روسای جمهور ازبکستان و افغانستان: ابزار نظامی راه حل بحران افغانستان نیست



روسای جمهور ازبکستان و افغانستان در جلسه ای تأکید کردند که وضعیت فعلی کشور جنگ زده افغانستان از طریق نظامی قابل حل نیست.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری آناتولی ، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برای اجلاس بین المللی دو روزه وارد تاشکند پایتخت ازبکستان شد. یک کنفرانس بین المللی با عنوان “آسیای مرکزی و جنوبی: ارتباط منطقه ای. چالش ها و فرصت ها” در حال برگزاری است.

شوکت میرضیایف ، رئیس جمهور ازبکستان و اشرف غنی درباره اوضاع فعلی افغانستان گفتگو کردند و توافق کردند که حل اوضاع کشور از طریق نظامی غیرممکن است.

میرضیایف همچنین بر اشرف غنی برای همکاری فعال ازبکستان در دستیابی به صلح پایدار در افغانستان تأکید کرد.

در بیانیه ریاست جمهوری ازبکستان همچنین آمده است که میرضیایف و اشرف غنی همچنین در مورد روابط دو جانبه ، امنیت منطقه ای و بهبود همکاری بین دو کشور گفتگو کردند.

آنها همچنین بر اهمیت پروژه های انرژی و همکاری متقابل با هدف افزایش ظرفیت ترانزیت ، از جمله ساخت راه آهن و خطوط برق تأکید کردند و بر لزوم آغاز سریع مذاکرات جامع بین کشورهای درگیر در افغانستان تأکید کردند.

طالبان اخیراً خواستار کنترل بیش از 85 درصد افغانستان بودند و نیروهای دولتی استعفا داده اند. طالبان اخیراً کنترل مرزهای خود با تاجیکستان ، ترکمنستان ، ایران و پاکستان را بدست آورده اند.

با این حال ، وزارت دفاع افغانستان همه ادعاهای طالبان را رد کرده و می گوید صدها جنگجو در جریان بازسازی منطقه کشته شده اند.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید  رولت کوکو سبزی، یک غذای خاص برای سفره هاتون!‌ | طرز تهیه رولت کوکو سبزی +ویدئو

دیدگاهتان را بنویسید