>اعلامیه روستایی با ارتفاع 2600 متر در کلاردشت اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید