مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روز محرم عباس (ع) امسال برگزار می شود – اخبار زنجان – اخبار استان تسنیم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب زنجان، حجت الاسلام علی کرمی ، مدیرکل صندوق ها و امور خیریه استان زنجان طی یک نشست خبری ضمن تبریک فرارسیدن دهه امامت و ولایت ، اظهار داشت: رسانه ها در کشور ما باید برای نهادینه سازی فرهنگ کمک ها تلاش کنند ؛ امروز می بینیم که بزرگترین وقفه ها در کشورهای غیر مسلمان اتفاق می افتد. بزرگترین دانشگاههای جهان با استعداد هستند و بنابراین اکثر کشورها پیشرفت چشمگیری داشته اند.

وی افزود: بیش از 60 درصد کمک های مالی استان در حوزه های مذهبی است و اگر می خواهیم پیشرفت چشمگیری داشته باشیم باید به حوزه “اجتماعی” متعهد باشیم. بیشتر مشکلات جامعه از طریق تعهد در حوزه اجتماعی قابل حل است. وقف در زمینه مدرسه ، دانشگاه و بیمارستان و حتی تهیه جهیزیه بسیاری از مشکلات کشور را کاهش می دهد.

مدیرکل امور خیرین و امور خیریه استان زنجان از برنامه های اهدایی در طول دهه استان پرهیز کرد و گفت: ستایش از سادات ، روشنایی ، رژه ماشین ، ذبح قربانیان ، راه اندازی ایستگاه های صلواتی ، اعزام مبلغین از استان کوم به زنجان ، حجت الاسلام انصاریان در حسینی اعظمی این یکی از برنامه های اداره کل کمک های مالی در طول این دهه است.

کرمی در ادامه به برنامه های توسعه و سرمایه گذاری صندوق عمومی استان اشاره کرد و افزود: در سال 1998 صندوق عمومی استان در حوزه سرمایه گذاری در رتبه 31 قرار گرفت که بحمدالله سال گذشته ما را به مقام دوم رساند ؛ بنابراین ، در سال 1998 کل درآمد حاصل از کمک های مالی 7 میلیارد و 200 میلیون تن بود که در سال گذشته به بیش از 13 میلیارد تن رسید.

بیشتر بخوانید  راهی آسان برای زندگی تا 110 سال

وی در ادامه به فعالیت های بنیاد عمومی در زمینه مسکن اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه ای با بنیاد مسکن منعقد شده است که قرار است در سه شهر هودابنده ، ابهر و طارم در زمینه مسکن ارزان قیمت ساخته شود ؛ بنیاد مسکن متعهد است خانه را طی سه سال تحویل دهد.

مدیرکل امور خیرات و امور خیریه استان زنجان طرح پرورش زیتون در روستای طهودره در شهرستان طارم را رها کرد و گفت: “در طول این 10 سال موانع زیادی برای این پروژه وجود داشته و حتی خسارات زیادی به خزانه داری؛ “امیدواریم که با موانع ایجاد شده توسط کارکنان شهرستان طارم ، این پروژه در اسرع وقت به بهره برداری برسد و 300 هکتار باغ زیتون در اسفند ماه امسال کاشته شود ؛ افتتاح این پروژه بسیار در بهبود اقتصاد و معیشت منطقه موثر است.

وی در پایان به دسته عزاداری باشکوه یوم العباس (ع) در هشتم محرم امسال اشاره کرد و گفت: شیوع ویروس بدنام کرونا سال گذشته اجازه وقوع این دسته باشکوه را نداد اما امیدواریم امسال تا بتوانند پروتکل های بهداشتی این گروه عزاداری را دنبال کنند.

انتهای پیام / z

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *