روز طلبه کی هست | روز طلبه مبارک | روز طلبه چه روزی است


روز دانشجو کیست؟ روز دانشجو مبارک دانش آموز چه روزی است؟ تبریک روز دانشجو: متن داستان تبریک روز دانشجو عکس عکس کلیپ ارسالی امروز توسط آخوند روحانی:

سالها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اوایل سال 1388، جمعی از طلاب حوزه علمیه بابل با ارسال طوماری به دفتر رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، مدیر حوزه علمیه و مسئولان خواستار 18 دی ماه شدند. «روز دانشجو» نامیده شود.

در این طومار که به نقش مؤثر و کلیدی حوزه های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره شده است، 28 دی ماه آغاز نهضت پر آوازه اسلامی ملت ایران است و آمده است: «.

این طومار که به تایید و امضای بیش از 300 نفر از طلاب حوزه علمیه فیضیه مازندران و همچنین خود حوزه علمیه رسیده بود، پذیرفته شد و در نتیجه 9 دی در تقویم جمهوری اسلامی ایران درج شد. “روز دانش آموز”.

طلبه کلمه ای عربی و جمع کلمه طلاب به معنای سالک و سالک است و در لغت به آن سالک علم دین گفته می شود. به گفته مردم، طلاب زنان و مردانی هستند که در حوزه علمیه به تحصیل علوم اسلامی می پردازند و در واقع معادل طلاب مدرسه و دانشگاه هستند. اگرچه این کلمه در زبان عربی جمع کلمه طالب است.

این روز، روز بزرگداشت روحانیت با برگزاری مراسم یادبود جان باختگان طلاب در 19 آذر 56 و همچنین تجلیل از تعهد طلاب به تحقق و شکوفایی انقلاب است.

بیشتر بخوانید  مبلغ عیدی کارگران 1401 مشخص شد | نحوه محاسبه میزان عیدی کارگران

دیدگاهتان را بنویسید