مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روز صنف در تقویم ایرانی دقیقا چه تاریخی است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تاریخ دقیق روز صنف در تقویم 98

تاریخ دقیق روز صنف در سال 98 مصادف با: شنبه 1 جولای

خط جداکننده تاریخ دقیق روز صنف در سال 98 / اول تیر مصادف با روز ملی صنف

اول جولای مصادف با روز ملی اصناف است

یکی از بزرگترین نهادهای مدنی در هر کشور اصناف این موسسات توسط خود مردم اداره می شوند و نقش بسیار مهمی در وضعیت بازار و قیمت کالاها دارند. از این رو اول جولای این روز را روز اصناف می نامند و همه ساله در این روز مجامع اتحادیه های سراسر کشور، مسئولان صنفی و مدیران وزارت بازرگانی گرد هم می آیند تا به بررسی مشکلات اصناف بپردازند.

خط جداکننده تاریخ دقیق روز صنف در سال 98 / اول تیر مصادف با روز ملی صنف

کلاس چیست؟

صنف یا انجمنی است که توسط جمعی از افراد صاحب حرفه و حرفه به منظور ارتقای کیفیت و بالا بردن کیفیت واحد با اقداماتی برای رفع تخلفات و همچنین اطلاع رسانی رویدادها در حوزه های مرتبط تشکیل شده است.این حرفه کمک کرد. یکی از ویژگی های اساسی بازار، تشکیل بازاریاب در اتحادیه های صنفی یعنی «اصناف» بود. این انجمن ها اساساً از افراد حرفه ای تشکیل شده اند و دارای طیف وسیعی از مسئولیت های اجتماعی هستند.

واژه صنف به سه صورت اصناف، اصناف، اصناف دسته بندی می شود.
توزیع کالا یکی از وظایف اصلی است اصناف است. دسترسی به آمار اتحادیه های صنفی ایران از طریق سایت دبیرخانه کمیته عالی نظارت بر صنف امکان پذیر است.

خط جداکننده تاریخ دقیق روز صنف در سال 98 / اول تیر مصادف با روز ملی صنف

روز فلسفه صنفی

در دولت دهم به دلیل مشکلاتی که در حوزه اصناف ایجاد شد، این پهنه از کشور مشکلات مالی و اقتصادی بزرگی دارد. با توجه به مشکلات و معضلاتی که در این حوزه عظیم و تاثیرگذار اقتصاد کشور مشاهده می شود، ارزیابی این ارزیابی با آنچه شایسته جایگاه صنف است فاصله زیادی دارد.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی نویسنده معروف ویلیام فاکنر

ظرفیت های اصناف اقتصاد مقاومتی به عنوان الگوی اساسی توسعه اقتصاد کشور همانطور که مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد و جایگاه تک تک بخش های اقتصاد کشور در این مدل بسیار تبیین شود. بیشتر از وضعیت فعلی

خط جداکننده تاریخ دقیق روز صنف در سال 98 / اول تیر مصادف با روز ملی صنف

تاریخچه اصناف در ایران و جهان

آغاز پیدایش اصناف اسلامی به قرن سوم هجری قمری برمی گردد که دوران شکوفایی تمدن اسلامی و شکوفایی تجارت و شهرنشینی بود. در این قرن بود که سازمان سخت افزار و صنعتگران بر اساس پیشه ها و حرفه ها شکل گرفت.رشد و توسعه کامل شهرها در دو قرن قرن پنجم و ششم هجری قمری. اصناف بسیار توسعه یافته است. برخی از خاورشناسان شوروی، خاستگاه اتحادیه های کارگری در شهرهای ایران را دوره ساسانیان می دانند. خاورشناسان دیگر ریشه انجمن های صنفی اسلامی را در فرقه های دراویش و صوفیانه یا اصناف غازی می دانند.

در قرون وسطی، وظیفه اصلی اصناف در اروپای غربی نظارت محلی بر حرفه یا تجارت از طریق تعیین استانداردهای کیفیت و قیمت برای کالاها، محافظت از تجارت در برابر رقابت و تهاجم و تعیین وضعیت اجتماعی اعضای صنف بود. در ادوار مختلف، سازمان‌هایی مانند تجار و صاحبان کلمه و صنعت در بسیاری از زمینه‌ها وجود داشته‌اند. بازرگانان یونانی در دوره‌های هلنیستی و رومی اهمیت داشتند.در این کشور اتحادیه‌ها تا پایان قرن X میلادی در دستان امپراتوری روم شرقی و در برخی از شهرهای ایتالیا (به ویژه در راونا) در قدرت باقی ماندند، اما نفوذ آنها در خاستگاه طبقات قرون وسطایی اروپا شناخته شده نیست.

برخی از محققان اصناف اروپای قرون وسطی را به قبایل یا گروه های مذهبی ژرمن باستان نسبت داده اند. به هر حال، بازرگانان در آغاز قرن یازدهم «اصناف تجاری» تشکیل دادند. هدف آنها محافظت از تجارت از خطرات حکومت فئودالی بود. با توسعه تجارت در سرتاسر مدیترانه، اصناف و بازرگانان قدرت زیادی پیدا کردند و برخی از بازرگانان ایتالیایی مانند جنوا و فلورانس بر حکومت های محلی مسلط شدند.

بیشتر بخوانید  شعب بانک گردشگری در قزوین به همراه آدرس و تلفن

در انگلستان و برخی از شهرهای آلمان، بسیاری از اصناف و بازرگانان نیز قدرت زیادی در توسعه شهرها داشتند. از این پس جنبه محلی تجارت بیش از پیش کوچک شده است. و اصناف از شهرهای مختلف برای توسعه و حمایت از تجارت متحد شده اند، مانند اتحادیه هانسیتیک در شمال اروپا.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *